Ανακαλύπτοντας τις ομορφιές της Αττικής με MINI Cooper S E Countryman ALL4

Κοινοποίησε το άρθρο

Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV της Mini στάθηκε αντάξιο των προσδοκιών και με συνόδευσε σε δυσπρόσιτα και όχι μόνο μέρη της Αττικής.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

HYUNDAI Bayon 2024 : «Έξυπνος» εκσυγχρονισμός – Τιμές

Νέα εμφάνιση, έξυπνα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και ασφάλειας, αλλά και ανανεωμένο εσωτερικό με σύγχρονες τεχνολογίες διαθέτει πλέον το HYUNDAI Bayon     To HYUNDAI Bayon είναι ένα από...

MG EXE 181 με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο (video)

  Το ηλεκτρικό πρωτότυπο hypercar EXE181 της MG Motor, συνδέει το ένδοξο παρελθόν με το μέλλον της μάρκας, έχοντας ως κύριο στόχο να σπάσει τα...

Πρωτομαγιά : Πως θα κυκλοφορήσουν τα Μ.Μ.Μ.

Διαφοροποιήσεις θα υπάρξουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τη Μ. Τετάρτη. Γιατί στην απεργία της ΓΣΕΕ, ανήμερα της Πρωτομαγιάς, θα συμμετάσχουν και τα σωματεία των...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Σχεδιασμένο από τον ελληνικής καταγωγής με ρίζες από την Σμύρνη, Σερ Άλεκ Ισιγώνη παρουσιάστηκε το 1959 και αποτέλεσε ένα αυτοκίνητο ορόσημο που άλλαξε το μέλλον του αυτοκινήτου και κυρίως των αυτοκινήτων πόλης.

Γνωριμία

Η Mini ως ανεξάρτητο Brand αποφάσισε να επεκτείνει την γκάμα της το 2010, με την είσοδο της στην δημοφιλή κατηγορία των B – SUV με το Countryman. Το ρετρό και εικονικό στυλ ήταν το μεγάλο του όπλο και όπως ήταν φυσικό έγινε ανάρπαστο. Πλέον διανύει την δεύτερη γενιά του μετά την διακριτική ανανέωση. Όσο αφορά την έκδοση Cooper S E ALL4, που είχα στην κατοχή μου, είναι η κορυφαία και εξηλεκτρισμένη έκδοση του δημοφιλούς Crossover. Ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό (Plug-In) με ξεχωριστό και δυναμικό χαρακτήρα που δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο και με πολλά πλεονεκτήματα που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Εξωτερική Σχεδίαση 

Διατηρώντας τις αναλογίες και την εικόνα του κλασικού Mini, γίνεται εύκολα αναγνωρίσιμο ως ένα μοντέλο της βρετανικής φίρμας. Με διαστάσεις μήκος 4297 mm πλάτος 1822 mm και ύψος 1559 mm είναι όσο Compact χρειάζεται να τοποθετηθεί στην δημοφιλή κατηγορία των B-SUV και παράλληλα να δικαιολογεί την ονομασία Mini. Από μπροστά χαρακτηρίζεται από την χαρακτηριστική μάσκα, στο πλάι της οποίας αναγράφεται το Cooper S.

Μεγάλους εμπρόσθιους προβολείς με γραμμικό LED περιμετρικά. Κεντρικά στον προφυλακτήρα υπάρχει το γκρι πλαίσιο που τονίζει τον off – road χαρακτήρα και συμμετρικά δίπλα του στις δυο πλευρές τα φώτα ομίχλης. Δεν πρέπει να παραλείψουμε και το φούσκωμα κεντρικά στο καπό που είναι εντυπωσιακό, δίνοντας μια επιπλέον σπορτίφ νότα.

