Δοκιμή Mini Cooper : Επιβεβαιώνει τις διαχρονικές του αξίες

Κοινοποίησε το άρθρο
Mini Cooper

Έχοντας για μια εβδομάδα στα χέρια μας το τρίθυρο Mini Cooper των 136 ίππων, εστιάζουμε στα στοιχεία που το καθιστούν μοναδικό και διαχρονικό.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

H ALFA ROMEO 33 Stradale στην πίστα (video)

Οι δοκιμές εξέλιξης της ALFA ROMEO 33 Stradale στην πίστα του Nardò στην Ιταλία, επιβεβαίωσαν ότι…τρέχει με 333 χλμ./ώρα και ακινητοποιείται σε…33 μέτρα!     Η 33...

Ράλι Πύργου 2024

Οι Παπαδημητρίου – Κουζιώνης επικράτησαν στις «λασπομαχίες» του Ράλι Πύργου με το οποίο ολοκληρώθηκε το Κύπελλο Ράλι Χώματος για το 2024.     Οι αντίξοες καιρικές συνθήκες...

HYUNDAI Staria: «Σαλόνι» από το μέλλον – Τιμές

Staria λέγεται το νέο επιβατικό van της HYUNDAI, το οποίο έρχεται στην Ελλάδα με ισχυρό υβριδικό κινητήρα και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 9 επιβάτες.     Η...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου

 

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που προσδίδονται σε ένα αυτοκίνητο ώστε αυτό να χαρακτηριστεί θρύλος και icon; Την απάντηση την δίνει το Mini Cooper, προβάλλοντας τις διαχρονικές του αξίες.

 

Γνωριμία

 

Οι συστάσεις είναι περιττές όταν μιλάμε για το αειθαλές Mini. Δημιουργός του ο ελληνικής καταγωγής Αλέξανδρος Ισσιγόνης, ο οποίος έλαβε τον τίτλο του Σερ λόγω της επιτυχίας του αυτοκινήτου. Παρουσιάστηκε 26 Αυγούστου του 1959 και συνολικά πουλήθηκαν 5.505.874 αντίτυπα κατά την διάρκεια της παραγωγής του που κράτησε 41 χρόνια. Η τεράστια εμπορική του επιτυχία οφειλόταν αφενός στην αισθητική του, αφετέρου στην σχεδίαση που έδινε έμφαση στην πρακτικότητα, προσφέροντας κορυφαία εξοικονόμηση χώρου. Το Mini από τότε θεωρείται ως ένα διαχρονικό βρετανικό σύμβολο και μια Pop Culture φιγούρα της τότε εποχής, με υψηλή δημοτικότητα ακόμα και σήμερα και φυσικά πρόκειται για το βρετανικό αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη επίδραση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Το 2001 ξεκινάει η νέα εποχή για την Mini ως ανεξάρτητη μάρκα πλέον στον όμιλο BMW. Η αναβίωση ήρθε από τον κορυφαίο σχεδιαστή Frank Stephenson, ο οποίος έμεινε πιστός στις γραμμές του κλασικού Mini, αναγεννώντας τον θρύλο. Πλέον το Mini Hatchback διανύει την τρίτη γενιά της νεότερης ιστορίας του, με την πιο πρόσφατη ανανέωση του. Ένα αυτοκίνητο που παραμένει θελκτικό και διαχρονικό. Ας δούμε γιατί.

Εξωτερική Σχεδίαση

Η γνώριμη σιλουέτα πατάει στο κλασικό Mini, αφού πρόκειται για ένα σύμβολο που δεν χωρούν καινοτομίες, αλλά μόνο εξέλιξη με σεβασμό στο πρωτότυπο. Οι στρογγυλοί εμπρόσθιοι προβολείς με τα γραφικά LED σε συνδυασμό με το εξαγωνικό μοτίβο της μάσκας σε μαύρο πλαίσιο, που πλέον είναι μεγαλύτερο και στο εσωτερικό του στο χρώμα του αμαξώματος σήμα κατατεθέν των Mini. Οι προβολείς ομίχλης έχουν φύγει από τον προφυλακτήρα και στην θέση τους έχουν τοποθετηθεί δυο κάθετα αεροδυναμικά βοηθήματα που τονίζουν τον δυναμισμό του.

