Οι Jari-Matti Latvala – Jani Hussi με TOYOTA Celica κυριάρχησαν στο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις, χωρίς να απειληθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Μπορεί να δήλωνε συγκρατημένα αισιόδοξος στη διάρκεια της εκκίνησης κάτω από την Ακρόπολη, αλλά το χαμόγελό του όταν του θυμίσαμε τη νίκη του με VW Polo στο Ράλι Ακρόπολις του 2013, άφηνε υποσχέσεις. Τελικά ο Jari-Matti Latvala, χωρίς να αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα με την TOYOTA Celica Turbo 4WD (ST185), επιβεβαίωσε τα προγνωστικά.
Ο επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της TOYOTA στο WRC, έδειξε ότι παραμένει «μάχιμος» και επικράτησε στο PEMA Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις του 2025, χωρίς ποτέ να απειληθεί.
Ήδη την πρώτη ημέρα, ξεπερνώντας ένα πρόβλημα με τον κινητήρα της Celica που αντιμετώπισε στον Παρνασσό, ολοκλήρωσε το σκέλος έχοντας πάνω από 3 λεπτά διαφορά από τον Ghislain de Mevius.
Στο δεύτερο σκέλος, επικρατώντας και στις έξι ειδικές διαδρομές, ο 40χρονος Φινλανδός με τη Janni Hussi στο δεξί μπάκετ, πέτυχαν την τρίτη τους νίκη στο θεσμό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι Ιστορικών αυτοκινήτων.
Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με LANCIA Delta Integrale 16V, οι οποίοι επικράτησαν παράλληλα και στον αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι Ιστορικών αυτοκινήτων.
Άτυχοι στάθηκαν για άλλη μια χρονιά οι Βέλγοι Ghislain de Mevius-Johan Jalet που εγκατέλειψαν την προσπάθειά τους στη δεύτερη διαδρομή της Κυριακής, από πρόβλημα στον κινητήρα του MAZDA 323 GTX κι ενώ ήταν στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης.
Οι Αχιλλέας Χριστοδούλου – Κωνσταντίνος Σούκουλης πραγματοποίησαν εξαιρετική εμφάνιση με ένα MITSUBISHI Lancer Evo VI καθ’ όλη τη διάρκεια του διήμερου αγώνα και παρά το κλαταρισμένο ελαστικό που είχαν στο πρώτο σκέλος, κατέκτησαν την τρίτη θέση της γενικής κατάταξης.
Ένα λάθος και ένα κλαταρισμένο ελαστικό, κόστισε στους Gregoire de Mevius – Andre Leyh τη δυνατότητα να παλέψουν για μια θέση στο βάθρο. Ο παλιός γνώριμος των Ελλήνων φιλάθλων που επέστρεψε στη χώρα μας με το NISSAN Sunny GTI-R με το οποίο είχε αγωνιστεί στο Ράλι Ακρόπολις του 1992, καθυστέρησε να φτάσει στο σέρβις με αποτέλεσμα να χρεωθεί ποινή 1 λεπτού και 50 δευτερολέπτων και να ολοκληρώσει τον αγώνα στην τέταρτη θέση.
Οι Πολωνοί Maciej Lubiak – Grzegorz Dachowski, παρά το πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων της PORSCHE 911 Carrera RS 2.7 στην τελευταία διαδρομή, τερμάτισαν στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης και τη δεύτερη μεταξύ των πληρωμάτων που βαθμολογούνται στο διεθνή θεσμό. Έτσι, παραμένουν στην κορυφή της βαθμολογίας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων.
Ακολούθησαν οι Will Graham –J ames O’Brien, χαρίζοντας θέαμα με την πισωκίνητη BMW M3 E30 και παραμένουν στους διεκδικητές του ευρωπαϊκού τίτλου.
Στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Κύπριοι Πέτρος Παντελή – Αντώνης Χρυσοστόμου με MITSUBISHI Lancer Evo II, αφήνοντας πίσω τους τους Enrico Brazzoli – Martina Musiari, με την εντυπωσιακή PORSCHE 911 Carrera RS 2.7.
Tην πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ernie Graham – Karen Graham με FORD Escort RS1800 και οι Pasi Hapulahti – Antti Nordstrom με VOLVO 242.
Οι Γιώργος Δελαπόρτας – Ευάγγελος Παναρίτης επέστρεψαν στα θετικά αποτελέσματα με το VOLKSWAGEN Golf II, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στον αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος, τη δεύτερη στην ελληνική Κατηγορία 4 και την πρώτη στα προσθιοκίνητα.
Το βάθρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ιστορικών συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Παύλος Μελάς – Στάθης Βαρδαξής με PORSCHE 911 Carrera RS 3.0, που επικράτησαν στην ελληνική Κατηγορία 2.
Άλλον έναν τερματισμό πρόσθεσαν στο παλμαρέ τους οι Κυριάκος και Νικόλαος Βυτόγιαννης με SUBARU Impreza, ολοκληρώνοντας τον αγώνα μπροστά από τους Γιώργο Παραδείση – Πλούταρχο Στεργίου με FORD Escort RS2000 MKI, οι οποίοι τερμάτισαν δεύτεροι στην Κατηγορία 2 του Πανελληνίου Πρωταθλήματος.
Στην πρώτη τους εμφάνιση με το FORD Sierra RS Cosworth 4×4, οι Τάκης Κουτσίκος – Νίκος Πετρόπουλος δυσκολεύτηκαν, αλλά κατάφεραν να τερματίσουν στην τρίτη θέση της ελληνικής Κατηγορίας 4, ενώ οι Πέτρος Βασιλόπουλος – Παναγιώτης Κουκλιαμπής με FORD Escort RS2000 MKI κατέκτησαν την τρίτη θέση στην ελληνική Κατηγορία 2.
Στη γενική κατάταξη, ακολούθησαν οι Δημήτρης Τρίκαρδος – Νίκος Μανούσκος με FORD Escort RS2000 MKI και οι θριαμβευτές του Επάθλου έως 1600 κ.εκ. Κωνσταντίνος Κοφινάς – Λάμπρος Ζωγράφος με TOYOTA Corolla AE86.
Στην ελληνική Κατηγορία 3, νικητές αναδείχθηκαν οι Θεόδωρος Καλαμαράς – Δημήτρης Λαμπράκης με TOYOTA Starlet KP61, συνεχίζοντας το επιτυχημένο τους σερί τερματισμών στον αγώνα. Τους βαθμούς της νίκης στην Κατηγορία 3 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος καρπώθηκαν οι Γερμανοί Siegfried Mayr – Renate Mayr με VOLVO 240.
Οι Ιωάννης Παράβαλος – Διονύσης Κολοτούρος, παρά το γεγονός ότι βρίσκονταν στην κορυφή του Επάθλου έως 1600 κ.εκ., έχασαν θέσεις στην κατάταξη λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά του TΟΥΟΤΑ Corolla AE92, που τους στέρησε πολύτιμο χρόνο και βαθμούς. Πολύ καλή παρουσία είχαν στον αγώνα οι “Sassos” – Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης. Αλλά αποκλείστηκαν γιατί το SUBARU Legacy 4WD δεν διέθετε Ιστορικό Τεχνικό Διαβατήριο Αυτοκινήτου της FIA (HTP).
Δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου -Αθανάσιος Σαμαράς οι οποίοι εγκατέλειψαν στα μισά του δεύτερου σκέλους από πρόβλημα στον κινητήρα της LANCIA Delta Integrale 16V κι ενώ κρατούσαν τη δεύτερη θέση μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων.
Δείτε εδώ τη γενική κατάταξη του Ιστορικού Ράλι Ακρόπολις 2025 και εδώ την τελική κατάταξη για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων.