Έχοντας για μια εβδομάδα στα χέρια μας το τρίθυρο Mini Cooper των 136 ίππων, εστιάζουμε στα στοιχεία που το καθιστούν μοναδικό και διαχρονικό.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
H ALFA ROMEO 33 Stradale στην πίστα (video)
Ράλι Πύργου 2024
HYUNDAI Staria: «Σαλόνι» από το μέλλον – Τιμές
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που προσδίδονται σε ένα αυτοκίνητο ώστε αυτό να χαρακτηριστεί θρύλος και icon; Την απάντηση την δίνει το Mini Cooper, προβάλλοντας τις διαχρονικές του αξίες.
Γνωριμία
Οι συστάσεις είναι περιττές όταν μιλάμε για το αειθαλές Mini. Δημιουργός του ο ελληνικής καταγωγής Αλέξανδρος Ισσιγόνης, ο οποίος έλαβε τον τίτλο του Σερ λόγω της επιτυχίας του αυτοκινήτου. Παρουσιάστηκε 26 Αυγούστου του 1959 και συνολικά πουλήθηκαν 5.505.874 αντίτυπα κατά την διάρκεια της παραγωγής του που κράτησε 41 χρόνια. Η τεράστια εμπορική του επιτυχία οφειλόταν αφενός στην αισθητική του, αφετέρου στην σχεδίαση που έδινε έμφαση στην πρακτικότητα, προσφέροντας κορυφαία εξοικονόμηση χώρου. Το Mini από τότε θεωρείται ως ένα διαχρονικό βρετανικό σύμβολο και μια Pop Culture φιγούρα της τότε εποχής, με υψηλή δημοτικότητα ακόμα και σήμερα και φυσικά πρόκειται για το βρετανικό αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη επίδραση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το 2001 ξεκινάει η νέα εποχή για την Mini ως ανεξάρτητη μάρκα πλέον στον όμιλο BMW. Η αναβίωση ήρθε από τον κορυφαίο σχεδιαστή Frank Stephenson, ο οποίος έμεινε πιστός στις γραμμές του κλασικού Mini, αναγεννώντας τον θρύλο. Πλέον το Mini Hatchback διανύει την τρίτη γενιά της νεότερης ιστορίας του, με την πιο πρόσφατη ανανέωση του. Ένα αυτοκίνητο που παραμένει θελκτικό και διαχρονικό. Ας δούμε γιατί.
Εξωτερική Σχεδίαση
Η γνώριμη σιλουέτα πατάει στο κλασικό Mini, αφού πρόκειται για ένα σύμβολο που δεν χωρούν καινοτομίες, αλλά μόνο εξέλιξη με σεβασμό στο πρωτότυπο. Οι στρογγυλοί εμπρόσθιοι προβολείς με τα γραφικά LED σε συνδυασμό με το εξαγωνικό μοτίβο της μάσκας σε μαύρο πλαίσιο, που πλέον είναι μεγαλύτερο και στο εσωτερικό του στο χρώμα του αμαξώματος σήμα κατατεθέν των Mini. Οι προβολείς ομίχλης έχουν φύγει από τον προφυλακτήρα και στην θέση τους έχουν τοποθετηθεί δυο κάθετα αεροδυναμικά βοηθήματα που τονίζουν τον δυναμισμό του.
Στο πλαϊνό μέρος πρωταγωνιστούν οι σχεδόν κάθετες γραμμές που παραπέμπουν στο κλασικό Mini, προσδίδοντας του μια κομψή και γνώριμη σιλουέτα. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από το κάθετο τελείωμα με την διακριτική αεροτομή στο πάνω μέρος της οροφής, την όμορφη τρίτη πόρτα, με τις αναλογίες του πρώτου Mini και τα χαρακτηριστικά φώτα, που πλέον τονίζουν την βρετανική του καταγωγή με τα γραφικά LED στο σχήμα της βρετανικής σημαίας (σχέδιο Union Jack).
Συνολικά έχουμε ένα συμπαγές σύνολο, εύκολα αναγνωρίσιμο, που αποπνέει δυναμισμό και ξυπνάει μνήμες.
