Ράλι Ντακάρ 2025: Περιπέτειες στους αμμόλοφους

Κοινοποίησε το άρθρο

Δύο πανίσχυρα TOYOTA Hilux βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις του Ράλι Ντακάρ του 2025.

 

 

Η 47η έκδοση του Ράλι Ντακάρ και η 6η στη Σαουδική Αραβία, ξεκίνησε από την Μπίσα. Μια πόλη 200.000 κατοίκων στο νοτιοδυτικό τεταρτημόριο της χώρας. Μετά από δύο εβδομάδες και 12 ειδικές διαδρομές 5.000 χιλιομέτρων, έφτασαν στον τερματισμό, στην Σουμπάιτα, 175 οχήματα. Υπενθυμίζουμε ότι για την περιπέτεια των 7.828 χιλιομέτρων ξεκίνησαν συνολικά, 439 οχήματα.

Στα αυτοκίνητα, όπως ήδη έχετε διαβάσει στο gonews.gr, οι πρώτες ημέρες στιγματίστηκαν από τις εγκαταλείψεις των Carlos Sainz και Sebastien Loeb.

Τελικός νικητής, με ένα TOYOTA Hilux Overdrive 375 ίππων, ήταν ο Yazeed Al Rajhi. Στην 11η συμμετοχή του στον αγώνα. Έγινε έτσι ο πρώτος Σαουδάραβας που κερδίζει το Ράλι Ντακάρ. Και ο δεύτερος που θριαμβεύει, εντός έδρας. Είχε προηγηθεί ο Γάλλος Pierre Lartigue,στο Ράλι Παρίσι- Ντακάρ-Παρίσι, το 1994.

Δεύτερος, με διαφορά 3’.57’’ τερμάτισε ο Νοτιοαφρικανός Henk Lategan. Ο οδηγός της TOYOTA Gazoo Racing, βρισκόταν με το Hilux 3.5 Evo των 400 ίππων στην πρώτη θέση, μέχρι και τη 10η από τις 12 ειδικές διαδρομές.

Από την τρίτη ειδική διαδρομή μέχρι και τον τερματισμό, στην τρίτη θέση είχε…εγκατασταθεί ο Σουηδός Mattias Ekstrom με το πρωτοεμφανιζόμενο FORD Raptor. Μετριάζοντας έτσι την απογοήτευση στην ομάδα της M-Sport από την πρόωρη εγκατάλειψη του Sainz.

Ικανοποιημένοι, παρά την εγκατάλειψη του Loeb, πρέπει να είναι και στην DACIA. Γιατί ο πολύπειρος Nasser Al-Attiyah τερμάτισε τέταρτος με το, επίσης πρωτοεμφανιζόμενο Sandrider V6 των 360 ίππων.

Ένα ακόμα FORD Raptor, με τον Αμερικανό Mitchell Guthrie, τερμάτισε στην πέμπτη θέση. Ακολούθησε ο Γάλλος Serradori με ένα πρωτότυπο CENTURY CR7 με κινητήρα AUDI 2.8

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και το Dakar Classic. Στο οποίο συμμετείχαν 95 αυτοκίνητα προηγούμενων δεκαετιών. Με τα 80 να φτάνουν στον τερματισμό. Νικητής, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ήταν ο Ισπανός Carlos Santaolalla με TOYOTA HDJ80.

Στα φορτηγά, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, νικητής ήταν ο Τσέχος Macic με ένα πρωτότυπο Evo4 1.050 ίππων, της εταιρείας του, της MM Technology.

Πρώτη από τις 89 μοτοσικλέτες που έφτασαν στον τερματισμό, ήταν η KTM του Αυστραλού Daniel Sanders. Αυτή ήταν η 20η νίκη της KTM, στο Ράλι Ντακάρ. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Ισπανός Schareina και ο Γάλλος Van Beveren με HONDA HRC.

Για τρίτη φορά, μετά το 2022 και το 2024, έφτασε στον τερματισμό και ο Βασίλης Μπούδρος. Ο οποίος βρέθηκε στην 53η θέση της γενικής κατάταξης και στην 43η της κατηγορίας Rally2, με μια HUSQVARNA 450.

