Πωλήσεις αυτοκινήτων 2024: Πρωταθλητές υβριδικά και SUV

Κοινοποίησε το άρθρο

Αυξήθηκαν οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων το 2024, με περισσότερους από 50.000 Έλληνες να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα και να αποκτούν ένα SUV.

 

Volvo Ex30

 

Με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκε το 2024 για την αγορά αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Αν και τους τελευταίους μήνες του έτους παρατηρήθηκε μείωση των πωλήσεων. Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ και τους πρώτους υπολογισμούς, την χρονιά που πέρασε ταξινομήθηκαν 137.101 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Κάτι που σημαίνει ότι υπήρξε άνοδος κατά 1,9% σε σχέση με τις 134.484 ταξινομήσεις του 2023.

Δεκέμβριος 2024 Δεκέμβριος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 8.706 8.240 5,7%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

594 685 -13,3%
Καινούργια λεωφορεία 40 21 90,5%
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2024 Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά 137.101 134.484 1,9%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

10.761 10.870 -1,0%
Καινούργια λεωφορεία 874 252 246,8%

 

Υπενθυμίζουμε ότι το 2022 είχαν ταξινομηθεί 105.283 αυτοκίνητα και 100.911 το 2021.
Το 2024 ταξινομήθηκαν ακόμα, 10.761 καινούργια φορτηγά και 874 λεωφορεία.

Στο θέμα της επιλογής καυσίμου και τους τρόπους κίνησης γενικότερα, όπως είχε φανεί τους περασμένους μήνες, τα παραδοσιακά, αμιγώς βενζινοκίνητα, χάνουν συνεχώς έδαφος. Με την πρώτη επιλογή του 42,3% των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων, να αποτελούν πλέον τα υβριδικά μοντέλα. Κάτι που συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Τρίτη…δύναμη, με μικρή όμως αύξηση σε σχέση με το 2023 αποτέλεσαν τα ηλεκτρικά. Τα οποία ήταν επιλογή του 12,4% (11,3% το 2023) των αγοραστών. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάντως το μερίδιο αγοράς των επαναφορτιζόμενων είναι περίπου στο 20%.

Σε συνεχιζόμενη πτώση βρίσκονται τα πετρελαιοκίνητα, που αποτέλεσαν το 7,2%. Ενώ πριν πέντε χρόνια αποτελούσαν το 27% των ταξινομήσεων! Σταθερά στο 2,5% βρίσκεται το ποσοστό των αυτοκινήτων με υγραέριο.

 

Δεκέμβριος 2024 Δεκέμβριος 2023 Διαφορά Ιανουάριος

Δεκέμβριος 2024

Ιανουάριος

Δεκέμβριος 2023

Διαφορά  
Βενζίνη 22,4% 35,3% -12,9 35,7% 41,9% -6,2
Πετρέλαιο 5,6% 7,9% -2,3 7,2% 13,1% -6,0
Υβριδικά (HEV) 45,6% 37,6% +8,0 42,3% 30,9% +11,4
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 20,6% 15,1% +5,5 12,4% 11,3% +1,1
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,1% -0,1 0,0% 0,3% -0,3
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

5,8% 3,9% +1,9 2,5% 2,5% -0,0

 

Εκτός από τα υβριδικά όμως, η νέα…μόδα είναι τα SUV. Τα οποία μάλλον αποτελούσαν το όνειρο των Ελλήνων. Και τώρα πού όλες οι μάρκες έχουν ή… βαπτίζουν SUV τα περισσότερα μοντέλα τους, αποτέλεσαν το 60% των ταξινομήσεων το 2024.

Με τα περισσότερα από αυτά (30,7%), να ανήκουν στη δημοφιλέστατη κατηγορία Β. Η οποία είχε το 54% των συνολικών ταξινομήσεων τη χρονιά που πέρασε. Η επόμενη, σε μέγεθος, κατηγορία C, αποτέλεσε το 27% της ελληνικής αγοράς το 2024.

