Με Honda CR-V e:HEV στην Λίμνη Τσιβλού και στην Ζαρούχλα Αχαΐας

Κοινοποίησε το άρθρο

Απόδραση σε δυο μαγευτικές τοποθεσίες της χώρας μας με ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SUV της αγοράς. 

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Ο περιπετειώδης χαρακτήρας των SUV ζητάει ορεινές εξορμήσεις και περιπλανήσεις στην φύση για να αποδώσουν το 100% των δυνατών τους. Είχα την τύχη να αποδράσω στην Λίμνη Τσιβλού και στην Ζαρούχλα Αχαΐας με το Honda CR-V e:HEV AWD ανακαλύπτοντας όλα τα πλεονέκτημα του. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα.

Λίγα λόγια για το Honda CR-V 

Η πρώτη γενιά του CR-V παρουσιάστηκε το 1995 και ήταν το πρώτο sport utility vehicle της ιαπωνικής μάρκας, βασισμένο στο πλαίσιο της έκτης γενιάς του Civic. Η επιτυχία του ήταν προδιαγεγραμμένη και έγινε αμέσως Best – Seller αλλά και ένα από τα μοντέλα ορόσημα για την Honda.

Πλέον διανύει την πέμπτη του γενιά, αφήνοντας στην άκρη τον mainstream προσανατολισμό των προηγούμενων γενεών και πλέον κοιτάει με αυτοπεποίθηση και τεχνολογία αιχμής τις Premium προτάσεις της αγοράς.

Σχεδίαση 

Με μια λέξη θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε «επιβλητικό», όχι μόνο εξαιτίας των διαστάσεων σου, αλλά χάρη στο σοβαρό έως άγριο εμπρός μέρος.  Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα σε τραπεζοειδή σχήμα με γραφικά led τραβιούνται προς το πλάι ενώ χωρίζονται από την επινικελωμένη μάσκα, στο κέντρο της οποίας δεσπόζει το χαρακτηριστικό λογότυπο της Honda, ο προφυλακτήρας με τα Off-Road χαρακτηριστικά είναι επίσης αρκετά μεγάλος σε μέγεθος.

Το τελείωμα της μετώπης είναι σχεδόν κάθετο και αρκετά ψηλά τοποθετημένο. Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες μεταλλικές επιφάνειες αυξάνοντας την αίσθηση του όγκου ενώ το ανοδικό κάτω πλαίσιο των παραθύρων υπογράφει την συνολική σχεδιαστική γραμμή που τελειώνει σε ένα τρίτο μικρότερο παράθυρο.

Η οροφή τελειώνει σε μια όμορφη αεροτομή και κόβει κάθετα στην πέμπτη πόρτα. Εδώ υπάρχει και το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, καθώς τα πίσω φωτιστικά σώματα τοποθετημένα κάθετα, οριζοντιοποιούνται στο τελείωμα τους και αγκαλιάζουν το αμάξωμα, δημιουργώντας ένα ανάποδο Τ.

Αυτά ενώνονται με ένα νίκελ πλαίσιο, προδίδοντας στο CR-V έναν ξεχωριστό χαρακτήρα και ένα εύκολα αναγνωρίσιμο πίσω μέρος. Ως ένα δυναμικό SUV πλαισιώνεται περιμετρικά με πλαστικά προστατευτικά αμαξώματος, τονίζοντας τον Off-Road χαρακτήρα.

Επιπλέον το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με ζάντες δίχρωμες αλουμινίου 18 ιντσών, οι οποίες του προσδίδουν φινέτσα και συμπληρώνοντας την όμορφη γραμμή.

Εσωτερικό 

Οι πλούσιοι χώροι είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πλεονεκτήματα του Honda CR-V. Το μακρύ μεταξόνιο (2662) προσφέρει σε συνδυασμό με το μεγάλο ύψος στην καμπίνα προσφέρει άπλετους χώρους για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών και του οδηγού.