Ο 24χρονος Nicolas Cavigliasso με TAURUS T3 ήταν ο νικητής στην κατηγορία Challenger και ο 25χρονος Brock Heger με POLARIS στα SSV.

Για δεύτερη χρονιά, υπήρχε και μια…εικόνα από το αύριο. Με πέντε οχήματα να συμμετέχουν στην κατηγορία Mission 1000. Τη δοκιμασία των 1.300 χιλιομέτρων, πρώτο ολοκλήρωσε το υδρογονοκίνητο φορτηγό MAN TGA KH7 που οδηγούσε, όπως και το 2024, ο Jordi Juvanteny. Υπήρχε ακόμα ένα SSV HySe με κινητήρα KAWASAKI που κινούνταν με υδρογόνο και τρεις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες SEGWAY.

 

Κύριο χαρακτηριστικό του Ράλι Ντακάρ του 2025 πάντως ήταν ότι σε όλες τις κατηγορίες, διακρίθηκαν αρκετοί νέοι, σε ηλικία, αγωνιζόμενοι. Δείχνοντας ότι το ταλέντο της νέας γενιάς, μπορεί να επικρατήσει της εμπειρίας των παραδοσιακών πρωταγωνιστών του αγώνα.

Δείτε εδώ την τελική κατάταξη όλων των κατηγοριών του Ράλι Ντακάρ του 2025.

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Τα FORD Explorer και Capri γίνονται…Trend – Τιμές

Ο πλούσιος εξοπλισμός είναι το χαρακτηριστικό των νέων εκδόσεων Trend των FORD Capri και Explorer.     Τα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά FORD Capri και Explorer έχουν πλέον...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Τέσσερις παγκόσμιοι πρωταθλητές και λίγοι Έλληνες στις συμμετοχές

Με τέσσερις παγκόσμιους πρωταθλητές και 12 αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 θα διεξαχθεί το Ράλι Ακρόπολις του 2025.     Με 69 πληρώματα από 31 χώρες θα...

DACIA Bigster: Ο…μεγάλος αδερφός – Τιμές

Μεγάλους εσωτερικούς χώρους, πλουσιότατο εξοπλισμό, εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, αλλά και διαθέσεις για εκτός δρόμου περιπέτειες έρχεται το νέο DACIA Bigster.     O…Big brother του DACIA Duster...

Euro NCAP: Οι πρώτες δοκιμές πρόσκρουσης του 2025 (video)

Οι πρόσφατες δοκιμές του Euro NCAP έδειξε ότι τα αυτοκίνητα γίνονται συνεχώς ασφαλέστερα, αλλά υπάρχει προβληματισμός για το αυξανόμενο βάρος κυρίως των SUV.     Οι δοκιμές...

TOYOTA: Εγγυήσεις από 6 έως 11 χρόνια

Ένα νέο πρόγραμμα μακροχρόνιας εγγύησης προσφέρει η TOYOTA σε όλα τα μοντέλα της γκάμας της.   Θέλοντας να τονίσει ακόμα περισσότερο την καλή φήμη που έχει...

PEUGEOT Ε-208: Ανανέωση με αυξημένη αυτονομία – Τιμές

Αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα αλλά και προσθήκες χρήσιμων συστημάτων διαθέτει η αναβαθμισμένη έκδοση του PEUGEOT Ε-208.     To PEUGEOT 208, αναμφίβολα ένας από τους...

MG EXE181: Κυνηγός βραβείων και ρεκόρ

Με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του βιομηχανικού σχεδιασμού τιμήθηκε το εντυπωσιακό MG EXE181.     Αναμφίβολα το πιο εντυπωσιακό, μέχρι σήμερα, μοντέλο της MG,...

CNH: Συνδεσιμότητα μέσω SpaceX για τους αγρότες

Ψηφιακές εργασίες με τη βοήθεια του Elon Musk θα έχουν, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα να κάνουν οι χρήστες των αγροτικών μηχανημάτων CASE IH και...