Δοκιμή: Volvo XC60 D4 Inscription

Κοινοποίησε το άρθρο

Βάζουμε στο μικροσκόπιο το ασφαλέστερο Volvo που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή εκεί έξω στους δρόμους και μάλιστα με τα περισσότερα συστήματα ασφαλείας να είναι στο   βασικό του εξοπλισμό. Κοινό τους χαρακτηριστικό, η ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Τα τρία νέα συστήματα ασφάλειας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό για ακόμα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, προκειμένου να αποφύγει πιθανές επικείμενες συγκρούσεις.

Αλλά το Νέο XC60 πάει ένα βήμα πιο μπροστά. Δεν είναι απλά ένα ακόμη καινούργιο αυτοκίνητο στην γκάμα μία εταιρίας. Ναι, σαφώς οι πωλήσεις είναι σε όλες τις “μπράντες” το ζητούμενο για να είναι οικονομικά ήρεμες να κάνουν νέες έρευνες. Εδώ πρόκειται για ένα όραμά, και μάλιστα με ονοματεπώνυμο. Το Vision 2020 (Όραμα 2020). Τι λέει αυτό το όραμα; Μέχρι το 2020 να έχουμε όλη την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός σε οποιοδήποτε ατύχημα εμπλέκεται ένα μοντέλο Volvo.

Το μότο των μηχανικών στην εξέλιξη του ήταν RelaxedConfidence (σε ελεύθερη απόδοση χαλαρωτική αυτοπεποίθηση), με στόχο να υπογραμμίσει την άνεση και τον έλεγχο, δύο βασικά στοιχεία στον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο οδηγός το αυτοκίνητο

Design και όχι σχεδίαση

Το Νέο XC60 είναι το πρώτο μοντέλο της Σειράς 60 που δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας. Επενδύοντας πάνω στις αρετές που ανέδειξαν την προηγούμενη γενιά σε παγκόσμιο best–seller, το Νέο XC60 αποτελεί την πιο σύγχρονη έκφραση του σκανδιναβικού design. H δυναμική εξωτερική εμφάνιση συνδυάζεται με ένα εσωτερικό που εντυπωσιάζει εξίσου και το οποίο διακρίνεται από εκπληκτικό φινίρισμα και μοναδική ποιότητα κατασκευής.

Και το Νέο Volvo XC60, όπως και τα μοντέλα της Σειράς 90, έχει σχεδιαστεί, εξελιχθεί και κατασκευαστεί αποκλειστικά και στο σύνολό του από τη Volvo. Είναι χτισμένο πάνω στη νέα Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product ArchitectureSPA), η οποία προσφέρει τεράστιες δυνατότητες ευελιξίας, εξέλιξης και οικονομίας κλίμακας στη σουηδική μάρκα και στην οποία θα βασιστούν όλα τα μελλοντικά μεγάλα μοντέλα της Volvo.


Στο εσωτερικό, μετά την πρώτη αίσθηση πολυτέλειας αλλά και μινιμαλισμού, σήμα κατατεθέν του Σουηδικού design, το μάτι δικαιωματικά “πέφτει” στην οθόνη αφής, η οποία αντικαθιστά το συμβατικό σύνολο κουμπιών και χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα με έναν κομψό πίνακα ελέγχου. Αυτή η οθόνη διασυνδέεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό, ενώ ζωτικές πληροφορίες προβάλλονται στο κάτω μέρος του παρμπρίζ με το σύστημα Head-Up Display. Το σύστημα ελέγχου περιλαμβάνει επίσης χειριστήρια πάνω στο τιμόνι και δυνατότητα λειτουργίας με φωνητικές εντολές.

Η καρδιά του… Σουηδού  

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση D4 με 190 ίππους συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, γνωστό από την ευρεία χρήση του στα μοντέλα της Σειράς 90 και που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του Νέου XC60.

Επίσης διαθέτει την γνωστή από τη Σειρά 90 πατέντα της Volvo, την PowerPulse. Πρόκειται για μία πρωτοποριακή υλοποίηση η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς την παραμικρή υστέρηση που συχνά διακρίνει τους diesel turbo κινητήρες. Το PowerPulse λειτουργεί διοχετεύοντας αέρα υπό πίεση, από το φίλτρο αέρα, μέσω ενός κομπρέσσορα, σε ένα δοχείο όγκου δύο λίτρων. Όταν ο οδηγός θελήσει να επιταχύνει είτε από στάση είτε από χαμηλές στροφές, ο υπό πίεση αποθηκευμένος αέρας διοχετεύεται μέσω βαλβίδας στην πολλαπλή εξαγωγής για να τροφοδοτήσει το turbo. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μία άμεση και υψηλή παροχή ισχύος. Ο αέρας στο δοχείο αποθήκευσης ανατροφοδοτείται αυτόματα και η διαθεσιμότητα είναι συνεχής. Η πατέντα αυτή εξασφαλίζει στο Νέο XC60 εντυπωσιακές τιμές επιτάχυνσης.

Συμπέρασμα

Ο στόχος ήταν εξαρχής ένας και απλός: η δημιουργία του κορυφαίου SUV της κατηγορίας, με εντυπωσιακή πολυτέλεια και άπλετους χώρους, με τον οδηγό να κάθεται – τυπικά για την κατηγορία – σχετικά ψηλά αλλά να εμπνέεται από το ίδιο το αυτοκίνητο για δυναμική οδήγηση. Volvo τα κατάφερες και με το παραπάνω…