Δοκιμή: Citroën C4 1.6 BlueHDi 120

Κοινοποίησε το άρθρο

Η Citroen δεν έκανε κάτι μαγικό με το μικρομεσαίο οικογενειακό της μοντέλο, αλλά το αναβάθμισε σε καίρια σημεία και ήταν αρκετά ώστε να έχει ένα πολύ καλό σύνολο.

DSC 0073

Με μικρές οπτικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, προσθήκη τεχνολογίας για να εναρμονιστεί με τα επίκαιρα δεδομένα της κλάσης και νέους κινητήρες, η ανανεωμένη C4 πορεύεται με αυτοπεποίθηση στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Το Citroën C4 όπως και το απερχόμενο C3 είναι από τα αυτοκίνητα που εκμεταλλεύτηκαν την απελευθέρωση τη χρήσης ντίζελ και με βασικά όπλα έναν εξαιρετικό κινητήρα και μια επιθετική τιμολογιακή πολιτική κατέκτησε ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς

Η ανανέωση ήρθε για το Citroen C4 την κατάλληλη στιγμή. Τώρα που στην κατηγορία C παρατηρείται συνωστισμός από νέα μοντέλα και αξιόλογες προτάσεις. Τι έπραξαν λοιπόν οι Γάλλοι; Αρχικά πρόσφεραν ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα. Σε περιορισμένη μεν έκταση, η οποία όμως το ξεχωρίζει από το προηγούμενο μοντέλο. Τα πίσω φωτιστικά σώματα όψης 3D αλλά και τα νέα φώτα ημέρας LED κάνουν το C4 ορατό από μακριά και του χαρίζουν επιβλητικότερη εμφάνιση.

Πιο ουσιαστικές είναι οι επεμβάσεις στην καμπίνα των επιβατών, οι οποίες έχουν στόχο να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό αφρώδες υλικό, ενώ υπάρχουν και σημεία καλυμμένα με ποιοτικό δέρμα σε ένα όμορφο και ποιοτικό σύνολο. Η κεντρική κονσόλα έχει επανασχεδιαστεί, με αρκετούς διακόπτες να έχουν εξαφανιστεί λόγω μεταφοράς των λειτουργιών στην οθόνη. Εχει μέγεθος 7 ιντσών, ικανοποιητική ευκρίνεια και φωτεινότητα και φιλοξενεί τους χάρτες πλοήγησης, το ηχοσύστημα, τις ενδείξεις από τον υπολογιστή ταξιδίου και άλλα πολλά. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και οι νέες επενδύσεις στα καθίσματα δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον.

{gallery}dokimes/citroen_c4{/gallery}

Το Citroen C4 της δοκιμής μας έφερε τον πετρελαιοκινητήρα των 1.560 cc, τεχνολογίας BlueHDi. Αποδίδει 120 ίππους και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. O κινητήρας δουλεύει τόσο ραφιναρισμένα που, ειδικά αν δεν βρίσκεσαι σε απόλυτα ήσυχο περιβάλλον, εύκολα τον μπερδεύεις με βενζίνης, ενώ και το stop/start δουλεύει υποδειγματικά. Ο 4κύλινδρος diesel ικανοποιεί με το τράβηγμά του από χαμηλά, ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές. Στην πράξη μπορείς να ταξιδεύεις με 6η στο κιβώτιο, να προσπερνάς χωρίς να κατεβάσεις σχέση και να συνεχίζεις απροβλημάτιστα. Η μέση κατανάλωση στην εθνική οδό (με πλήρες φορτίο) δεν ξεπέρασε τα 5,7 lt/100 km, ενώ σε μεικτό κύκλο άγγιξε τα 6,2 lt/100 km.

Η ποιότητα κύλισης και ο τρόπος που η ανάρτηση -γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω- απορροφά τις ανωμαλίες επιβεβαιώνουν την παράδοση της Citroen σε αυτόν τον τομέα. Το C4 προσφέρει εντυπωσιακό επίπεδο άνεσης σε κάθε τερέν και ανεξαρτήτως ταχύτητας, και μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα γίνει αισθητή μια δυσαρέσκεια του πίσω άξονα, κυρίως ακουστικά. Το τιμόνι δεν είναι μεν σπορ, προσφέρει όμως ικανοποιητική πληροφόρηση ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες με αρκετά καλή κατευθυντικότητα. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε τους άνετους χώρους με το άκρως εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ των 380 lt με κανονική ρεζέρβα, τον υπερπλήρη εξοπλισμό, 16άρες ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι, cruise control και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες) και την ανταγωνιστική τιμή, τότε το C4 δικαίως βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των υποψήφιων για αγορά στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Με κινητήρα διαμάντι, τόσο σε επιδόσεις όσο και σε ποιότητα λειτουργίας, το C4 τιμά το όνομα της Citroën, καθώς διαθέτει την πιο άνετη ανάρτηση που μπορείς να βρεις στην κατηγορία. Από την άλλη όμως του λείπει αυτό το… κάτι που θα κατακτούσε ένα πιο νεανικό κοινό. Είναι πάντως ένα πολύ οικονομικό αυτοκίνητο, τόσο σε αγορά όσο και στη χρήση. Η Γαλλική άνεση αποκτά και πάλι υπόσταση !