Νέα FABIA: Αναβάθμιση σε όλα !

νέα FABIA

Η SKODA αποκάλυψε την νέα SKODA FABIA που για πρώτη φορά βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group

Η νέα  FABIA είναι το πιο ευρύχωρο στην κατηγορία του, με τον ήδη κορυφαίο χώρο αποσκευών να έχει αυξηθεί περαιτέρω κατά 50 λίτρα

Για πρώτη φορά, η SKODA FABIA βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, η οποία κατέστησε δυνατή την αύξηση του εσωτερικού και την υιοθέτηση συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που προηγουμένως προορίζονταν για οχήματα υψηλότερης κατηγορίας.

Το νέο μοντέλο έχει ξεπεράσει το όριο των 4 μέτρων, στα 4,108 μ., σημαντικά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Ο χώρος αποσκευών – που στα 330 λίτρα ήταν ήδη ο μεγαλύτερος στην κατηγορία – πλέον έχει ανέβει στα 380 λίτρα.

Παράλληλα, σε συνδυασμό με το στιβαρό αμάξωμα, το νέο μοντέλο προσφέρει εξαιρετική ενεργητική και παθητική ασφάλεια.

Εξωτερικά, η νέα SKODA FABIA είναι αυξημένη περίπου 11 εκ. από τον προκάτοχό της, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 94 χιλ. στα 2.564 χιλ. και το πλάτος, στα 1.780 χιλ., είναι 48 χιλ. ευρύτερο.

Με σπορ αναλογίες, γλυπτές γραμμές και προβολείς και πίσω φώτα με τη νέα κρυσταλλική δομή της μάρκας, με τεχνολογία LED και στις δύο περιπτώσεις ως στάνταρ, το μοντέλο έχει αποκτήσει δυναμικό χαρακτήρα.

Η νέα FABIA επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd μόλις 0,28 (προηγούμενη γενιά: 0,32), δημιουργώντας ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση αυτού που είναι γνωστό ως προσομοίωση CFD (Computational Fluid Dynamics).

Μέσα σε περίπου τρεισήμισι χρόνια, οι μηχανικοί της SKODA υπολόγισαν πάνω από 3.000 από αυτές τις προσομοιώσεις ρευστοδυναμικής. Ο κορυφαίος συντελεστής αεροδυναμικής οφείλεται στις ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες στο μπροστινό μέρος που κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχει μικρή ανάγκη για ψύξη, βελτιώνοντας την αεροδυναμική.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εξοικονόμηση καυσίμου έως 0,2 λίτρα ανά 100 χλμ. όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Για κάθε χιλιόμετρο που κινείται με τις περσίδες κλειστές, η νέα FABIA εκπέμπει έως και πέντε γραμμάρια λιγότερο CO2.

Στο εσωτερικό, η FABIA επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ του ενθουσιασμού και της εργονομίας. Οπτικά, ξεχωρίζει η ελεύθερη οθόνη διαστάσεων έως 9,2 ίντσες, πάνω από την κεντρική κονσόλα.

Εκτός από τα υπερσύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, η FABIA μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με Virtual Cockpit, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, για πρώτη φορά. Είναι παραμετροποιήσιμος, με τον οδηγό να επιλέγει από και έως 5 διατάξεις, ανάμεσά τους και η διάταξη Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο.

νέα SKODA FABIAΩς στάνταρ, η FABIA διαθέτει αναλογικό ταμπλό οργάνων και οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών.

Χάρη στο μεταξόνιο 2.564 χιλ., περίπου 10 εκ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο, υπάρχει μεγάλη αίσθηση ευρυχωρίας. Με ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία τονίζεται το πλάτος της καμπίνας ενώ, ανάλογα με την έκδοση Active, Ambition και Style, υπάρχουν έξυπνοι συνδυασμοί χρωμάτων, υφασμάτων και επενδύσεων με ραφές σε αντίθεση και χρήση χρώμιου.

Επιπλέον σχεδιαστική πινελιά ο ατμοσφαιρικός περιβαλλοντικός φωτισμός ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολυλειτουργικό τιμόνι, δερμάτινο και σπορ, με paddles αλλαγής ταχυτήτων για το DSG.

νέα SKODA FABIAΗ νέα FABIA εξοπλίζεται με μία ευρεία γκάμα ισχυρών και αποδοτικών κινητήρων που συμμορφώνονται με το αυστηρό πρότυπο εκπομπών Euro 6d.

Η ισχύς τους κυμαίνεται από 65 PS (48 kW) έως  150 PS (110 kW). Τα μοντέλα με απόδοση έως 95 PS (70 kW) είναι εξοπλισμένα με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ υπάρχει η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και ενός αυτόματου DSG 7 σχέσεων για τον TSI 1,0 που παράγει 110 PS (81 kW).

νέα SKODA FABIAΔιαθέσιμοι δύο τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες MPI ψεκασμού πολλαπλών σημείων, με ισχύ  65 PS (48 kW) και 80 PS (59 kW) αντίστοιχα.

Οι δύο κινητήρες άμεσου ψεκασμού 1.0 TSI διαθέτουν μπλοκ κυλίνδρων με επίστρωση πλάσματος, που αντικαθιστούν τις επενδύσεις κυλίνδρων από χυτοσίδηρο, γεγονός που μειώνει την εσωτερική τριβή στους τρεις κυλίνδρους.

Αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές και, με καλύτερη κατανομή και απαγωγή θερμότητας στον θάλαμο καύσης, το θερμικό φορτίο στον κινητήρα. Το λεπτό αυτό έχει πάχος μόλις 150 μικρά (0,15 χιλ.).

νέα SKODA FABIAΤέλος, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI, με ισχύ 150 PS (110 kW), είναι ο νέος κορυφαίος κινητήρας για τη FABIA. Η τεχνολογία ενεργού κυλίνδρου (ACT) μειώνει την κατανάλωση καυσίμου καθώς και τις εκπομπές CO2.

Όταν το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, το σύστημα αυτόματα και ουσιαστικά χωρίς να το προσέξει ο οδηγός, απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους. Όλοι οι κινητήρες TSI που διατίθενται για τη νέα SKODA FABIA διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης.

Η νέα SKODA FABIA αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται από την Kosmocar πιο κοντά στο λανσάρισμα.