Δοκιμή: SEAT Ateca 2.0 TDI 150 PS 4DRIVE Xcellence

Κοινοποίησε το άρθρο

Το πρώτο SUV στην ιστορία της SEAT είναι γεγονός. Η κατηγορία των SUV είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία και το Ateca φιλοδοξεί πως θα αποτελέσει τον τρίτο πυλώνα της μάρκας μετά το Ibiza και το Leon.

 DSC 0448

Στην όλο και περισσότερο αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossovers σε όλες τις διεθνείς αγορές, δεν θα μπορούσε να λείψει o Ισπανός κατασκευαστής, ο οποίος ίσως και να άργησε λιγάκι όντας μέσα σε γκρούπ που αρκετά χρόνια έχει και την παρουσία και την ανάλογη τεχνολογία να προσφέρει (βλ. VW Tiguan, Audi Q) 

Δυναμική σχεδίαση του αμαξώματος

Η δυναμική σχεδίαση του εκπέμπει αυτοπεποίθηση, ενώ το υψηλής ποιότητας εσωτερικό του κάνει το κάθε ταξίδι μία πραγματική άνετη εμπειρία. Το εκτεταμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης βελτιώνει την ασφάλεια και την άνεση και καθιστά το Ateca ένα από τα πιο καινοτόμα SUV στην κατηγορία του.

Σύμφωνα με τη παράδοση της SEAT, το Ateca πήρε το όνομα του μέσα από την ισπανική γεωγραφία. Το χωριό Ateca βρίσκεται στα δυτικά της Σαραγόσα, στη καρδιά της Ιβηρικής Χερσονήσου.

Η σχεδίαση του Ateca ξεχωρίζει. Η σχεδιαστική γλώσσα της SEAT συνδυάζει στο νέο μοντέλο, με εντυπωσιακό τρόπο, δυναμισμό και λειτουργικότητα. Πολλά στοιχεία, όπως η τραπεζοειδής μάσκα, το παράλληλο με το έδαφος πλευρικό νεύρο και τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα, αποτελούν σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της μάρκας, όπως και στο Leon. Ωστόσο, για το Ateca η κάθε λεπτομέρεια έχει εξελιχθεί ένα βήμα παραπέρα.

DSC 0425

Στα τυπικά χαρακτηριστικά της SEAT περιλαμβάνονται πλέον οι full-LED προβολείς με την εξαιρετική φωτεινότητα σε συνδυασμό με την τριγωνική σχεδιαστική υπογραφή των φώτων LED ημέρας. 

Τα πίσω φώτα LED είναι τοποθετημένα στις πίσω άκρες του αμαξώματος προκειμένου να τονίσουν τις έντονα σχεδιαστικά πλαϊνές γραμμές. Το χαμηλό σημείο φόρτωσης φανερώνει την συνεχή προσήλωση στη βέλτιστη λειτουργικότητα.

Σύγχρονο και “οικείο” εσωτερικό

Το εσωτερικό εναρμονίζεται τέλεια με την εξωτερική σχεδίαση. Συνδυάζει κομψό αλλά και ταυτόχρονα δυναμικό χαρακτήρα και αποπνέει αίσθηση σταθερότητας και ασφάλειας. Βασικά στοιχεία αποτελούν η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων, η πανοραμική ορατότητα προς όλα τα άκρα του αμαξώματος και οι ενισχυμένες ραβδώσεις στις πόρτες.

Το cockpit έχει σαφή εστίαση προς τον οδηγό και προσφέρει εύκολη ανάγνωση των εμφανιζόμενων πληροφοριών στην οθόνη 8 ιντσών. Η υψηλή κεντρική κονσόλα και ο κοντός λεβιές ταχυτήτων εξασφαλίζουν την τυπική δυναμική εικόνα ενός SEAT. Το φως αποτελεί ένα ακόμη ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του εσωτερικού. Ο νέος φωτισμός στις πόρτες παρέχει στους επιβάτες τη δυνατότητα επιλογής οκτώ διαφορετικών χρωμάτων ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις τους.

DSC 0420

DSC 0416

Με μήκος 4,36 μέτρα, το Ateca προσφέρει τη καλύτερη χρήση χώρου στη κατηγορία του, με μέγιστο διαθέσιμο εσωτερικό μήκος και χώρο αποσκευών 510 λίτρα στη δικίνητη έκδοση ή 485 λίτρα στην έκδοση 4Drive. Το διπλό πάτωμα φόρτωσης βάζει τα πράγματα σε τάξη, ενώ τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα προσφέρουν επιπλέον χώρο αποσκευών. Το αμάξωμα είναι εξαιρετικό όχι μόνο για την μεγάλη ευελιξία του αλλά και για τον ιδιαίτερα ελαφρύ σχεδιασμό του καθιστώντας έτσι το Ateca ένα από πιο ελαφριά οχήματα στην κατηγορία του.

