Euro NCAP: Οι πρώτες δοκιμές πρόσκρουσης του 2025 (video)

Κοινοποίησε το άρθρο

Οι πρόσφατες δοκιμές του Euro NCAP έδειξε ότι τα αυτοκίνητα γίνονται συνεχώς ασφαλέστερα, αλλά υπάρχει προβληματισμός για το αυξανόμενο βάρος κυρίως των SUV.

 

Volvo

 

Οι δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP συνεχίζονται. Με τα κριτήρια να γίνονται συνεχώς αυστηρότερα. Έχοντας ως στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των οχημάτων, για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου. Το αποτέλεσμα πάντως είναι ότι η εξασφάλιση της ανώτατης βαθμολογίας των 5 αστεριών, δεν είναι πλέον εύκολη υπόθεση. Και σε σημαντικό βαθμό εξαρτάται από τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης που είναι εξοπλισμένα τα αυτοκίνητα. Κάτι άλλωστε που είχε φανεί και στις δοκιμές του 2024.

Στις πρώτες δοκιμές του 2025, με 5 αστέρια βαθμολογήθηκαν, μεταξύ άλλων, τα AUDI A6- etron , AUDI Q5, BYD Sealion 7, POLESTAR 3, CUPRA Terramar, TOYOTA C-HR PHEV, VW Tayron, MG MGS5 E V, MINI Cooper E, TESLA Model 3, GEELY EX5, JAECOO 7 PHEV και το νεοφερμένο VOYAH Courage. Επίσης, όταν είναι εξοπλισμένο με το προαιρετικό πακέτο ασφαλείας της KIA, το EV3 επιτυγχάνει επίσης βαθμολογία 5 αστεριών.

Με τέσσερα αστέρια βαθμολογήθηκαν, το FORD Tourneo Custom, το KΙΑ EV3 (χωρίς το πακέτο ασφαλείας), το OPEL Grandland, τα PEUGEOT 3008 και 5008, το RENAULT 4 και το VOLKSWAGEN Caravelle. Με τρία αστέρια βαθμολογήθηκε το DACIA Bigster.
Όπως συνηθίζεται, κάποια από τα παραπάνω μοντέλα, θα επανεξεταστούν μελλοντικά, έχοντας βελτιωμένο εξοπλισμό ασφάλειας, διεκδικώντας περισσότερα αστέρια.

Ο Euro NCAP αξιολογεί την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου αξιολογώντας την απόδοσή του σε δοκιμές πρόσκρουσης εμπρός, πλευρικά και πίσω, καθώς και την απόδοσή του στην ασφάλεια των πεζών. Αλλά και τα συστήματα πρόληψης συγκρούσεων για αυτοκίνητα και ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου.

Οι δοκιμές έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια ολιστική άποψη για την ασφάλεια. Η οποία περιλαμβάνει την προστασία των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά και τον κίνδυνο τραυματισμού άλλων χρηστών του οδικού δικτύου, όπως σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό ή άλλο όχημα.

Έτσι, στις επιμέρους κατηγορίες, το AUDI A6 e-tron συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία (92%) στην προστασία των επιβατών. Για την κορυφαία προστασία των παιδιών (93%) διακρίθηκαν τα BYD Sealion 7, TESLA Model 3 και POLESTAR 3. Το TESLA Model 3 ήταν το πιο φιλικό από τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν για την προστασία των πεζών με επίδοση 89%. Τέλος, το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας (87%) είχαν τα TESLA Model 3 και VOYAH Courage.

 

Ανησυχεί το βάρος

Ένα νέο στοιχείο πάντως που παίζει πλέον σημαντικό ρόλο στις δοκιμές είναι το βάρος των αυτοκινήτων. Το οποίο αυξάνεται συνεχώς, λόγω της δημοτικότητας των SUV. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία 10 χρόνια, το μέσο βάρος των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 100 κιλά.

Λόγω της πιθανότητας το αυξημένο βάρος να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ασφάλεια, το Euro NCAP κάνει και δοκιμές μετωπικής μετατόπισης. Στις οποίες αξιολογεί την απόδοση των μοντέλων, όταν συγκρούονται μετωπικά με άλλο όχημα. Έτσι, αξιολογείται όχι μόνο η προστασία των επιβατών του οχήματος, αλλά και η επιθετικότητά του απέναντι σε άλλα αυτοκίνητα στο δρόμο.

