Πωλήσεις αυτοκινήτων 2024: Πρωταθλητές υβριδικά και SUV

Κοινοποίησε το άρθρο

Αυξήθηκαν οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων το 2024, με περισσότερους από 50.000 Έλληνες να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα και να αποκτούν ένα SUV.

 

Volvo Ex30

 

Με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκε το 2024 για την αγορά αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Αν και τους τελευταίους μήνες του έτους παρατηρήθηκε μείωση των πωλήσεων. Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ και τους πρώτους υπολογισμούς, την χρονιά που πέρασε ταξινομήθηκαν 137.101 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Κάτι που σημαίνει ότι υπήρξε άνοδος κατά 1,9% σε σχέση με τις 134.484 ταξινομήσεις του 2023.

Δεκέμβριος 2024 Δεκέμβριος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 8.706 8.240 5,7%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

594 685 -13,3%
Καινούργια λεωφορεία 40 21 90,5%
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2024 Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά 137.101 134.484 1,9%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

10.761 10.870 -1,0%
Καινούργια λεωφορεία 874 252 246,8%

 

Υπενθυμίζουμε ότι το 2022 είχαν ταξινομηθεί 105.283 αυτοκίνητα και 100.911 το 2021.
Το 2024 ταξινομήθηκαν ακόμα, 10.761 καινούργια φορτηγά και 874 λεωφορεία.

Στο θέμα της επιλογής καυσίμου και τους τρόπους κίνησης γενικότερα, όπως είχε φανεί τους περασμένους μήνες, τα παραδοσιακά, αμιγώς βενζινοκίνητα, χάνουν συνεχώς έδαφος. Με την πρώτη επιλογή του 42,3% των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων, να αποτελούν πλέον τα υβριδικά μοντέλα. Κάτι που συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Τρίτη…δύναμη, με μικρή όμως αύξηση σε σχέση με το 2023 αποτέλεσαν τα ηλεκτρικά. Τα οποία ήταν επιλογή του 12,4% (11,3% το 2023) των αγοραστών. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάντως το μερίδιο αγοράς των επαναφορτιζόμενων είναι περίπου στο 20%.

Σε συνεχιζόμενη πτώση βρίσκονται τα πετρελαιοκίνητα, που αποτέλεσαν το 7,2%. Ενώ πριν πέντε χρόνια αποτελούσαν το 27% των ταξινομήσεων! Σταθερά στο 2,5% βρίσκεται το ποσοστό των αυτοκινήτων με υγραέριο.

 

Δεκέμβριος 2024 Δεκέμβριος 2023 Διαφορά Ιανουάριος

Δεκέμβριος 2024

Ιανουάριος

Δεκέμβριος 2023

Διαφορά  
Βενζίνη 22,4% 35,3% -12,9 35,7% 41,9% -6,2
Πετρέλαιο 5,6% 7,9% -2,3 7,2% 13,1% -6,0
Υβριδικά (HEV) 45,6% 37,6% +8,0 42,3% 30,9% +11,4
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 20,6% 15,1% +5,5 12,4% 11,3% +1,1
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,1% -0,1 0,0% 0,3% -0,3
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

5,8% 3,9% +1,9 2,5% 2,5% -0,0

 

Εκτός από τα υβριδικά όμως, η νέα…μόδα είναι τα SUV. Τα οποία μάλλον αποτελούσαν το όνειρο των Ελλήνων. Και τώρα πού όλες οι μάρκες έχουν ή… βαπτίζουν SUV τα περισσότερα μοντέλα τους, αποτέλεσαν το 60% των ταξινομήσεων το 2024.

Με τα περισσότερα από αυτά (30,7%), να ανήκουν στη δημοφιλέστατη κατηγορία Β. Η οποία είχε το 54% των συνολικών ταξινομήσεων τη χρονιά που πέρασε. Η επόμενη, σε μέγεθος, κατηγορία C, αποτέλεσε το 27% της ελληνικής αγοράς το 2024.