Εσωτερικό
Με ιδιαίτερη φροντίδα η Mini επιμελήθηκε το εσωτερικό του αυτοκινήτου, δείχνοντας ζεστό και φιλόξενο από την πρώτη στιγμή. Κορυφαίας ποιότητα υλικά και συναρμογή με άψογο φινίρισμα, δίνουν μια μινιμαλιστική αισθητική, χωρίς ωστόσο να υστερούν σε άνεση, τουλάχιστον για τους εμπρός επιβάτες, αφού η τρίθυρη έκδοση απαιτεί συμβιβασμούς.
Το αυστηρώς 2+2 θέσεων εσωτερικό είναι εξαιρετικά σπορτίφ και δυναμικό με ρετρό νότες, επικαιροποιημένες στην σύγχρονη εποχή. Το τριάκτινο λεπτό τιμόνι και οι διακόπτες των κύριων λειτουργιών, μας ταξιδεύουν γλυκά στην δεκαετία του 1960 με την vintage αισθητική τους. Αλλά και τα μοντέρνα στοιχεία, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 5 ιντσών πίσω από το τιμόνι και το σύστημα ψυχαγωγίας στο στρογγυλό πλαίσιο σε ευδιάκριτο σημείο στο κέντρο του ταμπλό με την οθόνη αφής 8.8 ιντσών, πιο σύγχρονα από ποτέ επικαιροποιούν την ψηφιακή εποχή, διατηρώντας στο ακέραιο την αίσθηση του κλασικού.
Τα bucket καθίσματα παρέχουν εξαιρετική στήριξη και άνεση. Κατασκευασμένα 100% από ανακυκλωμένο υλικό, του προσδίδουν μια αίσθηση αφής εκείνης της εποχής, με σπορ φινίρισμα.
Χαλάρωση και ηρεμία, ιδιαίτερα κατά την νυχτερινή οδήγηση, δημιουργεί ο κρυφός εσωτερικός απαλός φωτισμός Ambient που αναδύεται στα πλαίσια του ταμπλό και των θυρών.
Στον δρόμο
Ωραία όλα αυτά, αλλά αυτοκίνητο σε προκαλεί να το νιώσεις, να το οδηγήσεις σε κάθε δυνατή συνθήκη και φυσικά να το χαρείς με την ψυχή σου! Ας το δούμε αναλυτικά.
Στην πόλη, το DNA του παραμένει αναλλοίωτο εκφράζοντας όλες αυτές τις αξίες που το καθιέρωσαν. Ευέλικτο, νευρικό, άνετο, οικονομικό και πολύ σπορτίφ αναβιώνει το πνεύμα του κλασικού Mini που έθεσε τις βάσεις για τα σύγχρονα αυτοκίνητα πόλης. Εξαιρετικά ευχάριστο στις μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού, προσφέροντας μετακίνηση με γνήσιο βρετανικό στυλ.
Στο επαρχιακό δίκτυο έχει την ευκαιρία να αναδείξει όλα του τα χαρίσματα. Το καλοστημένο πλαίσιο σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης εκπλήσσουν ευχάριστα, ενώ η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης βελτιστοποιεί το κράτημα, κάνοντας την οδήγηση σε στροφές διασκεδαστική, προσφέροντας απόλυτη ενεργητική ασφάλεια.
Στον αυτοκινητόδρομο συνεχίζει να πρωταγωνιστεί το πλαίσιο, δείχνοντας την στιβαρότητα και το κράτημα του αυτοκινήτου ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. «Πατάει» πολύ σταθερά στο οδόστρωμα, έχοντας υποδειγματικό κράτημα.
