Η δραματική νίκη του Tanak στο Ράλι της Κεντρικής Ευρώπης είχε ως αποτέλεσμα οι στέψεις των πρωταθλητών να μετατεθούν για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στην Ιαπωνία.
Μετά από επτά χωμάτινους αγώνες, το WRC μεταφέρθηκε στις ασφάλτινες διαδρομές της Τσεχίας, της Αυστρίας και της Γερμανίας. Με το Ράλι της Κεντρικής Ευρώπης να παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, λόγω της πιθανής στέψης του πρωταθλητή.
Γιατί ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Thierry Neuville, θα μπορούσε να εξασφαλίσει μαθηματικά τον τίτλο. Αν βέβαια οι αντίπαλοί του και, ειδικά οι Ogier και Tanak, δεν είχαν την απαραίτητη συγκομιδή βαθμών.
Ο αγώνας ουσιαστικά ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης με το shakedown. Ακολούθησε το απόγευμα η τελετή εκκίνησης στην Πράγα και οι πρώτες δύο πρώτες ειδικές διαδρομές. Όπου φάνηκε ότι ο Ogier ήταν αυτός που πίστευε περισσότερο στη διεκδίκηση του τίτλου.
Ο Γάλλος ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα στην πρώτη θέση, με διαφορά 0,9 του δευτερολέπτου από τον Neuville. Με τρίτο τον Mikkelsen που οδηγούσε το τρίτο HYUNDAI σε αυτόν τον αγώνα.
Ο Νορβηγός βέβαια δεν ξεκίνησε όπως θα περίμενε την Παρασκευή. Γιατί στην τρίτη, από τις έξι ειδικές διαδρομές της ημέρας, είχε καταστροφική για το i20N, έξοδο.
Neuville και Ogier, συνέχισαν τη «μάχη τους» και εναλλάσσονταν στην πρώτη θέση. Τελικά, η ολοκλήρωση του σκέλους βρήκε τον Neuville πρώτο, με διαφορά 6,4΄΄ από τον Ogier. Αλλά και τον Tanak μόλις 1,4΄΄ πίσω του.
Στους ίδιους ρυθμούς ξεκίνησαν και για τις έξι διαδρομές του Σαββάτου. Στην τρίτη ειδική όμως, μια μικροέξοδος του Neuville του στοίχισε πολύτιμα δευτερόλεπτα. Συνέχισε βέβαια χωρίς πρόβλημα, αλλά στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξη πλέον. Πίσω από τον, επίσης διεκδικητή του τίτλου, Evans.
Το τέλος της ημέρας βρήκε τον Ogier πρωτοπόρο. Με τον Tanak να βρίσκεται 14 δευτερόλεπτα πίσω του. Και τον Neuville, με διαφορά 40 δευτερολέπτων από τον Ogier, να βλέπει να αναβάλλεται η στέψη του ως πρωταθλητής.
Η πρώτη από τις τέσσερις ειδικές της Κυριακής ξεκίνησε με τον Tanak να προσπερνά τον Ogier. Ο Γάλλος έκανε αρχικά ένα μικρό λάθος. Αλλά τα χειρότερα ακολούθησαν στην προτελευταία δοκιμασία. Όταν μια άτυχη στιγμή είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή του TOYOTA Yaris. Πριν την εγκατάλειψη, ο Ogier ήταν 1,5 δευτερόλεπτο πίσω από τον Εσθονό.
Έτσι ο αγώνας ολοκληρώθηκε με τον Ott Tanak να φτάνει στη δεύτερη φετινή του νίκη. Η οποία ήταν η 21η της καριέρας του στο WRC και τον διατήρησε «ζωντανό» στη διεκδίκηση του τίτλου.
Με τον Evans να ακολουθεί 7 δευτερόλεπτα πίσω του. Και τον Neuville, οδηγώντας «αμυντικά», να ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Το αποτέλεσμα αυτό σημαίνει ότι ο πρωταθλητής θα κριθεί τελικά στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Στην Ιαπωνία. Εκεί που πάλι ο Neuville πάει ως φαβορί, αφού έχει διαφορά 25 βαθμών, από τον Tanak. Τον μοναδικό πλέον συνδιεκδικητή του τίτλου.
Σημειώνουμε ότι είναι 30 ο μέγιστος αριθμός βαθμών που μπορεί κάποιος να συγκεντρώσει συνολικά από έναν αγώνα του WRC.
Και το πρωτάθλημα κατασκευαστών θα κριθεί στην Ιαπωνία. Αφού η καλή εμφάνιση των Ogier και Katsuta, είχε ως αποτέλεσμα, η TOYOTA να μειώσει τη διαφορά από την HYUNDAI.
O Katsuta μάλιστα ήταν ο ταχύτερος της Super Sunday, κερδίζοντας και την τελευταία Power Stage. Επίδοση που του έδωσε την τέταρτη θέση στη γενική κατάταξη.
Πέμπτος, τερμάτισε ο Gregoire Munster, με το M-Sport FORD Puma Rally1 Hybrid. Εκμεταλλεύτηκε βέβαια και την εγκατάλειψη, το πρωί της Κυριακής, του νεαρού Sami Pajari με το GR Yaris.
Το Σάββατο, με μηχανικό πρόβλημα στο Puma, εγκατέλειψε και ο Fourmaux. Επανήλθε βέβαια την Κυριακή, κερδίζοντας και την πρώτη ειδική της ημέρας.
Έκτος στη γενική κατάταξη τερμάτισε ο νικητής του WRC2, Nikolay Gryazin, με CITROEN C3. Πίσω του, 26,1 δευτερόλεπτα ακολούθησε ο Oliver Solberg με SKODA Fabia. Ο οποίος παραμένει στη διεκδίκηση του τίτλου του WRC2, που θα κριθεί και αυτός στην Ιαπωνία.
Οι Filip Mares, Miko Marczyk και Kajetan Kajetanowicz ολοκλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Στον αγώνα, οδηγώντας ένα FORD Puma Rally1, συμμετείχε και ο Ιορδάνης Σερδερίδης, ο οποίος τερμάτισε στην 20η θέση της γενικής κατάταξης.
Δείτε εδώ την τελική κατάταξη του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης.
Ο τελευταίος γύρος του WRC για το 2024, θα είναι το Ράλι Ιαπωνίας, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 21 έως τις 24 Νοεμβρίου.