ΚΟΚ: Μετά τα 16 τα παιδιά σε μηχανάκι, σε ειδικό κάθισμα έως 12 ετών

Κοινοποίησε το άρθρο

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ τα παιδιά επιτρέπεται να ανεβαίνουν σε μοτοσικλέτες μετά την ηλικία των 16 ετών είτε ως οδηγοί είτε ως επιβάτες. Επίσης, τα παιδιά πρέπει να κάθονται σε ειδικό κάθισμα στο αυτοκίνητο, έως την ηλικία των 12 ετών.

Αυτά είναι μερικά χρήσιμα σημεία του ΚΟΚ που οφείλουν να γνωρίζουν οι γονείς-οδηγοί κατά τη διάρκεια των καθημερινών τους μετακινήσεων, ειδικά τώρα που έχουν αυξηθεί οι δραστηριότητες των παιδιών τους, έχοντας πάντα ως γνώμονα την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών τους.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FORD BlueCruise: Πότε έρχεται η…hands-free οδήγηση (video)

Δείτε σε ποια μοντέλα της FORD θα είναι διαθέσιμο το σύστημα BlueCruise που επιτρέπει την οδήγηση χωρίς τη χρήση του τιμονιού.     Το σύστημα BlueCruise της...

AUDI: Αποκαλύπτεται το μονοθέσιο για τη Φόρμουλα 1 (video)

Το μονοθέσιο R26 Concept μας προετοιμάζει για την εικόνα του μονοθεσίου με το οποίο η AUDI θα συμμετάσχει στην πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, αλλά...

Παρκάρισμα: Oι Ευρωπαίοι που δυσκολεύονται περισσότερο – Που κατατάσσονται οι Έλληνες

Συμβουλές στο διαδίκτυο αναζητούν καθημερινά χιλιάδες οδηγοί για το πως θα καταφέρουν να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους. Κάτι για το οποίο μάλλον δεν αγχώνονται...

Ωστόσο, οι γονείς μπορεί να γίνουν οι καλύτεροι δάσκαλοι κυκλοφοριακής αγωγής για τα παιδιά τους. Αυτό αναφέρει εδώ και χρόνια το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», που επισημαίνει ότι τα παιδιά μέχρι την ηλικία των 8 ετών, όταν διασχίζουν το δρόμο θα πρέπει να συνοδεύονται πάντα από κάποιον ενήλικο.

Volvo Ex30

Τονίζει και συμβουλεύει γονείς και μαθητές να φορούν ανοικτόχρωμα ρούχα και αθλητικά παπούτσια με αντανακλαστικά στοιχεία για να γίνονται ευκολότερα αντιληπτά κατά τις μετακινήσεις τους, ενώ καλό είναι να σχεδιάζεται από το σπίτι η πιο ασφαλής διαδρομή με την λιγότερη κίνηση και επικινδυνότητα.

Τα παιδιά δεν πρέπει να διασχίζουν το δρόμο ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα για τον απλούστερο λόγο ότι οι οδηγοί δεν μπορούν να τα διακρίνουν, ενώ η επιβίβαση και η αποβίβαση του παιδιού από το όχημα θα πρέπει να γίνεται πάντα από την πλευρά του πεζοδρομίου.

Αξίζει να επισημανθεί, αναφέρει το ΑΜΠΕ, ότι έρευνες των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν λόγο ότι για να κάνει κάποιος επιβάτης χρήση της ζώνης ασφαλείας θα πρέπει να είναι πάνω από 1,5μ. Επίσης η ψυχραιμία και η ευγένεια στο δρόμο αποτρέπει ατυχήματα, ενώ έχει ισχυρή επίδραση στην μετέπειτα οδηγική συμπεριφορά των παιδιών.

Οι μετακινήσεις με τα σχολικά λεωφορεία πρέπει να γίνονται κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις, ενώ ο οδηγός οφείλει να έχει σε άριστη κατάσταση το σχολικό λεωφορείο με την συνοδό να είναι πάντα σε ετοιμότητα να προσφέρει βοήθεια όταν χρειαστεί.

Πάντα στο μυαλό των γονέων και των οδηγών που κινούνται κοντά σε σχολικές μονάδες πρέπει να είναι ότι στα παιδιά μέχρι 16 ετών δεν έχουν αναπτύξει πλήρως την όρασή τους, ενώ έχουν αδύναμη περιφερειακή όραση και αργή εστίαση των ματιών, ιδίως μέχρι τα οκτώ τους χρόνια.

Επίσης, δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως η ακοή και δυσκολεύονται να εντοπίσουν την κατεύθυνση των ήχων. Θα πρέπει όλοι οι οδηγοί να έχουν υπόψιν τους ότι τα παιδιά λόγω του χαμηλού τους ύψους δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά όταν κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα ή όταν υπάρχουν φυσικά ψηλά εμπόδια. Αξίζει να επισημανθεί ότι πάντα, αναφέρουν οι ειδικοί, τα παιδιά αντιγράφουν τους φίλους τους και έτσι πολλές φορές συμπεριφέρονται με μη ασφαλή τρόπο, όπως για παράδειγμα το σπρώξιμο.

Τέλος, οι γονείς θα πρέπει να μάθουν τα παιδιά τους να περνούν από τις διαβάσεις ή από τα φανάρια, να βρίσκουν την πιο ασφαλή διαδρομή από το σπίτι μέχρι και το σχολείο ή τις αθλητικές τους δραστηριότητες, όταν τα συνοδεύουν να τα κρατούν από το χέρι, να τα αφήνουν πάντα έξω από την πόρτα του σχολείου τους ή του γυμναστηρίου τους, ενώ στο σχόλασμα καλό είναι να μην βρίσκονται στο απέναντι πεζοδρόμιο.