Segment Δεκέμβριος 2024 Δεκέμβριος 2023 Διαφορά Ιανουάριος  Δεκέμβριος 2024 Ιανουάριος  Δεκέμβριος 2023 Διαφορά
A 3,3% 5,2% -1,9 6,4% 7,5% -1,1
A-SUV 2,3% 3,0% -0,7 3,8% 2,2% +1,5
(A TOTAL) (5,6%) (8,2%) (-2,6) (10,1%) (9,7%) (+0,4)
B 16,6% 17,4% -0,8 23,4% 25,1% -1,8
B-SUV 29,9% 27,4% +2,4 30,7% 26,5% +4,2
(B TOTAL) (46,5%) (44,8%) (+1,7) (54,0%) (51,6%) (+2,4)
C 7,5% 9,3% -1,9 7,1% 8,3% -1,2
C-SUV 29,0% 25,0% +4,0 20,3% 21,7% -1,3
(C TOTAL) (36,4%) (34,4%) (+2,1) (27,5%) (29,9%) (-2,5)
D 2,4% 3,9% -1,5 1,8% 1,6% +0,2
D-SUV 6,8% 6,4% +0,4 4,5% 5,2% -0,7
(D TOTAL) (9,2%) (10,3%) (-1,1) (6,3%) (6,8%) (-0,6)
E 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
E-SUV 0,7% 0,7% +0,0 0,5% 0,5% +0,0
(E TOTAL) (0,8%) (0,8%) (+0,0) (0,6%) (0,5%) (+0,0)
F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% -0,0
F-G-SUV 0,5% 0,5% -0,0 0,3% 0,3% -0,0
(F-G TOTAL) (0,6%) (0,6%) (-0,0) (0,4%) (0,4%) (-0,0)
SPORTS 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,3% -0,1
MPV 0,0% 0,0% +0,0 0,0% 0,0% -0,0
MPV-M/COMBI 0,7% 0,7% +0,1 1,0% 0,6% +0,4
(SUV TOTAL) (69,1%) (63,1%) (+6,0) (60,0%) (56,4%) (+3,6)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Φόρμουλα 1: Το…βάρος μετράει (video)

0
Δείτε ένα video το οποίο εξηγεί τη σημαντικό ρόλο που παίζει το βάρος των μονοθεσίων της Φόρμουλα 1 και απαντά σε πολλά ερωτήματα.     Στη Φόρμουλα...

Όλα τα FORD, τώρα με επιτόκιο 0,9%

0
Νέα εποχή στην χρηματοδότηση φέρνει η FORD Finance με χαμηλό ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο μόλις 0,9% σε συνδυασμό με την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect...

BYD Atto 2 DM-i: Το νέο plug-in hybrid SUV με κατανάλωση 1,8λτ./100χλμ. και 1.000χλμ....

0
Το BYD Atto 2 DM-i είναι το νέο plug-in hybrid compact SUV με κατανάλωση 1,8λτ./100 χλμ. αυτονομία 1.000 χλμ. και προηγμένη τεχνολογία Super Hybrid...

Square Campus: Το νέο «εργοστάσιο θαυμάτων» της HYUNDAI που αλλάζει το μέλλον των...

0
Η HYUNDAI εδραιώνεται στην Ευρώπη, δημιουργεί κέντρο–κολοσσό στη Γερμανία, το Square Campus και ετοιμάζει τεχνολογίες που δεν έχουμε ξαναδεί.   Το Hyundai Motor Group εγκαινίασε το...

LEAPMOTOR B10: Ήρθε στην Ελλάδα – Τιμές

0
Το ολοκαίνουργιο LEAPMOTOR B10 κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά έχοντας κορυφαία ψηφιακή τεχνολογία, ευρυχωρία και πρακτικότητα, αλλά και τιμές που συναντάμε σε μικρότερα μοντέλα.     Το...

Τα πρώτα μονοθέσια που… δεν έχουν οδηγό! Δες πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη σπάει κάθε...

0
Ανακάλυψε την A2RL: Αγώνες ταχύτητας χωρίς οδηγούς, AI μονοθέσια με ταχύτητες 250 χλμ./ώρα και μάχες ανθρώπου εναντίον Τεχνητής Νοημοσύνης.     Η AbuDhabi Autonomous Racing League (A2RL)...

FORD Ranger Plug-In Hybrid Trailer Backup Assist: Το pick-up που μπαίνει στην πρίζα και...

0
Με το Trailer Backup Assist της FORD Pro, οι οδηγοί του νέου Ranger Plug-In Hybrid δεν χρειάζεται πλέον να κάνουν συνεχείς διορθώσεις με το...

SEAT Days – “Black Friday Edition με όφελος έως 1.500€

0
Το νέο προωθητικό πρόγραμμα SEAT Days – “Black Friday Edition” αφορά ετοιμοπαράδοτα Ibiza, Arona και Leon με το όφελος για τον υποψήφιο αγοραστή να...