Δοκιμή: Renault Twingo 1.0 Sce 70 PS

Κοινοποίησε το άρθρο

Πολλοί θα αναρωτιούνται ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που κάνουν αυτό το νέο μικρό αυτοκίνητο τόσο ενδιαφέρον.

Είναι τα εξής δύο: ο κινητήρας του βρίσκεται στο πίσω μέρος όπως και η κίνηση είναι στους πίσω τροχούς. Οι αγοραστές όσο περνάνε τα χρόνια, όλο και λιγότερο test opiniontwingoενδιαφέρονται για τα μηχανολογικά ενός αυτοκινήτου, ενώ εστιάζουν όλο και περισσότερο στην εικόνα του και το πόσο εύκολα συνδέεται με διάφορα app ή ηλεκτρονικές συσκευές. Όμως ένα μικρό αυτοκίνητο τόσο ριζικά διαφορετικό από όλους τους σοβαρούς αντιπάλους του είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να επικροτήσουμε.

Θα πρέπει να το έχετε ήδη καταλάβει μέχρι τώρα, αλλά αν όχι αξίζει να το θυμίσουμε. Ο κυβισμός ενός μικρού αυτοκινήτου δεν είναι πλέον πάντα το ζητούμενο για την θέση του στην κατηγορία. Πάρτε το RenaultTwingo, για παράδειγμα. Ναι είναι αυτό που όπως γράψαμε στην δοκιμή του SmartForfour μοιράζονται τα ίδια μηχανικά σύνολα και όχι μόνο. Η Renault διαθέτει αυτό το αυτοκίνητο λοιπόν με δύο κινητήρες, μία μονάδα 899cc και μία 999cc. Η βασική διαφορά μεταξύ των δύο – εκτός από τα προφανή 100 κυβικά εκατοστά χωρητικότητας – είναι ότι η πρώτη είναι υπερτροφοδοτούμενη και παράγει 90 ίππους ενώ η δεύτερη όχι και αποδίδει 70 ίππους. Εμείς είχαμε στην διάθεση μας και οδηγήσαμε την δεύτερη επιλογή. Ο συμπαγής, τρικύλινδρος κινητήρας βρίσκεται ανάμεσα στους πίσω τροχούς του Twingo, εν μέρει κάτω από το αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα…

Η διατήρηση της ορμής είναι το κλειδί όταν έχεις μόνο 70 ίππους κάτω από… το πορτ-μπαγκάζ. Το Twingo προσπαθεί πρόθυμα να ανταποκριθεί ακόμα και όταν το πιέζεται σε λίγο πιο γρήγορους ρυθμούς, αλλά είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά το καλύτερο του είναι εντός πόλης. Σε ανοικτό δρόμο αν βρεθείτε θα σκεφτείται “να είχα το 90άρι turbo”. Στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να αισθάνεται άβολα και αν προσπαθήσετε να επιταχύνετε θα πρέπει να περιμένετε 14,5 δευτερόλεπτα για να φτάσετε τα 100 χλμ. Με τον κινητήρα στο ρελαντί, το γουργούρισμα του τρικύλινδρου κινητήρα σας υπενθυμίζει την αποστολή του και κάπου εκεί επεμβαίνει το start/stop σύστημα που λειτουργεί ευεργετικά. Περάν αυτών υπάρχουν πολλά που σε κερδίζουν. Τα πλεονεκτήματα της τοποθέτησης στο πίσω μέρος του κινητήρα σε ένα αυτοκίνητο πόλης είναι εύκολο να τα εκτιμήσουμε. Ακόμη και με ένα μικρό σε μέγεθος κινητήρα εμπρός, ο κύκλος στροφής είναι συχνά μειωμένος αναλόγως του ελεύθερου χώρου που απομένει στο μπροστινό σύστημα. Έτσι, το Twingo μπορεί να έχει ένα εκπληκτικά μικρό κύκλο στροφής (8.65 μέτρων), παρά το μακρύ μεταξόνιο του, καθιστώντας το ένα λαμπρό αυτοκίνητο πόλης που είναι εξαιρετικά εύκολο στο παρκάρισμα. Το ύψος του εξασφαλίζει καλή ορατότητα παντού, και υπάρχει αρκετός χώρος για οδηγό και επιβάτες. Για οδήγηση που έχει προσανατολισμό την χρήση εντός πόλης, αυτό δεν μπορεί παρά να είναι μια καλή είδηση.

DSC 0375

Το Twingo διαθέτει μία αρκετά συμβατική -αυτοκινήτου πόλης- σιλουέτα, με στοιχεία θολωτού προφίλ που θυμίζει Fiat 500. Το μπροστινό μέρος υιοθετεί τη συνήθη οικογενειακή εικόνα της Renault, με διογκωμένους προβολείς και μια λωρίδα που περιβάλλει το τεράστιο κεντρικά τοποθετημένο σήμα της Γαλλικής φίρμας. Η σχεδιαστική ομάδα, δείχνει να ήθελε να θυμίσει την αίσθηση του Renault 5. Εν τω μεταξύ, η αρχιτεκτονική πεντάθυρου citycar – το πρώτο στην ιστορία του μοντέλου – καθιστά πιο ευέλικτο το νέο Twingo και θα εκτιμηθεί, πιστέψτε το. Η έκδοση αυτή είναι περίπου 100mm κοντύτερη από τον προκάτοχό του, αλλά λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου, το μήκος της καμπίνας έχει αυξηθεί κατά 130mm. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 219 λίτρα και μπορεί να επεκταθεί σε 980 λίτρα από το δίπλωμα 50:50 των πίσω καθισμάτων. Υπάρχουν επίσης 52 λίτρα προσωπικών αποθηκευτικών χώρων εντός του θαλάμου, συμπεριλαμβανομένης ενός αφαιρούμενου 2,6 λίτρων χώρου στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, 29 λίτρα χώρου κάτω από τα εμπρός καθίσματα – με δίχτυα συγκράτησης- και 6,4 λίτρων στο ντουλαπάκι του ταμπλό.

DSC 0383

Πώς να συνοψίσουμε; Λοιπόν, ο κινητήρας SCE είναι ένας συμπαθής και οικονομικός κινητήρας που ενισχύεται ιδιαίτερα όταν συνεργάζεται με το σύστημα Start/Stop. Η μέση κατανάλωση είναι στα 4,2 lt/100km με εκπομπές CO2 στα 95 g/km. Πρακτικά κατά την δοκιμή μας η κατανάλωση ήταν από 5,5 έως 5.8 lt/100km. Ότι περιμένεις δηλαδή από ένα αυτοκίνητο πόλης.
Η ευχάριστη και μοντέρνα σχεδίαση του εσωτερικού μετριάζει την εκτεταμένη χρήση σκληρών πλαστικών τα οποία όμως έχουν αρκετά καλή συναρμογή. Το γεγονός ότι είναι μικρότερο κατά 10 εκατοστά από το προηγούμενο Twingo, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και κατ’ επέκταση πιο ευρύχωρη καμπίνα αλλά και οι 4 πόρτες του το καθιστούν μία πολύ καλή επιλογή ως δεύτερο αυτοκίνητο μιας 4μελούς οικογένειας ή πρώτη επιλογή για όσους μετακινούνται αποκλειστικά εντός πόλης και εξουδετερώνει εύκολα τα άγχη της κίνησης μέσα σε αυτή αλλά και της εύρεσης χώρου στάθμευσης