Δοκιμή: SsangYong XLV 1.6D

Κοινοποίησε το άρθρο

Το SsangYong XLV αποτελεί την κορυφαία πρόταση της κορεάτικης εταιρείας στην κατηγορία των crossover. Μπορεί το αρχικά XLV να σημαίνουν eXciting Lifestyle Vehicle αλλά κάλλιστα μπορούμε να το βαπτίσουμε μια μεγαλύτερη έκδοση του γνωστού Tivoli.

Γνώριμη αλλά και μυώδης η σχεδίαση

Το XLV υιοθετεί την ίδια, μοντέρνα, σχεδιαστική φιλοσοφία με το Tivoli εμφανίζοντας αρκετά δυναμική εικόνα χάρη στα νεύρα του καπό, τις ράγες οροφής, τις έντονες ακμές κατά μήκος του αμαξώματος, καθώς και το μεγάλο άνοιγμα στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα.

Η καμπίνα είναι επίσης ενδιαφέρουσα σε σχεδίαση, με αύρα τεχνολογίας και πολύ περισσότερα από τα απαραίτητα σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Τα δυο στρογγυλά όργανα πίσω από το τιμόνι είναι όμορφα και φιλοξενούν μια οθόνη πληροφοριών ανάμεσά τους, η οθόνη αφής 7 ιντσών φροντίζει για την ψυχαγωγία και τη συνδεσιμότητα, θήκες υπάρχουν αρκετές και ο διάκοσμος είναι ευχάριστος. Πολύ ευχάριστη έκπληξη είναι και η προσεγμένη ποιότητα τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμογή. Πίσω, οι χώροι είναι αρκετά μεγάλοι για δύο ενήλικες ενώ κι ένας τρίτος θα βολευτεί χωρίς πολλές παραχωρήσεις.

Το XLV διαθέτει έναν τεράστιο χώρο αποσκευών 720 λτ., που είναι και ο μεγαλύτερος στην κατηγορία. Μάλιστα υπάρχουν πολλοί τρόποι διαμόρφωσης του πορτ μπαγκάζ στοιχείο, που απογειώνει την πρακτικότητα και καθιστά το νέο crossover της SsangYong ιδανικό όχημα για διακοπές.

Στον τομέα του εξοπλισμού το XLV περιλαμβάνει εκτός από όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και σύγχρονους αυτοματισμούς, προσφέρονται μεταξύ άλλων 7 αερόσακοι, σύστημα ESP, Active Rollover Protection (Ενεργή Προστασία από την Ανατροπή), Brake Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Φρεναρίσματος), Hill Start Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα), Emergency Stop Signal (Φώτα Φρεναρίσματος με λειτουργία Κινδύνου), σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών (TPMS), ηχητική και οπτική ενημέρωση χρήσης για όλες τις ζώνες ασφαλείας, ζάντες αλουμινίου και φώτα ημέρας LED.

115 ίπποι

Eίχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσαμε το συμπαγές crossover της SsangYong με το νέο κινητήρα πετρελαίου 1,6 λίτρων με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς ενώ διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση. Ο προδιαγραφών Euro 6 κινητήρας είναι το δυνατό χαρτί του μοντέλου. Η απόδοσή του αγγίζει τους 115 ίππους στις 3.400-4.000 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 300 Nm μεταξύ 1.500 και 2.500 σ.α.λ. Όπως και με τον κινητήρα βενζίνης ο συνδυασμός του γίνεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο της AISIN, επίσης 6 σχέσεων.

Ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός και δυνατός από χαμηλά και μέχρι τις 3.000 – 3.500 σ.α.λ. είναι και αρκετά ομαλός και ήσυχος στη λειτουργία του. Από εκεί και επάνω όμως παρότι συνεχίζει να παράγει ικανοποιητικό έργο γίνεται αρκετά πιο τραχύς και θορυβώδης, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι είναι και ιδιαίτερα ενοχλητικός για τους επιβάτες, καθώς η αρκετά καλή ηχομόνωση κρατάει αρκετό θόρυβο ώστε να μην εισέρχεται στην καμπίνα. Σύμφωνα με την εταιρία η μέση κατανάλωση είναι 4,2 λτ./100 χλμ. (οι εκπομπές CO2 στα 109 γρ./χλμ.), ενώ εμείς στην πράξη είδαμε κοντά στα 6,8 λίτρα στον υπολογιστή ταξιδιού.


Η άνεση σε προτεραιότητα

Η κορεάτικη εταιρεία φαίνεται πως πέτυχε τους στόχους που είχε θέσει για το XLV που σίγουρα αφορούν στην άνεση. Η συμπεριφορά του στον δρόμο, είναι άλλο ένα ευχάριστο στοιχείο του νέου Tivoli αφού εύκολα αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα στιβαρό σύνολο. Ξεχωρίζει με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει, ενώ και τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα των επιβατών παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Στις στροφές το XLV δεν θα δυσανασχετήσει και θα στρίψει με ασφάλεια ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Η πρώτη αντίδραση του Tivoli υπό πίεση είναι υποστροφή, η οποία εξαλείφεται γρήγορα χάρη στο πολύ καλό σε λειτουργία σύστημα ESP. To τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση στον οδηγό.

Εκτός δρόμου το δικίνητο XLV κινείται με άνεση σε «βατούς» χωματόδρομους αλλά μέχρι εκεί. Για περισσότερες δυνατότητες άλλωστε σας προσφέρεται και η  τετρακίνητη έκδοση…