Γενικά είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πετυχαίνει γρήγορες και σταθερές αλλαγές και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα των 136 ίππων. Στα αξιοσημείωτα είναι η επιλογή ανάμεσα στα τρία προφίλ οδήγησης, Sport, Minimalism και Green. Με την επιλογή Sport σκληραίνουν το τιμόνι και οι αναρτήσεις, αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και αποδίδει πιο άμεσα την δύναμη του. Με την επιλογή Minimalism που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο, το αυτοκίνητο συνεχίζει να είναι εξίσου σπορτίφ με τον ήχο του τούρμπο κινητήρα να χαϊδεύει γλυκά τα αυτιά. Ωστόσο αυτό που πραγματικά εκπλήσσει είναι με την «οικολογική» επιλογή Green. Η λειτουργία του τούρμπο σταματάει, αλλάζει ο ήχος του κινητήρα. Αλλά συνεχίζει να είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο. Η επιλογή αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για χαλαρή βόλτα, ενώ η υστέρηση σε δύναμη σε αυτές τις συνθήκες, δεν θα προβληματίσει.
Συμπέρασμα
Αν και συνηθίζεται να χρησιμοποιείται ο όρος «αναβίωση», για το Mini Cooper πιο ορθό θα ήταν να αναφερόμαστε ως εξέλιξη. Εξέλιξη γιατί μεταλαμπαδεύει όλες αυτές τις διαχρονικές αξίες των προκατόχων του στην νεότερη εποχή. Ωστόσο αυτό το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν ελιξίριο της νεότητας. Μπαίνοντας μέσα, ακούγοντας τον δυναμικό ήχο του κινητήρα και κάνοντας τις πρώτες βόλτες στο τιμόνι του, αισθάνεσαι 20 ετών.
Σε ποιους απευθύνεται
Σε νοσταλγούς των 60s και όχι μόνο, σε όλους αυτούς που επιζητούν ευέλικτη κίνηση στον αστικό ιστό σε καθημερινή βάση και με στυλ. Που η δυναμική και σπορτίφ οδήγηση είναι στοιχείο του χαρακτήρα τους. Σε μοδάτους και ανήσυχους νέους. Το τρίθυρο Mini είναι φιλοσοφία που δεν φέρει μόνο τις αξίες του παρελθόντος, αλλά δημιουργεί νέες, καλύπτοντας μεγαλύτερο εύρος των καταναλωτικών αναγκών. Ένα αυτοκίνητο σύμβολο για όσους επιθυμούν να ξεχωρίζουν.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ | |
Τύπος | Hatchback |
Καθίσματα | 4 |
Πόρτες | 3 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος | 5.1-5.2 l/100 km |
Εκπομπές CO2 | 117-119 g/km |
Τύπος καυσίμου | Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα | 8 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα | 210 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων | Euro 6 d |
Αναλογία βάρους/ισχύος | 8.5 κιλά/Hp, 117.2 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή | 5.3 κιλά/Nm, 189.7 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Συνολική Ισχύς | 136 Hp @ 4500-6500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού | 90.7 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα | 220 Nm @ 1480-4200 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα | Εμπρός, εγκάρσια |
Κυβισμός κινητήρα | 1499 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων | 3 |
Θέση των κυλίνδρων | σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου | 82 mm |
Διαδρομή εμβόλιου | 94.6 mm |
Βαθμός συμπίεσης | 11 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο | 4 |
Σύστημα καυσίμου | Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα | Twin-power turbo, Ιντερκούλερ |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα | 4.3 l |
ΒΑΡΗ | |
Βάρος | 1160 κιλά |
Μέγιστο βάρος | 1595 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο | 435 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών | 211 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών | 731 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων | 40 l |
Μέγιστο φορτίο | 60 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος | 3821 mm |
Πλάτος | 1727 mm |
Ύψος | 1414 mm |
Μεταξόνιο | 2495 mm |
Απόσταση από το έδαφος | 143 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) | 0.29 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) | 10.8 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ | |
Κίνηση | Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) | 7 Steptronic |
Εμπρός ανάρτηση | ανεξάρτητη με ελατήρια τύπος McPherson με σταθεροποιητή |
Πίσω ανάρτηση | Πολλαπλή ανεξάρτητη ανάρτηση |
Εμπρός φρένα | αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα | δίσκος |
Βοηθητικά συστήματα | ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης | Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα Διεύθυνσης | Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί | 175/65 R15 88H |