Ωστόσο η Honda έκανε την υπέρβαση. Χωρίς να αυτοχαρακτηρίζεται Premium, δίνει την αίσθηση πολυτελείας στο εσωτερικό. Η εναλλαγή δέρματος και απομίμησης ξύλου χαλαρώνουν και ξεκουράζουν τους επιβάτες.

Τα υλικά στο σύνολο τους είναι μαλακά και εξαιρετικά ποιοτικά. Το ταμπλό δείχνει επιβλητικό και εντυπωσιακό, με δέρμα στο πάνω μέρος και πλαισιωμένο με απομίμηση ξύλου, όπως στις πόρτες. Κεντρικά δεσπόζει η μεγάλη και εύχρηστη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας, συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto.

Ωστόσο απουσιάζει ο συμβατικός λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και στην θέση του έχουν τοποθετηθεί πλήκτρα επιλογής στην βάση του του ταμπλό. Λεπτομέρεια που συμβάλλει στην πρακτικότητα και την εργονομία γιατί ο χώρος έχει καταληφθεί από μια μεγάλη διπλή θήκη και τέσσερις ποτηροθήκες.

Εργονομικός είναι και ο πίνακας οργάνων με οθόνη TFT που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό με χειρισμό από το τιμόνι, χωρίς να αποσπάται η προσοχή από τον δρόμο.

Τα συστήματά υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) είναι ο απαραίτητος σύμμαχος του οδηγού, ειδικά για μεγάλα ταξίδια και στο CR-V είναι φυσικά διαθέσιμα, ωστόσο θα ήθελα να αναφέρω την ειδοποίηση κούρασης του οδηγού, η οποία ενημερώνει για στάση για καφέ όταν εντοπίσει κούραση ή αδιαθεσία του οδηγού.

Συγκεκριμένα όλα αυτά τα συστήματά εντάσσονται στο SENSING, μία από τις πιο προηγμένες σουίτες τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού και τις βρίσκουμε στο βασικό εξοπλισμό του CR-V.

Στον δρόμο 

Το αυτοκίνητο παρά τον όγκο του είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση. Στην κίνηση εντός πόλης καλό θα ήταν να αποφεύγετε τα στενά σημεία. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι προσανατολισμένη στην άνεση. Λόγω των μεγάλων κάθετων επιφανειών, παρουσιάζει μικρές κλίσεις συνέπεια των πλευρικών ανέμων,  χωρίς ωστόσο να προβληματίσει με την ευστάθεια του.

Το αυτόματο κιβώτιο CVT είναι εξαιρετικό σε αίσθηση με σωστές αλλαγές ταχυτήτων, ιδανικό για μεγάλα ταξίδια. Στο επαρχιακό ορεινό δίκτυο με τις πολλές στροφές είναι σαν να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, κάνοντας την οδήγηση διασκεδαστική.

Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί άψογα με την συνεχή εναλλαγή θερμικού μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα, ιδίως με την επιλογή ECON. Λειτουργία πολύ χρήσιμη που συμβάλλει στην οικονομία αλλά και στην οικολογική οδήγηση. Σε κάθε δρόμο και συνθήκη γίνεται αυτόματα, χαρίζοντας μια ξεχωριστική οδηγική εμπειρία.

Ειδικότερα τόσο εντός πόλης, όσο και στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο οι κινητήρες λειτουργούν είτε μαζί, είτε μόνο ο θερμικός ή οι ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι όταν χάσουν το σύνολο της ενέργειας τους φορτίζουν από τον βενζινοκινητήρα και κυρίως κατά την διαδικασία της πέδησης. Αρκετές φορές ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο και με υψηλές ταχύτητες λειτουργούσε για μικρή απόσταση ως EV.

Ταξίδι 

Φυσικά αν έχεις στα χέρια σου ένα τόσο ικανό SUV σχεδιάζεις και τις ανάλογες αποδράσεις. Η επιλογή αυτήν την φορά ήταν η ορεινή Αχαΐα.