Μόλις ο οδηγός μπει στο αυτοκίνητο το SEAT Drive Profile είναι πάντα σε ετοιμότητα να προσαρμόσει το Ateca στις τρέχουσες συνθήκες οδήγησης και στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού – το Κουμπί Εμπειρίας Οδήγησης στη κεντρική κονσόλα προσφέρει την δυνατότητα επιλογής προφίλ Normal, Sport, Eco και Individual. Στη Sport ρύθμιση η απόκριση στο γκάζι γίνεται ακόμη καλύτερη, το τιμόνι βαραίνει περισσότερο και το XDS ψευδομπλοκέ ηλεκτρονικό διαφορικό λειτουργεί πιο άμεσα.

Οι εκδόσεις 4Drive όπως αυτό της δοκιμής μας διαθέτουν επιπλέον το Snow και το Off-road profile καθώς και τη λειτουργία Hill Descent Control. Ένα επιπλέον λειτουργικό χαρακτηριστικό είναι η πίσω ηλεκτρική πόρτα, η οποία ανοίγει και κλείνει με κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

Το SEAT Ateca προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο συνδεσιμότητας με το τελευταίας γενιάς Easy Connect infotainment system, SEAT Full Link και το αποκλειστικό SEAT ConnectApp.

DSC 0407

Εκτός δρόμου το Ateca  δείχνει να τα πηγαίνει πολύ καλά με την τετρακίνηση (Haldex πέμπτης γενιάς με δυνατότητα επιλογής προγράμματος Snow και off road) να είναι γρήγορη και να μεταφέρει σωστά τη ροπή στους τροχούς που χρειάζεται για να υπάρχει πρόσφυση. Αντιδρά πολύ γρήγορα σε όλες τις οδηγικές συνθήκες για να προσδώσει ξεκάθαρα πλεονεκτήματα στην ενεργητική ασφάλεια και στο χειρισμό σε κάθε διαδρομή. Βέβαια οι τροχοί των 19 ιντσών που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής δεν επέτρεπαν πολλές αναζητήσεις εκτός δρόμου…

Στο δρόμο…

Ο 2λιτρος, 16βάλβιδος turbodiesel TDI των 150 ίππων και των 34 χλγρ. ροπής (από τις 1.750 – 3.000 σ.α.λ.) ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το σύστημα 4Drive λειτουργεί άψογα και χωρίς να παράγει υψηλό θόρυβο. Στο θέμα της κατανάλωσης είδαμε νούμερα κοντά στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. με αρκετή πίεση του δεξιού πεντάλ. Το Ateca έδειξε αξιοσημείωτη προθυμία να κινηθεί κάτω από όλες τις συνθήκες σαν ένα γνήσιο SUV και μάλιστα με άνεση, ασφάλεια και οικονομία. Στην άσφαλτο σημαντικό πλεονέκτημα είναι η ποιότητα κύλισης που διαθέτει, ενώ κινούμενοι και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο θα ταξιδεύσετε άνετα και πολλές φορές θα “ξεχάσετε” τον όγκο του αμαξώματος στο οποίο βρίσκεστε όντας ικανό να καταπίνει τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία και ταυτόχρονα ασφάλεια.  

DSC 0452

Συμπέρασμα !

Το Ateca της Seat δεν είναι απλά μία αξιέπαινη “πρώτη” των Ισπανών στην κατηγορία των SUV που έχει γίνει από τις πλέον ανταγωνιστικές σε πολλές χώρες, αλλά αποτελεί ένα σύνολο που στοχεύει κατευθείαν στις υψηλές θέσεις της κατάταξης της. Άλλωστε η αποδοχή από τον κόσμο έχει καταφέρει την αρκετά μεγάλη αναμονή στις παραγγελίες που αυτό από μόνο του δείχνει πολλά. Η έκδοση 2.0 λίτρων (φυσικά με τετρακίνηση) είναι η κορυφαία και άδικα -για την Ελλάδα- η λιγότερη εμπορική. Όμως είναι η καταλληλότερη για να αναδείξει τόσο το πλαίσιο του Ateca, όσο και τις αρετές της 5ης γενιάς haldex που φέρει σε συνδυασμό με τις επιδόσεις του συνόλου

DSC 0442