O Sebastien Ogier πέτυχε την έβδομη νίκη του στην Πορτογαλία, με την TOYOTA να παραμένει αήττητη το 2025.
Μπορεί να μην συμμετέχει σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Ogier, να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Όπως και στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Ράλι Μόντε Κάρλο, έτσι και στην Πορτογαλία έγραψε ιστορία. Γιατί πέτυχε την έβδομη νίκη του στον συγκεκριμένο αγώνα, όπου για πρώτη φορά ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου το 2010!
Στις χωμάτινες διαδρομές της Πορτογαλίας, σε συνθήκες που θυμίζουν το Ράλι Ακρόπολις, στο ξεκίνημα του αγώνα η μάχη για την πρώτη θέση εξελίχθηκε μεταξύ του Tanak και του Fourmaux. Όμως στην έβδομη ειδική διαδρομή, η πληγωμένη ανάρτηση στο HYUNDAI i20 του Γάλλου, του στέρησε τις ελπίδες του για διάκριση. Έτσι, το πρώτο σκέλος ολοκληρώθηκε με τον Tanak στην πρώτη θέση και τον Ogier, 7 δευτερόλεπτα πίσω του. Με τους Katsuta και Rovanpera να ακολουθούν.
O Tanak παρέμεινε στην πρώτη θέση μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου. Δύο ειδικές πριν την ολοκλήρωση της ημέρας όμως, ένα πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα του τιμονιού, τον ανάγκασε να χάσει χρόνο και να βρεθεί στην τρίτη θέση. Έτσι, μάλλον απρόσμενα, ο Ogier τερμάτισε το σκέλος πρώτος, έχοντας 27,6 δευτερόλεπτα πίσω του τον Rovanpera και 36’’ τον Tanak.
Την Κυριακή, ο Ogier με όπλο την εμπειρία του, απέφυγε τις κακοτοπιές και χωρίς να απειληθεί έφθασε στην 63 νίκη της καριέρας του! Αναμφίβολα άνθρωπος του αγώνα, ο «ιπτάμενος» Tanak, πέρασε τελικά τον Rovanpera και τερμάτισε δεύτερος, 8,7’’ πίσω από τον Ogier. Παράλληλα ο Εσθονός ήταν πρώτος και στην ξεχωριστή κατάταξη της Super Sunday, εξασφαλίζοντας επιπλέον βαθμούς.
Χωρίς να καταφέρει να κινηθεί σε ρυθμούς πρωταθλητή, ο Neuville τερμάτισε τέταρτος. Ενώ ακολούθησε ο Katsuta με λάθη που δεν του επέτρεψαν κάποια καλύτερη θέση.
Έκτος τερμάτισε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Evans, o οποίος έχασε πολύτιμο χρόνο την πρώτη ημέρα, όταν ξεκινώντας πρώτος «καθάριζε» το δρόμο για τους υπόλοιπους. Τελικά, δεν βρήκε ποτέ το ρυθμό του, αλλά παραμένει στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα.
Έβδομος ήταν ο νεαρός Pajari που συλλέγει εμπειρίες με το Yaris Rally1. Πίσω του βρέθηκε ο πρωτάρης στην κορυφαία κατηγορία McErlean με το πρώτο FORD Puma, αφήνοντας πίσω του τον πιο έμπειρο Munster.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Oliver Solberg, ο οποίος με το TOYOTA Yaris κυριάρχησε στην κατηγορία WRC2, αφήνοντας δεύτερο τον Yohan Rossel με CITROEN C3.
O ταλαντούχος Λετονός Sesks, που εντυπωσίασε στο shakedown, στη δεύτερη φετινή εμφάνισή του με το FORD Puma, αντιμετώπισε προβλήματα με κλαταρισμένα ελαστικά από την πρώτη κιόλας ειδική. Αλλά και μια ποινή 3 λεπτών που τον έριξε στην 15η θέση. Σε αρκετές ειδικές διαδρομές όμως ήταν ταχύτερος από το…μόνιμο δίδυμο της FORD.
Δείτε εδώ την τελική κατάταξη του Ράλι Πορτογαλίας.
Μετά από τους πέντε πρώτους αγώνες του WRC, ο Evans εξακολουθεί να προηγείται στη βαθμολογία, έχοντας 118 βαθμούς, έναντι 88 του Rovanpera, 86 του Ogier και 84 του Tanak.
Στους κατασκευαστές, έχοντας κερδίσει σε όλους τους αγώνες η TOYOTA, με τα ασημί πλέον GR Yaris, προηγείται με 258 βαθμούς. Η HYUNDAI έχει 203 και η M-Sport FORD 72.
Το πρωτάθλημα συνεχίζεται με το Ράλι Ιταλίας Σαρδηνίας, από τις 5 έως τις 8 Ιουνίου, για να ακολουθήσει μετά το Ράλι Ακρόπολις.