Στάση πρώτη: Λίμνη Τσιβλού

Σε υψόμετρο 697 μέτρων στις πλαγιές του όρους Χελμού βρίσκεται η Λίμνη Τσιβλού, ή Μαυρολίμνη σύμφωνα με την τοπική κοινωνία. Πρόκειται για έναν υγροβιότοπο που φιλοξενεί πολλά είδη χλωρίδας και πανίδας. Δημιουργήθηκε στις 24 Μαρτίου του 1913 όταν από μια μεγάλη κατολίσθηση που προκλήθηκε στην περιοχή φράχτηκε η κοίτη του ποταμού Κράθη και καταπόντισε μερικώς το χωριό Τσιβλός, προκαλώντας και ανθρώπινες απώλειες. Η λίμνη έχει επιφάνεια 83 στρέμματα και βάθος 80 μέτρα.

Εκεί είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το Honda CR-V e:HEV AWD στις εκτός δρόμου διαδρομές περιμετρικά της λίμνης και με εντυπωσίασε με τις ικανότητες του στην Off-Road οδήγηση, αποδεικνύοντας πως ο οδηγός του μπορεί να το εμπιστευτεί και δεν κολλάει σε δύσκολες συνθήκες.

 

Στάση Δεύτερη: Ζαρούχλα 

Σε υψόμετρο 1.020 μέτρων συναντάμε ένα από τα πιο ωραία ορεινά χωριά της Αχαΐας, την ιστορική Ζαρούχλα. Ένα γραφικό ορεινό χωριό με φυσική ομορφιά χτισμένο στις νοτιοανατολικές πλαγιές του όρους Κράθης κοντά στα όρια με τον Νόμο Κορινθίας.

Σύμφωνα με τους κατοίκους η πρώτη τουφεκιά  της επανάστασης έπεσε στο χωριό Αγρίδι, 11 χιλιόμετρα από την Ζαρούχλα. Οι ιστορίες και οι θρύλοι των κατοίκων γύρω από τα Ύδατα της Στυγός, θα σας συναρπάσουν ενώ στα αξιοθέατα θα δείτε Πύργους και Βυζαντινούς ναούς. Πέρασμα για καλοφαγάδες καθώς οι μυρωδιές από τις ταβέρνες θα σας σπάσουν την μύτη, αλλά και για φυσιολάτρες καθώς υπάρχουν αρκετά περιπατητικά μονοπάτια μέσα στο δάσος.

Τέλος να σημειώσω το παράπονο των κατοίκων που τα τελευταία χρόνια νιώθουν εγκαταλειμμένοι καθώς η τουριστική ανάπτυξη των τελευταίων ετών κόπηκε απότομα, συνέπεια πολλών παραμέτρων με αποκορύφωμα τα μέτρα για τον περιορισμό εξάπλωσης του κορωνοϊού, που χτύπησαν τους επαγγελματίες τουρισμού των χειμερινών προορισμών.

Κατανάλωση

Ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Honda CR-V e:HEV είναι τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης. Διανύοντας 606 χιλιόμετρα το αυτοκίνητο δεν χρειάστηκε ανεφοδιασμό καυσίμου και με το Trip Computer να δείχνει ότι είχε περιθώριο αλλά 90. Η κατανάλωση της δοκιμής κυμάνθηκε μεταξύ 6,5 – 7,1 λίτρα / χιλιόμετρα. Στα αξιοσημείωτα είναι πως η χαμηλότερη κατανάλωση σημειώθηκε εντός πόλης, ενώ η υψηλότερη σε κίνηση εκτός δρόμου.

 

Σε ποιους απευθύνεται 

Το αυτοκίνητο είναι για ιδανικό για ανθρώπους εξαρτημένους με την περιπέτεια, φυσιολάτρες και για όσους οι εκδρομές και ταξίδια είναι τρόπος ζωής, οι οποίοι δεν συμβιβάζονται με υψηλή κατανάλωση και επιδιώκουν μετακινήσεις με την μεγαλύτερη εφικτή οικονομία.

Δεν περιορίζω τους δυνητικούς αγοραστές μόνο στους δραστήριους οικογενειάρχες, καθώς το CR-V μπορεί να ενδιαφέρει και νέους, λάτρεις της περιπέτειας και των εξερευνήσεων, οι οποίοι χρειάζονται μεγάλους χώρους για τον εκδρομικό εξοπλισμό και την παρέα τους.

Απλά το Honda CR-V eHEV AWD είναι ένα αυτοκίνητο για όσους θέλουν να ξεφεύγουν από την μονοτονία της καθημερινότητας.

Συμπέρασμα 

Το Honda CR-V e:HEV AWD είναι ένα ολοκληρωμένο SUV με πολλές δυνατότητες και προτερήματα που θα αφήσει ικανοποιημένο ακόμα και τον πιο απαιτητικό χρήστη. Ανασταλτικός παράγοντας για την απόκτηση του είναι μόνο η τσουχτερή τιμή κτίσης.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Τιμή – Εξοπλισμός 

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν ένα Honda CR-V 5D 2.0 HYBRID CVT AWD MY19 στην έκδοση ELEGANCE με την τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής να ανέρχεται στα 44.990.

Κυβικά (κ.εκ)1.993
Ισχύς – Ροπή (PS – Nm)184 – 315
0-100 (χλμ./ώρα)8,9
Κατανάλωση (λτ/100 χλμ.)5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)126
Αυτονομία με ένα ρεζερβουάρ (χλμ.)1.036
Τέλη κυκλοφορίας (€/έτος)151
Κύλινδροι4
Βαλβίδες ανα κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι – θέση2E
ΤροφοδοσίαΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ
Κανονιστικά Πρότυπα Εκπομπών  Euro 6
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΕΣΗΣ
Air ConditionOXI
ΚλιματισμόςΝαι
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρόςΝαι
Ηλεκτρικά παράθυρα πίσωΝαι
Ηλεκτρικοί καθρέφτεςΝαι
Θερμαινόμενοι καθρέφτεςΝαι
Κεντρικό κλείδωμαΝαι
Προβολείς ομίχληςΝαι
Ενδειξη εξωτ. θερμοκρασίαςΝαι
Αισθητήρες παρκαρίσματοςCAME
Αισθητήρας βροχήςΝαι
Αισθητήρας φώτωνΝαι
Ρύθμιση τιμονιούΝαι
Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιώνΝαι
Cruise ControlADAPT
ΗχοσύστημαΝαι
Πολυρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγούΝαι
Πολυρυθμιζόμενο κάθισμα συνοδηγούΝαι
Σπορ καθίσματαΝαι
Διαιρούμενο πίσω κάθισμαΝαι
Δερμάτινες επενδύσειςΝαι
Ζάντες ελαφρού κράματοςΝαι
ΗλιοροφήOXI
Μεταλλικό χρώμαΝαι
NavigatorΝαι
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ESPΝαι
Αερόσακος οδηγού1
Αερόσακος συνοδηγού1
Αερόσακοι πλευρικοί2
Αερόσακοι κεφαλης2
Σύστημα ελέγχου πρόσφυσηςΝαι
IsofixΝαι

Διαστάσεις Αμαξώματος

Μήκος4600
Πλάτος1885
Υψος1679
Μεταξόνιο2661
Χώρος αποσκευών (λτ.)497
Χώρος αποσκευών max (λτ.)1694
Δοχείο καυσίμων (λτ.)57
Απόσταση απο το έδαφος (χλστ.)200

 

Καθαρό Βάρος1743

 

Μετάδοση 
Τύπος4X4
ΚιβώτιοAYTOMATO
Αριθμός σχέσεων1

 

Ανάρτηση
ΕμπρόςΜΑΚ ΦΕΡΣΟΝ
ΠίσωΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