Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από τις πρόσφατες δοκιμές αυτοκινήτων ολοκλήρωσε το 2024 o Euro NCAP. Δείτε τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα.
Ο Euro NCAP, ο καταξιωμένος ανεξάρτητος οργανισμός που δοκιμάζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων, αξιολόγησε πρόσφατα πέντε νέα SUV. Η τελευταία του λίστα όμως, είχε αυτοκίνητα από διάφορες κατηγορίες.
Το AUDI A5, που αντικατέστησε το A4, διατήρησε την παράδοση της γερμανικής φίρμας στην ασφάλεια. Επιτυγχάνοντας τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων του Euro NCAP. Με ποσοστό 87% στην προστασία των ενηλίκων και 88% σε αυτήν των παιδιών.
Η νέα PORSCHE Macan, ένα από τα πιο εντυπωσιακά νέα ηλεκτρικά μοντέλα, εξασφάλισε δίκαια τα πέντε αστέρια. Με επίδοση 90% στην προστασία ενηλίκων και παιδιών, αλλά και 83% στην προστασία των πεζών.
Με ποσοστά 83% στην προστασία των ενηλίκων, 89% στων παιδιών και 86% στων πεζών, πέντε αστέρια κέρδισε και το νέο SUBARU Forester.
Την ανώτερη βαθμολογία των πέντε αστεριών εξασφάλισαν επίσης το LEXUS LBX (82% στους ενήλικες, 83% στα παιδιά), το VOLVO EX30 (88% στους ενήλικες, 85% στα παιδιά) και το MINI Countryman (83% στους ενήλικες, 87% στα παιδιά).
Το MG ZS Hybrid βαθμολογήθηκε με τέσσερα αστέρια γιατί του στοίχισε η επίδοση 75% που πήρε στην προστασία των ενηλίκων. Αλλά είχε εξαιρετική επίδοση στις μετωπικές συγκρούσεις και στην προστασία των παιδιών (82%).
Αυτό πάντως που εντυπωσίασε ήταν το DEEPAL S07. Ένα αυτοκίνητο της κινεζικής εταιρείας Changan Auto, η οποία πρόσφατα ένωσε τις δυνάμεις της με την Huawei. Αν και νέο στην ευρωπαϊκή αγορά, κέρδισε επάξια τα πέντε αστέρια, έχοντας 95% στην προστασία των ενηλίκων και 87% στων παιδιών.
Εξαιρετικά αποτελέσματα είχε και το, επίσης προερχόμενο από την Κίνα, LEAPMOTOR C10. Οι επιδόσεις, 89% στην προστασία των ενηλίκων και 85% στων παιδιών του έδωσαν πέντε αστέρια.
Το νέο HYUNDAI Santa Fe, που πλέον κινείται σε πιο πολυτελή μονοπάτια, πήρε διπλή βαθμολογία. Στη βασική του έκδοση, κέρδισε τέσσερα αστέρια. Αλλά με το προαιρετικό πακέτο ασφαλείας SmartSense, βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια. Είχε 84% στην προστασία των ενηλίκων και 88% σε αυτήν των παιδιών.
Την κορυφαία βαθμολογία των πέντε αστεριών κέρδισε και το MAZDA CX-80. Το οποίο έφτασε στο 92% στην προστασία ενηλίκων, στο 88% των παιδιών και στο 84% στην προστασία των πεζών.
Κάποιες λεπτομέρειες στην προστασία των ενηλίκων επιβατών (80%) και στον εξοπλισμό συστημάτων ασφάλειας (68%) στέρησαν ένα αστέρι από το ηλεκτρικό RENAULT 5 και την σπορ εκδοχή του. Το ALPINE A290.
Πέντε αστέρια κέρδισε και το VW Caddy PHEV, έχοντας 84% στην ασφάλεια ενηλίκων και 82% στων παιδιών.
Η έκπληξη πάντως των πρόσφατων δοκιμών του Euro NCAP ήρθε από ένα pick-up. Κατηγορία η οποία λόγω βάρους και ύψους δεν φημίζεται για την ασφάλεια που προσφέρει. Το πρώτο ηλεκτρικό pick-up στην ευρωπαϊκή αγορά, το κινεζικό MAXUS Eterron 9, όμως διέψευσε τα προγνωστικά. Κέρδισε επάξια πέντε αστέρια, έχοντας 91% στην προστασία των ενηλίκων και 85% στων παιδιών. Αλλά και 85% στην προστασία των πεζών και 83% στα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει.
Στο σύνολό τους πάντως τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων ασφάλειας που έγιναν μέσα στο 2024, έδειξαν σημαντική πρόοδο. Σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
Την κορυφαία επίδοση στην προστασία των ενηλίκων πέτυχε το DEEPAL S07 με ποσοστό 95%. Το μεγαλύτερο ποσοστό στην προστασία των παιδιών ήταν το 92% του AUDI Q6 e-tron. Πιο φιλικά στους πεζούς αποδείχτηκαν τα SUBARU Forester και TOYOTA C-HR με ποσοστό 86%. Τέλος, από τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν το 2024, η MERCEDES-BENZ E-Class με ποσοστό 87 είχε τα περισσότερα συστήματα ασφάλειας.
Όλοι οι κατασκευαστές πάντες, δεσμεύτηκαν για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Με την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών και δίνοντας προτεραιότητα στην προστασία όλων των χρηστών του δρόμου. Ο Euro NCAP πάντως κάνει συνεχώς και πιο απαιτητικά τα πρότυπα ασφαλείας.
Δείτε εδώ τα αποτελέσματα όλων των δοκιμών που έκανε ο Euro NCAP το 2024.