Mini CooperΣτο πλαϊνό μέρος πρωταγωνιστούν οι σχεδόν κάθετες γραμμές που παραπέμπουν στο κλασικό Mini, προσδίδοντας του μια κομψή και γνώριμη σιλουέτα. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από το κάθετο τελείωμα με την διακριτική αεροτομή στο πάνω μέρος της οροφής, την όμορφη τρίτη πόρτα, με τις αναλογίες του πρώτου Mini και τα χαρακτηριστικά φώτα, που πλέον τονίζουν την βρετανική του καταγωγή με τα γραφικά LED στο σχήμα της βρετανικής σημαίας (σχέδιο Union Jack).

Συνολικά έχουμε ένα συμπαγές σύνολο, εύκολα αναγνωρίσιμο, που αποπνέει δυναμισμό και ξυπνάει μνήμες.

Mini Cooper

Εσωτερικό

Με ιδιαίτερη φροντίδα η Mini επιμελήθηκε το εσωτερικό του αυτοκινήτου, δείχνοντας ζεστό και φιλόξενο από την πρώτη στιγμή. Κορυφαίας ποιότητα υλικά και συναρμογή με άψογο φινίρισμα, δίνουν μια μινιμαλιστική αισθητική, χωρίς ωστόσο να υστερούν σε άνεση, τουλάχιστον για τους εμπρός επιβάτες, αφού η τρίθυρη έκδοση απαιτεί συμβιβασμούς.

Το αυστηρώς 2+2 θέσεων εσωτερικό είναι εξαιρετικά σπορτίφ και δυναμικό με ρετρό νότες, επικαιροποιημένες στην σύγχρονη εποχή. Το τριάκτινο λεπτό τιμόνι και οι διακόπτες των κύριων λειτουργιών, μας ταξιδεύουν γλυκά στην δεκαετία του 1960 με την vintage αισθητική τους. Αλλά και τα μοντέρνα στοιχεία, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 5 ιντσών πίσω από το τιμόνι και το σύστημα ψυχαγωγίας στο στρογγυλό πλαίσιο σε ευδιάκριτο σημείο στο κέντρο του ταμπλό με την οθόνη αφής 8.8 ιντσών, πιο σύγχρονα από ποτέ επικαιροποιούν την ψηφιακή εποχή, διατηρώντας στο ακέραιο την αίσθηση του κλασικού.

Mini Cooper

Τα bucket καθίσματα παρέχουν εξαιρετική στήριξη και άνεση. Κατασκευασμένα 100% από ανακυκλωμένο υλικό, του προσδίδουν μια αίσθηση αφής εκείνης της εποχής, με σπορ φινίρισμα.

Χαλάρωση και ηρεμία, ιδιαίτερα κατά την νυχτερινή οδήγηση, δημιουργεί ο κρυφός εσωτερικός απαλός φωτισμός Ambient που αναδύεται στα πλαίσια του ταμπλό και των θυρών.

 

Στον δρόμο 

Ωραία όλα αυτά, αλλά αυτοκίνητο σε προκαλεί να το νιώσεις, να το οδηγήσεις σε κάθε δυνατή συνθήκη και φυσικά να το χαρείς με την ψυχή σου! Ας το δούμε αναλυτικά.

Mini Cooper

Στην πόλη, το DNA του παραμένει αναλλοίωτο εκφράζοντας όλες αυτές τις αξίες που το καθιέρωσαν. Ευέλικτο, νευρικό, άνετο, οικονομικό και πολύ σπορτίφ αναβιώνει το πνεύμα του κλασικού Mini που έθεσε τις βάσεις για τα σύγχρονα αυτοκίνητα πόλης. Εξαιρετικά ευχάριστο στις μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού, προσφέροντας μετακίνηση με γνήσιο βρετανικό στυλ.

Στο επαρχιακό δίκτυο έχει την ευκαιρία να αναδείξει όλα του τα χαρίσματα. Το καλοστημένο πλαίσιο σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης εκπλήσσουν ευχάριστα, ενώ η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης βελτιστοποιεί το κράτημα, κάνοντας την οδήγηση σε στροφές διασκεδαστική, προσφέροντας απόλυτη ενεργητική ασφάλεια.

Στον αυτοκινητόδρομο συνεχίζει να πρωταγωνιστεί το πλαίσιο, δείχνοντας την στιβαρότητα και το κράτημα του αυτοκινήτου ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. «Πατάει» πολύ σταθερά στο οδόστρωμα, έχοντας υποδειγματικό κράτημα.