Το πλαϊνό μέρος έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, με απλές και λιτές γραμμές πετυχαίνει ένα ρετρό σχέδιο, ακολουθώντας την διαχρονική σιλουέτα του Mini, με τις πίσω πόρτες να ενσωματώνονται ομαλά. Τα πίσω φτερά χαρακτηρίζονται από νεύρα που τονίζουν τον επιθετικό χαρακτήρα. Στο κάτω μέρος τα πλευρικά μαρσπιέ τονίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Η μαύρη οροφή δημιουργεί μια όμορφη ρετρό αντίθεση με το υπόλοιπο σύνολο και διαθέτει διπλή γυάλινη ηλιοροφή. Τελειώνει με μια διακριτική αεροτομή και κόβεται κάθετα στην πέμπτη πόρτα. Το πίσω μέρος ακολουθεί τις γραμμές με τις αναλογίες του κλασικού Mini. Χαρακτηριστικά είναι τα φώτα με το γραφικό LED σε σχήμα βρετανικής σημαίας. Κεντρικά στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα υπάρχει ένα διακριτικό γκρι πλαίσιο που προδίδει τον off – road προσανατολισμό του μοντέλου.

Η γενική εικόνα του Mini Cooper S E Countyman ALL4 συμπληρώνεται από τον κρυφό φωτισμό στις λαβές των θυρών και τον προτζέκτορα με γραφικό το σήμα της Mini που προβάλεται στο έδαφος.

Εσωτερικό

Μπαίνοντας μέσα, σε κερδίζει αμέσως. Η συναρμογή του εσωτερικού με εξαιρετικής ποιότητας υλικά και η ρετρό αισθητική το καθιστούν εικονικό. Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η εντυπωσιακή στρογγυλή οθόνη που φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας και ακριβώς από κάτω όλοι οι διακόπτες που χρειάζεται ο οδηγός, αισθητικής 60ties.

Πολύ όμορφος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων τοποθετημένος πίσω από το τιμόνι σε οθόνη TFT που συνδυάζει το μοντέρνο με το κλασικό. Τα μοναδικής σχεδίασης δερμάτινα καθίσματα με τις ραφές, ταξιδεύουν τους επιβάτες σε άλλη εποχή, ενώ παράλληλα είναι πολύ άνετα και εργονομικά.

Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης μεγάλους χώρους για την κατηγορία του. Η μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή δίνει το απαραίτητο φως στην καμπίνα των επιβατών. Συνολικά διαθέτει ένα πολύ ευχάριστο εσωτερικό που ξεκουράζει τον οδηγό και τους επιβάτες. Σε αυτό θα μπορούσαμε να προσθέσουμε τον νυχτερινό φωτισμό καμπίνας “ambient”που αλλάζει χρώματα και την διάθεση των επιβαινόντων.

Κινητήριο Σύνολο  

Με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων TwinPower Turbo, απόδοσης 125 ίππων και 220 Nm ροπής δίνει κίνηση στον εμπρός άξονα και συνδυάζεται με τον σύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 95 ίππους με ροπή 165 Nm που είναι τοποθετημένος ανάμεσα στους πίσω τροχούς, τους οποίους και κινεί, παρέχοντας του ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση. Συνολικά λοιπόν το κινητήριο σύνολο προσφέρει στην διάθεση του οδηγού 220 ίππους και 385Nm ροπής. Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic με μετατροπέα ροπής έξι σχέσεων.

Το παραπάνω κινητήριο σύνολο αποτελεί την μεγαλύτερη αρετή του Mini Cooper S E Countryman ALL4, καθώς με την απόδοση του θα ενθουσιάσει και θα εκπλήξει και τον πιο απαιτητικό οδηγό.

Στον δρόμο…

Ωραία η θεωρία αλλά ας δούμε την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες. Με 220 άλογα στην διάθεση του, η επιτάχυνση (0-100 σε 6,8 δευτερόλεπτα) είναι ένα από τα στοιχεία που θα εκτιμήσει ο κάθε οδηγός, ενώ η ποιότητα κύλισης, η στιβαρότητα και η αίσθηση της ασφαλείας και ο σπορτίφ ξεχωριστός χαρακτήρας είναι από τα δυνατά χαρτιά του Mini Cooper S E Countryman. Ειδικότερα

Εντός πόλης: Δικαιολογεί στο ακέραιο την κληρονομιά του ονόματος Mini και τον χαρακτηρισμό του ως αστικό Crossover. Αρκετά ευέλικτο με τιμόνι ακρίβειας και τέλεια ορατότητα, χαρακτηριστικά που του προσφέρουν ικανότητα για ελιγμούς εντός του αστικού ιστού. Στην χρήση του εντός πόλης εκμεταλλεύτηκα στο έπακρο την ηλεκτρική του λειτουργία, η οποία φτάνει σε αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων. Ωστόσο και με την χρήση της υβριδικής λειτουργίας πετυχαίνει πολύ μικρές καταναλώσεις. Γενικά πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο για κίνηση εντός πόλης.

