Ο Sebastien Ogier έδωσε μαθήματα στους νεότερους οδηγούς στον πρώτο αγώνα της χρονιάς τερματίζοντας, χωρίς να απειληθεί, πρώτος με το TOYOTA Yaris στο Μόντε Κάρλο.
Έχοντας γεννηθεί στο Γκαπ, στην περιοχή της Προβηγκίας, στις Γαλλικές Άλπεις, ο 40χρονος Sebastien Ogier αισθάνεται σαν να τρέχει στη γειτονιά του όταν αγωνίζεται στο Ράλι του Μόντε Κάρλο. Έτσι και στον πρώτο αγώνα του WRC για το 2023, ξεκίνησε εντυπωσιακά στις δύο πρώτες νυκτερινές ειδικές διαδρομές.
Και συνέχισε με το ίδιο ρυθμό την Παρασκευή. Αρχικά, ο μόνος που έδειχνε να μπορεί να τον απειλήσει ήταν ο Evans. Ένα κατεστραμμένο ελαστικό όμως το μεσημέρι της Παρασκευής τον έριξε στην πέμπτη θέση.
Έτσι ο Ogier, οδηγώντας ταχύτατα το Yaris και αποφεύγοντας τα λάθη αύξησε τη διαφορά από τους υπόλοιπους. Το Σαββατοκύριακο κάνοντας αγώνα…τακτικής, έφτασε τελικά πρώτος στον τερματισμό έχοντας κερδίσει τις 9 από τις 18 ειδικές διαδρομές του αγώνα. Αυτή ήταν η ένατη νίκη στο Μόντε Κάρλο για τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Οκτώ νίκες έχει ο Sebastien Loeb, ο οποίος την ώρα που ξεκουραζόταν από τη συμμετοχή του στο Ράλι Ντακάρ, έστειλε μήνυμα στον Ogier ότι ανυπομονεί για τη…ρεβάνς!
Δεύτερος, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της ΤΟΥΟΤΑ, 18,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier τερμάτισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Rovanpera που ήταν ταχύτερος σε 6 ειδικές διαδρομές, μεταξύ των οποίων και η τελευταία Power Stage που δίνει επιπλέον βαθμούς. Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Neuville με το HYUNDAI i20.
O Εvans τελικά ολοκλήρωσε τον αγώνα στην τέταρτη θέση, μπροστά από τον Tanak. O Εσθονός έδειξε να…μαθαίνει ακόμα το FORD Puma και στις περισσότερες ειδικές ήταν 5-10 δευτερόλεπτα αργότερος από τους πρώτους. Αισθητή την παρουσία του έκανε στην τελευταία διαδρομή που ήταν μόλις μισό δευτερόλεπτο αργότερος από τον Rovanpera.
Ακολούθησαν, ο Katsuta με TOYOTA και τα HYUNDAI των Sordo και Lappi. O νεαρός Loubet, με το δεύτερο FORD, δεν απέφυγε τα λάθη και δεν κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό. Αντίθετα, ολοκλήρωσε τον αγώνα, στην 24η θέση της γενικής κατάταξης, ο Ιορδάνης Σερδερίδης ο οποίος το διασκέδασε οδηγώντας ένα FORD Puma Rally 1.
Στο WRC2, η νίκη πήγε στον Rossel με CITROEN C3, αν και πρώτος τερμάτισε ο Gryazin με SKODA Fabia. Μετά το τέλος του αγώνα όμως τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα ποινή γιατί «έκοψε» δρόμο σε μια στροφή το απόγευμα του Σαββάτου, με αποτέλεσμα να πέσει στη δεύτερη θέση.
Άξια αναφοράς ήταν και επίδοση του 60χρονου Francois Delecour, νικητή στο Μόντε Κάρλο το 1994, ο οποίος με ένα SKODA Fabia τερμάτισε 19ος μεταξύ των 67 που ολοκλήρωσαν τον αγώνα.
Την τελική κατάταξη του Ράλι Μόντε Κάρλο μπορείτε να δείτε εδώ.