Mini Cooper

Γενικά είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πετυχαίνει γρήγορες και σταθερές αλλαγές και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα των 136 ίππων. Στα αξιοσημείωτα είναι η επιλογή ανάμεσα στα τρία προφίλ οδήγησης, Sport, Minimalism και Green. Με την επιλογή Sport σκληραίνουν το τιμόνι και οι αναρτήσεις, αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και αποδίδει πιο άμεσα την δύναμη του. Με την επιλογή Minimalism που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο, το αυτοκίνητο συνεχίζει να είναι εξίσου σπορτίφ με τον ήχο του τούρμπο κινητήρα να χαϊδεύει γλυκά τα αυτιά. Ωστόσο αυτό που πραγματικά εκπλήσσει είναι με την «οικολογική» επιλογή Green. Η λειτουργία του τούρμπο σταματάει, αλλάζει ο ήχος του κινητήρα. Αλλά συνεχίζει να είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο. Η επιλογή αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για χαλαρή βόλτα, ενώ η υστέρηση σε δύναμη σε αυτές τις συνθήκες, δεν θα προβληματίσει.

Mini Cooper

Συμπέρασμα

Αν και συνηθίζεται να χρησιμοποιείται ο όρος «αναβίωση», για το Mini Cooper πιο ορθό θα ήταν να αναφερόμαστε ως εξέλιξη. Εξέλιξη γιατί μεταλαμπαδεύει όλες αυτές τις διαχρονικές αξίες των προκατόχων του στην νεότερη εποχή. Ωστόσο αυτό το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν ελιξίριο της νεότητας. Μπαίνοντας μέσα, ακούγοντας τον δυναμικό ήχο του κινητήρα και κάνοντας τις πρώτες βόλτες στο τιμόνι του, αισθάνεσαι 20 ετών.

Σε ποιους απευθύνεται 

Σε νοσταλγούς των 60s και όχι μόνο, σε όλους αυτούς που επιζητούν ευέλικτη κίνηση στον αστικό ιστό σε καθημερινή βάση και με στυλ. Που η δυναμική και σπορτίφ οδήγηση είναι στοιχείο του χαρακτήρα τους. Σε μοδάτους και ανήσυχους νέους. Το τρίθυρο Mini είναι φιλοσοφία που δεν φέρει μόνο τις αξίες του παρελθόντος, αλλά δημιουργεί νέες, καλύπτοντας μεγαλύτερο εύρος των καταναλωτικών αναγκών. Ένα αυτοκίνητο σύμβολο για όσους επιθυμούν να ξεχωρίζουν.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  

ΑΜΑΞΩΜΑ
ΤύποςHatchback
Καθίσματα4
Πόρτες3

 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος5.1-5.2 l/100 km
Εκπομπές CO2117-119 g/km
Τύπος καυσίμουΒενζίνη
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα8 δευτ
Μέγιστη ταχύτητα210 km/h
Προδιαγραφές ΚαυσαερίωνEuro 6 d
Αναλογία βάρους/ισχύος8.5 κιλά/Hp, 117.2 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή5.3 κιλά/Nm, 189.7 Nm/τόνος

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Συνολική Ισχύς136 Hp @ 4500-6500 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού90.7 Hp/l
Ονομαστική ροπή του κινητήρα220 Nm @ 1480-4200 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός κινητήρα1499 cm3
Αριθμός κυλίνδρων3
Θέση των κυλίνδρωνσε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου82 mm
Διαδρομή εμβόλιου94.6 mm
Βαθμός συμπίεσης11
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο4
Σύστημα καυσίμουΆμεσος ψεκασμός
Αναρρόφηση κινητήραTwin-power turbo, Ιντερκούλερ
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα4.3 l

 

ΒΑΡΗ
Βάρος1160 κιλά
Μέγιστο βάρος1595 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο435 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών211 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών731 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων40 l
Μέγιστο φορτίο60 κιλά

 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος3821 mm
Πλάτος1727 mm
Ύψος1414 mm
Μεταξόνιο2495 mm
Απόσταση από το έδαφος143 mm
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd)0.29
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)10.8 m

 

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
ΚίνησηΚίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων)7 Steptronic
Εμπρός ανάρτησηανεξάρτητη με ελατήρια τύπος McPherson με σταθεροποιητή
Πίσω ανάρτησηΠολλαπλή ανεξάρτητη ανάρτηση
Εμπρός φρένααεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρέναδίσκος
Βοηθητικά συστήματαABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσηςΤσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα ΔιεύθυνσηςΗλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί175/65 R15 88H