Αρνητικές συνέπειες θα έχει η πανδημία του κορονοϊού στην παραγωγή οχημάτων, καθώς αναλυτές αναφέρουν ότι αναμένεται μείωση στην παραγωγή κατά 20%, ενώ τα νέα δεδομένα έχουν προβληματίσει τους επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών που αναγκάζονται να αναθεωρούν σχεδόν κάθε εβδομάδα τα πλάνα τους.
Η χαμένη παραγωγή αφορά εκατομμύρια πωλήσεις, γεγονός που δυσχεραίνει το σχεδιασμό των πλάνων για το 2020, ενώ παράλληλα είναι πολύ μεγάλη η απώλεια τζίρου, άρα και των κερδών των αυτοκινητοβιομηχανιών, βάζοντας σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Βόρειας Αμερικής και πολλών χωρών στην Ευρώπη που «πάγωσαν» τις παραγγελίες τους με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να καθυστερούν εσκεμμένα την έναρξη των εργασιών στα εργοστάσιά τους.
Τον Μάρτιο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά υπέστησαν καθίζηση, καθώς κατέγραψαν μείωση της τάξης του 51,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Πρόκειται για ένα ιστορικό χαμηλό ρεκόρ που έχει επιπτώσεις σε πολλούς κλάδους και στην οικονομία των περισσότερων χωρών της Ευρώπης.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Οι πρόσφατες δοκιμές του Euro NCAP (video)
Τα ελαστικά αυτοκινήτων «φυτεύουν» δέντρα
HYUNDAI Santa Fe 2024: Τολμηρή αλλαγή – Τιμές
Τον Μάρτιο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 51,8% σε 853.077 οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βρετανία και τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Βιομηχανίας Αυτοκινήτων (ACEA).
Οι πωλήσεις μειώθηκαν σε όλες τις αγορές της ΕΕ. Η Ιταλία, που δοκιμάζεται σκληρά από την πανδημία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση στην Ευρώπη, άγγιξε το 85,4%. Στη Γερμάνια η πτώση ήταν 37,7%, στη Γαλλία 72,2% και στην Ισπανία 69,3%.
Οι πωλήσεις του Volkswagen Group μειώθηκαν κατά 43,6% το Μάρτιο, ενώ οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες Renault και PSA Group, σημείωσαν πτώση 63,7% και 66,9%, αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της BMW, μια από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανέφεραν αύξηση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις τους προηγούμενους μήνες, μειώθηκαν τον Μάρτιο κατά 39,7%, ενώ η ζήτηση για την Daimler μειώθηκε κατά 40,6%.
Η μείωση των ταξινομήσεων οφείλεται στο γεγονός ότι η πλειονότητα των αντιπροσώπων αυτοκινήτων στην Ευρώπη έκλεισε κατά το δεύτερο μισό του Μαρτίου, ως μέρος των μέτρων για την καταπολέμηση της πανδημίας.
Αντίθετα θετικά είναι τα μηνύματα από την Κίνα που έχει ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό την πανδημία και έχει ξεκινήσει δειλά δειλά τις παραγγελίες της.
Σε κάθε περίπτωση οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εικόνα αυτή μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο όσο περιορίζεται η εξάπλωση της πανδημίας και ο κόσμος μπαίνει και πάλι στην κανονικότητα.