Αυτοκινητόδρομος: Η κορυφαία ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την στιβαρότητα του αυτοκινήτου, η σωστή θέση οδήγησης και η βελτιωμένη αίσθηση της ανάρτησης δημιουργούν αίσθηση ασφάλειες στους επιβαίνοντες. Το κράτημα μπορεί να χαρακτηριστεί κορυφαίο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Επαρχιακό και ορεινό δίκτυο: Το πολύ καλό κράτημα φαίνεται στον υπερθετικό βαθμό στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο, ιδιαίτερα στις απότομες στροφές, όπου η οδήγηση γίνεται πραγματικά διασκέδαση. Χαρακτηριστικό που ενισχύει τον σπορτίφ χαρακτήρα του.

… και εκτός δρόμου 

Οι 19ρες ζάντες με τα λάστιχα χαμηλού προφίλ, η σχετικά μικρή απόσταση για SUV από το έδαφος, η όμορφη εμφάνιση και ο δυναμικός σπορ χαρακτήρας αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για να το βγάλει κανείς εκτός δρόμου. Ωστόσο ένα SUV πρέπει να δείχνει και τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του και εκτός δρόμου. Το Mini Countryman δεν υστερεί ούτε σε αυτόν τον τομέα και αποδείχτηκε αρκετά σκληρό και εκτός δρόμου.

Διανύοντας απόσταση 5,7 χιλιομέτρων σκληρού και ανώμαλου χωματόδρομου στην κοιλάδα της Ραπεντώσας, το Mini Cooper S E Countryman ALL4 ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Το αυτοκίνητο κατέβηκε ολόκληρη την κοιλάδα, φτάνοντας σε απόσταση αναπνοής από τους καταρράκτες και στην συνέχεια ανέβηκε χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Σε δυο σημεία ενεργοποιήθηκε η τετρακίνηση, ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη πρόσφυση και μάλιστα στο πρώτο με αρκετά απότομη ανηφόρα.

Εξορμήσεις 

Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το Mini Cooper S E Countryman ALL4 μέσα στην Αττική ανακαλύπτοντας τις ομορφιές της. Η παρεξηγημένη γεωγραφική και περιβαλλοντική ποικιλομορφία της Αθήνας είναι τόσο πλούσια που μπορεί να προσφέρει στιγμές περιπέτειας, χαλάρωσης, απόδρασης στην φύση και κοσμικό lifestyle στους επίδοξους εξερευνητές.

Στιγμές χαλάρωσης στην τεράστια ακτογραμμή της Αττικής. Η επιλογή η παραλία του Σχινιά, δίπλα από το πευκοδάσος και τον υγροβιότοπο που εντάσσεται στις περιοχές Natura 2000.

Όπως ανέφερα παραπάνω διαπίστωσα τον περιπετειώδη χαρακτήρα του Mini διανύοντας την κοιλάδα της Ραπεντώσας. Πρόκειται για μια μυστική και δυσπρόσιτη τοποθεσία στις πλαγιές της Πεντέλης αμέσως μετά τον Διόνυσο. Φτάνοντας είτε στον τύμβο του θεού Διονύσου, είτε στο Γερμανικό Νεκροταφείο σταματάει η άσφαλτος και αρχίζει ο απαιτητικός χωματόδρομος στο τέλος του οποίου μετά από 5,7 χιλιόμετρα οδηγεί σε ένα ρυάκι, εκεί αφήνετε το αυτοκίνητο. (Καλύτερα να έχετε SUV ή κάποιο ψηλό Crossover).