Segment Δεκέμβριος 2024 Δεκέμβριος 2023 Διαφορά Ιανουάριος  Δεκέμβριος 2024 Ιανουάριος  Δεκέμβριος 2023 Διαφορά
A 3,3% 5,2% -1,9 6,4% 7,5% -1,1
A-SUV 2,3% 3,0% -0,7 3,8% 2,2% +1,5
(A TOTAL) (5,6%) (8,2%) (-2,6) (10,1%) (9,7%) (+0,4)
B 16,6% 17,4% -0,8 23,4% 25,1% -1,8
B-SUV 29,9% 27,4% +2,4 30,7% 26,5% +4,2
(B TOTAL) (46,5%) (44,8%) (+1,7) (54,0%) (51,6%) (+2,4)
C 7,5% 9,3% -1,9 7,1% 8,3% -1,2
C-SUV 29,0% 25,0% +4,0 20,3% 21,7% -1,3
(C TOTAL) (36,4%) (34,4%) (+2,1) (27,5%) (29,9%) (-2,5)
D 2,4% 3,9% -1,5 1,8% 1,6% +0,2
D-SUV 6,8% 6,4% +0,4 4,5% 5,2% -0,7
(D TOTAL) (9,2%) (10,3%) (-1,1) (6,3%) (6,8%) (-0,6)
E 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
E-SUV 0,7% 0,7% +0,0 0,5% 0,5% +0,0
(E TOTAL) (0,8%) (0,8%) (+0,0) (0,6%) (0,5%) (+0,0)
F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% -0,0
F-G-SUV 0,5% 0,5% -0,0 0,3% 0,3% -0,0
(F-G TOTAL) (0,6%) (0,6%) (-0,0) (0,4%) (0,4%) (-0,0)
SPORTS 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,3% -0,1
MPV 0,0% 0,0% +0,0 0,0% 0,0% -0,0
MPV-M/COMBI 0,7% 0,7% +0,1 1,0% 0,6% +0,4
(SUV TOTAL) (69,1%) (63,1%) (+6,0) (60,0%) (56,4%) (+3,6)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ταξίδι στην Ισλανδία με MINI Countryman SE ALL4. Περιπέτεια στα Φιόρδ

0
Από καταιγίδες σε παγετώνες. Δείτε πώς το MINI Countryman SE ALL4 αντιμετωπίζει την πιο επικίνδυνη διαδρομή της Ισλανδίας διανύοντας 2.300 χλμ. σε αφιλόξενα εδάφη.   Η...

Αυστηροί έλεγχοι της Τροχαίας: Σύλληψη οδηγού που κινούνταν με 230 χλμ./ώρα υπό την επήρεια...

0
Οδηγός πιάστηκε στη ΝΕΟ Αθηνών-Λαμίας με 230 χλμ./ώρα και θετικό αλκοτέστ. Οι εντατικοί έλεγχοι της Τροχαίας συνεχίζονται.     Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι έλεγχοι της Τροχαίας....

PORSCHE Cayenne Electric: Η νέα εποχή του εμβληματικού SUV – Τιμές

0
Με ισχύ έως 1.156 ίππους, φόρτιση σε 16 λεπτά και αυτονομία 642 χλμ. η PORSCHE Cayenne Electric θέτει νέα στάνταρ στα ηλεκτρικά SUV. Μάθετε...

Δοκιμή LEAPMOTOR T03: Το πιο οικονομικό ηλεκτρικό της αγοράς που αλλάζει το παιχνίδι στην...

0
Οδηγούμε το LEAPMOTOR Leapmotor T03, το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Με αυτονομία έως 265 χλμ. πλούσιο εξοπλισμό και δελεαστική τιμή αποτελεί ιδανική...
Το Mazda 6e στην Ελλάδα

MAZDA 6e: Η ηλεκτρική επανάσταση με ιαπωνική ψυχή και premium χαρακτήρα – Τιμές

0
Το ολοκαίνουργιο MAZDA 6e εγκαινιάζει την ηλεκτρική εποχή της ιαπωνικής μάρκας με κορυφαίο σχεδιασμό, πολυτελέστατη καμπίνα και χαρακτήρα Jinba Ittai που διατηρεί τη τη...

Φόρμουλα 1: Το…βάρος μετράει (video)

0
Δείτε ένα video το οποίο εξηγεί τη σημαντικό ρόλο που παίζει το βάρος των μονοθεσίων της Φόρμουλα 1 και απαντά σε πολλά ερωτήματα.     Στη Φόρμουλα...

Όλα τα FORD, τώρα με επιτόκιο 0,9%

0
Νέα εποχή στην χρηματοδότηση φέρνει η FORD Finance με χαμηλό ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο μόλις 0,9% σε συνδυασμό με την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect...

BYD Atto 2 DM-i: Το νέο plug-in hybrid SUV με κατανάλωση 1,8λτ./100χλμ. και 1.000χλμ....

0
Το BYD Atto 2 DM-i είναι το νέο plug-in hybrid compact SUV με κατανάλωση 1,8λτ./100 χλμ. αυτονομία 1.000 χλμ. και προηγμένη τεχνολογία Super Hybrid...