Ενώ όλα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν πρόσφατα είχαν καλή απόδοση στην προστασία των επιβαινόντων, τα αποτελέσματα των δοκιμών μετωπικής μετατόπισης έδειξαν ότι ορισμένα ενδέχεται να είναι σημαντικά πιο επιβλαβή για τους επιβάτες άλλων αυτοκινήτων σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

Για παράδειγμα, το βάρους 2.245 κιλών AUDI Q5 που έχει κορυφαίες επιδόσεις σε όλες τις δοκιμές, διαπιστώθηκε ότι προσφέρει κακή συμβατότητα κατά τη σύγκρουση με ένα όχημα που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα. Γιατί αποδεικνύεται υπερβολικά…επιθετικό προς ένα άλλο αυτοκίνητο σε μια μετωπική σύγκρουση. Με ορισμένα τμήματα της μπροστινής δομής του Q5 να αποδεικνύονται ιδιαίτερα επικίνδυνα. Κάτι που ισχύει και για το VW Tayron.

Στόχος αυτών των δοκιμών είναι να ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να διασφαλίσουν ότι τα βαρύτερα αυτοκίνητα δεν θα είναι δυσανάλογα επιβλαβή για τα ελαφρύτερα οχήματα. Ταυτόχρονα, οι κατασκευαστές μικρότερων, ελαφρύτερων αυτοκινήτων θα μπορούν να βγάλουν πολύτιμα συμπεράσματα.

 

 

 

 

 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Το ταχύτερο Station Wagon στο Nurburgring (video)

Ο ταχύτερος γύρος που έχει καταγραφεί ποτέ με μοντέλο Touring στην «Πράσινη Κόλαση» του Nurburgring, ανήκει πλέον στην BMW M3 CS.     Μετά το ρεκόρ της...

Ράλι Φινλανδίας 2025: Κυρίαρχος στο…σπίτι του ο Rovanpera (video)

Με ρεκόρ ταχύτητας επικράτησε ο Kale Rovenpera στο Ράλι Φινλανδίας, σε έναν αγώνα που στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν αυτοκίνητα της TOYOTA.   Στην Εσθονία, τους...

Δοκιμή HYUNDAI i20 N Line 1.0T: Σπορ διαθέσεις που…ακούγονται

Το HYUNDAI i20 N Line, αν και με κινητήρα Turbo μόνο 100 ίππων, καταφέρνει να δίνει μια σπορ αίσθηση στις καθημερινές, βαρετές μετακινήσεις.     Του Ηλία...

Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος σε λειτουργία: Επιτέλους…

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο μέρος του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.     Η λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, είναι πλέον γεγονός. Με καθυστέρηση πολλών ετών,...

SUZUKI Care+: Εργοστασιακή εγγύηση έως 10 χρόνια

Τη δυνατότητα επέκτασης της εργοστασιακής εγγύησης έως 10 χρόνια έχουν οι κάτοχοι των αυτοκινήτων SUZUKI.     Η SUZUKI και ο Όμιλος Σφακιανάκη, διαθέτει πλέον στην ελληνική...

WRC: Πότε θα γίνει το Ράλι Ακρόπολις του 2026

Με 14 αγώνες σε τέσσερις ηπείρους θα διεξαχθεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2026, με το Ράλι Ακρόπολις να παραμένει στις παραδοσιακές, καλοκαιρινές ημερομηνίες...

LIVE TV: Δείτε την εκκίνηση και το shakedown του Ράλι Φινλανδίας

Με την τελετή εκκίνησης ξεκίνησε το Ράλι Φινλανδίας, ενώ το shakedown δίνει μια εικόνα από το τι θα ακολουθήσει.   Στην πανέμορφη Φινλανδία μεταφέρεται ο…θίασος του...

OPEL Mokka GSE: Ηλεκτρίζει

Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες του Mokka GSE, του ταχύτερου ηλεκτρικού μοντέλου παραγωγής της OPEL.     Η OPEL μας υποσχέθηκε πρόσφατα ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών...