Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση αλλά θα βασίζονται σε κινητήρες καύσης τα επόμενα χρόνια

ford

Οι εταιρείες εξακολουθούν να βασίζουν το 85% της παραγωγής τους στην τεχνολογία κινητήρων καύσης παρά την ώθηση των πωλήσεων προς την ηλεκτροκίνηση.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Dacia JOGGER

Το Dacia JOGGER με 7 θέσεις και πολλές δυνατότητες

0
Με το Dacia JOGGER η Dacia φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία C, με ένα νέο και προσιτό οικογενειακό μοντέλο, που θα προσφέρεται σε 5θέσιες...

Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T Acenta DCT – Ανήσυχο Πνεύμα

0
Αναμφίβολα ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει με το στιλ και την προσωπικότητα του στην κατηγορία των αστικών crossovers είναι το Nissan Juke. Έχοντας για μια...
Ράλλυ Ακρόπολις 2021

Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Με τον φακό…

0
Όλη η δράση του Ράλλυ Ακρόπολις 2021 μέσα από τον φακό του gonews.gr και του Photo R Press. Απολαύστε υπεύθυνα !

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται εν μέσω της μετάβασης τους στην ηλεκτρική κινητικότητα, αλλά εξακολουθούν να πωλούν  το 85 % των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με κοινή μελέτη του γερμανικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανίας VDA και Deloitte.

Η μελέτη, που διεξήχθη στις αρχές του 2021, διαπίστωσε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών που ερωτήθηκαν υποστηρίζουν την ηλεκτροκίνηση ως τεχνολογία του μέλλοντος, με περισσότερο από το 80 % να υποθέτει ότι αυτή η τεχνολογία κίνησης θα καθιερωθεί ως πρότυπο τεχνολογίας.

Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων (πάνω από το 80 τοις εκατό) δηλώνουν ότι έχουν ήδη αρχίσει να μεταβαίνουν στην ηλεκτροκίνηση. Μόνο το 10 τοις εκατό των εταιρειών δεν βλέπουν κανέναν λόγο να μεταμορφωθούν, καθώς λένε ότι δεν επηρεάζονται λόγω του χαρτοφυλακίου προϊόντων τους.

Ωστόσο, το 88 % δεν αναμένει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα αντικατασταθεί πλήρως από την ηλεκτροκινητικότητα έως το 2030 ή αργότερα.  Μερικές από τις εταιρείες που ερωτήθηκαν υποθέτουν ότι οι κυψέλες καυσίμων ή τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν επίσης να φτάσουν στα (πρόσθετα) πρότυπα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν πάνω από το 30% των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης σε τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, επενδύοντας συνολικά το 85 % των κερδών από την παραδοσιακή ενδοθερμική τεχνολογία για να ενισχύσουν παράλληλα την τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση.

«Όπως δείχνει η επενδυτική συμπεριφορά των κατασκευαστών αυτοκινήτων, αναμένουν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να αυξάνονται σημαντικά», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Harald Proff, συνεργάτης και επικεφαλής του τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας στην Deloitte Germany και Global.

«Δείχνει επίσης ότι οι εταιρείες επικεντρώνονται στρατηγικά στην αίσθηση της αναλογίας. Ένα μεγάλο ποσοστό ακολουθεί μια στρατηγική συγκομιδής, δηλαδή μια ελεγχόμενη, αργή απόσυρση από την αγορά τεχνολογιών καύσης, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί τον τομέα της ηλεκτροκίνησης».

Ο Proff σημείωσε αντίθετα, πιο ριζοσπαστικές στρατηγικές, όπως η ταχεία έξοδος από την αγορά σε πρώιμο στάδιο, ακολουθούνται μόνο από μια μειοψηφία των ερωτηθέντων.

Ερωτηθείς για τα μεγαλύτερα εμπόδια στην γρήγορη μετάβαση, οι 83 εταιρείες ανέφεραν την έλλειψη πολιτικής υποστήριξης και σχεδιασμού βεβαιότητας ως το μεγαλύτερο εμπόδιο.

Επιπλέον, αναφέρθηκαν επίσης οι αυξανόμενες απαιτήσεις βιωσιμότητας, η αργή επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων.

Τέλος, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπόρεσαν να υποδείξουν ποια μέτρα οικονομικής πολιτικής θεωρούν ιδιαίτερα χρήσιμα.  Αυτό που θα ήθελαν να δουν από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής είναι κυρίως χαμηλότεροι φόροι και ενεργειακό κόστος, μείωση της γραφειοκρατίας, ταχύτερη επέκταση των υποδομών φόρτισης και μεγαλύτερη ευελιξία στην αγορά εργασίας.

«Οι εταιρείες προχωρούν μπροστά στον μετασχηματισμό», δήλωσε ο πρόεδρος της VDA, Χίλντεγκαρντ Μιούλερ, σε δήλωσή του.

«Για έναν επιτυχημένο και βιώσιμο μετασχηματισμό, οι άλλες συνθήκες πολιτικού και οικονομικού πλαισίου είναι επίσης κρίσιμες, όσον αφορά τις υποδομές φόρτισης, την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τη μείωση της γραφειοκρατίας, την κατάρτιση εξειδικευμένων εργαζομένων και τη δημιουργία κατανοητών και διαχειρίσιμων απαιτήσεων βιωσιμότητας».