Ακολουθώντας το μονοπάτι μέσα από την πλούσια φύση της κοιλάδας, φτάνετε στον παραμυθένιας ομορφιάς μεγάλο καταρράκτη που σχηματίζει μια μικρή λίμνη στην οποία μπορείτε να δροσιστείτε στα κρύα νερά. Πραγματικά δεν θα θέλετε να φύγετε από εκεί!

Για όσους επιζητούν απόδραση στην φύση χωρίς περιπέτεια υπάρχει η διαδρομή από την Βαρυμπόμπη και γύρω από τα βασιλικά κτήματα, μέχρι την λίμνη Μπελέτσι. Η ορεινή διαδρομή μέσα από το πλούσιο πευκοδάσος με ανοιχτή την οροφή θα σας συναρπάσει.

Φυσικά με ένα τόσο μοδάτο αυτοκίνητο, μια βόλτα lifestyle είναι ιδανική. Η επιλογή στον  λόφο του Λυκαβηττού, μονόδρομος. Η οδήγηση στο κέντρο της Αθήνας, όπως προστάζουν οι καιροί έγινε καθαρά με την ηλεκτρική λειτουργία και καλό είναι όσοι έχουν ή σκέφτονται να αγοράσουν επαναφορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο, να αποκτήσουν αυτήν την συνήθεια. Ο λόφος του Λυκαβηττού με το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου είναι ένα από τα σημεία αναφοράς της Αθήνας. Η θέα προσφέρει πανοραμική άποψη ολοκλήρου του λεκανοπεδίου.

Σε ποιους απευθύνεται 

Με στυλάτο και σπορτίφ χαρακτήρα απευθύνεται σε δυναμικούς ανθρώπους που θέλουν να διαφέρουν, για αυτούς που η διαχρονική αισθητική είναι σημαντική. Για όσους αγαπούν την φύση και επιζητούν ένα οικολογικό όχημα που δεν τους περιορίζει. Απευθύνεται σε νέους ανθρώπους που η περιπέτεια κυλάει στο αίμα τους. Είναι ένα αυτοκίνητο προσαρμοσμένο στις νέες ανάγκες που δημιουργούνται.

Συμπέρασμα 

Το μεγαλύτερο και κορυφαίο μοντέλο της γκάμας Mini είναι μοδάτο, συνεχίζοντας την παράδοση της φίρμας. Εξαιρετικά δυνατό και σπορτίφ με κορυφαίας ποιότητας υλικά και μοναδική ποιότητα κύλισης. Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα το καθιστά οικονομικό από άποψη κατανάλωσης καυσίμου αλλά και οικολογικό, λόγω των χαμηλών εκπομπών CO2. Με μια φράση, Mini στο όνομα Maxi στα προτερήματα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κύλινδροι / βαλβίδες

3 / 4

Κυβισμός

1499 cm³ + ηλεκτροκινητήρας

Διαδρομή / Διάμετρος

94,6 mm / 82 mm

Συνδυαστική Ισχύς

162 kW (220 PS) ανά 5000-5500/min

Μέγιστη συνδυαστική ροπή στρέψης

385 Nm ανά 1500-3800/min

Συμπίεση

11:1

Μετάδοση

Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο 

Αυτόματο 6 σχέσεων

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέγιστη ταχύτητα

196 km/h

Επιτάχυνση 0-100km/h

6,8 s

 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2

Συνδυασμένη τιμή κατανάλωσης καυσίμου

1,9 l/100 km + & 13,1-14 kWh/100 km

Συνδυασμένη τιμή εκπομπών CO2

42 g/km

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (περίπου)

36 λίτρα

Ηλεκτρική αυτονομία (περίπου)

49 km

Χωρητικότητα μπαταρίας (μικτή)

10 kwh

 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΟΣ

Μήκος / πλάτος / ύψος σε mm

4297 / 1822 / 1559

Μεταξόνιο / κύκλος στροφής

2670 mm / 11,4 m

Βάρος κενό (EU)

1790 kg

Επιτρεπόμενο βάρος

2270 kg

Επιτρεπόμενο φορτίο

555 kg

Επιτρεπόμενο φορτίο άξονα εμπρός / πίσω

1115 kg / 1205 kg

Προτεινόμενη Τιμή: 40.780€