Αντιολισθητικές αλυσίδες: Πότε πρέπει να τις έχουμε στο αυτοκίνητο

Κοινοποίησε το άρθρο

Χρήσιμες διευκρινήσεις για το πότε είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε αντιολισθητικές αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας.

 

Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας, που τα τελευταία χρόνια αρχίζουν και οι συζητήσεις για τις αντιολισθητικές αλυσίδες. Όχι γιατί έκλεισαν οι δρόμοι από τα χιόνια, άλλωστε αρκετοί συνεχίζουν τα μπάνια, αλλά γιατί πρέπει να τις έχουμε στα αυτοκίνητά μας. Υπό προϋποθέσεις όμως.

Διάφοροι «γνώστες», προσπαθούν να μας πείσουν, ότι μαζί με τις…ρακέτες στο δρόμο για την παραλία, θα πρέπει να έχουμε και αντιολισθητικές αλυσίδες. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όμως παρέχει χρήσιμες διευκρινίσεις.

Από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο κάθε έτους, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών, η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με αντιολισθητικές αλυσίδες.

Ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα. Όπως, χιονοκουβέρτες ελαστικών και χιονολάστιχα,που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου με την ένδειξη M+S.

Η τήρηση όμως των ανωτέρω αντιολισθητικών μέσων καθίσταται υποχρεωτική μόνο όταν και εφόσον εκδοθούν αποφάσεις από τις αρμόδιες αρχές. Δηλαδή τις Αστυνομικές Διευθύνσεις, τις Διευθύνσεις Τροχαίας και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Άλλωστε, το άρθρο 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, προβλέπει ότι οι όταν επικρατούσες καιρικές συνθήκες το επιβάλλουν, οι οδηγοί να φροντίζουν για τον εφοδιασμό των οχημάτων που οδηγούν με κατάλληλα αντιολισθητικά μέσα.

Συνεπώς, όταν οι κλιματολογικές συνθήκες δεν το απαιτούν και εφόσον δεν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις από τις παραπάνω αρμόδιες αρχές, οι οδηγοί δεν έχουν την υποχρέωση να φέρουν τα αντιολισθητικά μέσα στα οχήματα τους.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, οφείλουμε να γνωρίζουμε τον τρόπο τοποθέτησης και λειτουργίας αυτών των μέσων, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ορθή τους χρήση.

Πως βάζουμε αλυσίδες στο αυτοκίνητο ;

Όσοι λοιπόν δεν έχουν την απαραίτητη εμπειρία, ας κάνουν εξάσκηση, όσο οι καιρικές συνθήκες είναι καλές. Υπενθυμίζουμε ότι:

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται και στα δύο ελαστικά του κινητήριου άξονα του οχήματος. Εάν το όχημα διαθέτει κίνηση σε παραπάνω από έναν άξονα τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος.

Εάν δεν υπάρχουν οδηγίες και ο οδηγός έχει μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικών τότε αυτά τοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα.

Εάν υπάρχει και δεύτερο ζευγάρι τοποθετούνται ταυτόχρονα και στον οπίσθιο άξονα.

Εάν το όχημα διαθέτει διπλά ελαστικά στον κινητήριο άξονα (δηλαδή 4 ελαστικά στον άξονα) τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος. Εάν δεν υπάρχουν οδηγίες, τοποθετούνται στα εξωτερικά ελαστικά της κάθε πλευράς.

Η τοποθέτηση των αντιολισθητικών μέσων πρέπει να γίνεται σε κατάλληλο και ασφαλές σημείο επί του οδοστρώματος. Και να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα σύμφωνα με τον ΚΟΚ (π.χ. προειδοποιητικό τρίγωνο, απόσταση).

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Έκθεση IAA Mobility 2025: Τα…αστέρια του Μονάχου (video)

Δείτε τα σημαντικότερα εκθέματα που παρουσιάστηκαν στο Μόναχο, στην Έκθεση IAA Mobility 2025, στην οποία συμμετείχαν περίπου 750 εκθέτες.     Με θέμα «Όλα έχουν να κάνουν...

Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά και βοηθήστε τους συνανθρώπους μας

Με τη δράση «Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά», συγκεντρώνονται στο δίκτυο Επίσημων Εμπόρων της μάρκας, είδη διατροφής που θα διανεμηθούν σε οικογένειες,...

CHERY: Ξεκίνημα με τιμές και εγγυήσεις που θα συζητηθούν

H CHERY Auto ήρθε για να…μείνει στην Ελλάδα, με το υβριδικό Tiggo 4 των 204 ίππων να αναμένεται να αποτελέσει το μοντέλο που θα...

Ράλι Χιλής 2025: Πέταγε με…200 ο Sebastien Ogier (video)

Ο Sebastien Ogier, με μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο Ράλι Χιλής, κατέκτησε την πέμπτη νίκη του μέσα στο 2025 και, χωρίς να έχει λάβει μέρος...

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι αλλαγές και τα αυστηρότερα πρόστιμα

Σημαντικές αλλαγές και αυστηρότερα πρόστιμα προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που στόχο έχει τη μείωση των ατυχημάτων, αλλά και τη διαμόρφωση μιας νέας...

LANCIA Ypsilon HF Integrale: Επιστροφή στο WRC

Με το Ypsilon Rally2 HF Integrale, η LANCIA ετοιμάζεται να επιστρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, θέλοντας να διατηρήσει ζωντανό το θρύλο που δημιούργησαν τα...

HYUNDAI Concept Three: Η επόμενη ημέρα (video)

Με το Concept Three η HYUNDAI μας προετοιμάζει για την αισθητική προσέγγιση των μελλοντικών της compact ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία θα είναι εντυπωσιακά, αλλά...

FERRARI 849 Testarossa: Υβριδική επιστροφή με 1.050 ίππους (video)

Η νέα plug-in υβριδική 849 Testarossa των 1.050 ίππων είναι η ισχυρότερη FERRARI παραγωγής στην ιστορία της μάρκας.     Η FERRARI παρουσίασε επίσημα τη νέα 849...