Alfa Romeo Giulia Veloce Ti : Η απόλυτη ντίβα. Πιθανότατα έχετε ήδη αποφασίσει αν θα θέλατε μια Alfa Romeo Giulia ή όχι.
Και επειδή το πιθανότερο θα ήταν να την θέλετε η Alfa Romeo φρόντισε να γεμίσει το χάσμα ανάμεσα στην απλή έκδοση βενζίνης και τη θεϊκή Giulia Quadrifoglio με την άκρως ερωτεύσιμη Veloce
Η Alfa Romeo Giulia Veloce Ti μοιάζει πολύ με την κορυφαία QV, αλλά είναι κατά πολύ φθηνότερη να την αγοράσετε. Ωστόσο, προσφέρει μια εξαιρετική αύξηση απόδοσης σε σχέση με την μικρότερη Giulia. Μήπως είναι το ιδανικό πακέτο της σειράς;
Η Alfa Romeo έχει βαριά κληρονομιά σημαντικών και εμβληματικών αυτοκινήτων, αλλά έχει κάνει και αρκετές επανεκκινήσεις κάποιων. Η τελευταία ήταν το 2017, με τη Giulia. Είχε μια νέα πλατφόρμα, νέο στυλ και νέους κινητήρες. το μόνο πράγμα που δεν ήταν καινούργιο ήταν το όνομα Giulia.
Ήμασταν πρόθυμοι να μάθουμε αν αυτή η επανεκκίνηση είχε ως αποτέλεσμα να απογειωθεί όπως κάθε άλλη τα τελευταία 30 χρόνια. Γι ‘αυτό ανυπομονούσαμε να καθίσουμε στη θέση του οδηγού. Ειδικά αν είναι και σε έκδοση Veloce Ti.
Τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του μοντέλου μια σειρά μοναδικών χαρακτηριστικών δικαιολογούν, τόσο τον «τίτλο» Veloce (ταχύτητα), όσο και το Ti (Turismo Internazionale), με την έκδοση να ξεχωρίζει για το σπορ, αλλά παράλληλα εκλεπτυσμένο στιλ της.
“Ω Ρωμαίο, Ρωμαίο, γιατί να είσαι, ο Ρωμαίο;” Η τραγωδία του Σαίξπηρ είναι από τα πιο διάσημα έργα του. Και ενώ αυτή η Giulia ίσως δεν μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πιο γνωστά αυτοκίνητα της Alfa , επιτρέψτε μου να εξηγήσω γιατί πιστεύω ότι θα κερδίσει μια θέση στη λίστα των μεγάλων έργων της μάρκας.
Λίγα είναι τα υλικά που το όνομα τους είναι τόσο συνώνυμο με τις επιδόσεις και την υψηλή τεχνολογία όπως εκείνο των συνθετικών υλικών με ίνες άνθρακα (ανθρακονήματα).
Εξελιγμένα μέσα από το χώρο των αγώνων τα ανθρακονήματα προσφέρουν εξαιρετικές μηχανικές ιδιότητες, κορυφαία αντοχή και παράλληλα πολύ χαμηλό βάρος.
Στη Giulia Veloce Ti η εφαρμογή ανθρακονήματος έχει περάσει σε νέο επίπεδο με αρκετά στοιχεία στο αμάξωμα, αλλά και στο εσωτερικό να είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.
Η τριγωνική μάσκα, οι καθρέπτες, τα πλαϊνά μαρσπιέ, αλλά και η διακριτική πίσω αεροτομή είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Τέλος οι σκουρόχρωμες ζάντες των 19’’ και τα λογότυπο σε σκούρο χρώμιο συμπληρώνουν μια αυθεντικά σπορ εικόνα.
Αντίστοιχα στο εσωτερικό ο βασικός διάκοσμος χρησιμοποιεί ανθρακονήματα που συνδυάζονται ιδανικά με τα σπορ καθίσματα με επένδυση από δέρμα και αλκαντάρα, μια ακόμα σαφής αναφορά στο χώρο των αγώνων.
H Giulia ανοίγει στόματα και σηκώνει αντίχειρες στο πέρασμα της. Είναι σαν ένα νεύμα έγκρισης ότι έχετε αγοράσει και οδηγείτε κάτι που είναι λίγο διαφορετικό.
Έχοντας την ελευθερία να σχεδιάσουν ένα κορυφαίο αυτοκίνητο, οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Alfa Romeo εκμεταλλεύτηκαν αυτό το πολύτιμο υλικό και μάλιστα στο πλέον κρίσιμο κομμάτι της μετάδοσης, εφοδιάζοντας όλες τις εκδόσεις της Giulia με άξονα μετάδοσης κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.
H Giulia Veloce Ti εφοδιάζεται αποκλειστικά με την κορυφαία έκδοση του 2λιτρου βενζινοκινητήρα της μάρκας, απόδοσης 280 ίππων και 400Nm ροπής που σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Q4, επιταχύνει το μοντέλο από στάση στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δλ.
Υπάρχουν πολλές επιρροές από την εκρηκτική Quadrifoglio, η οποία με τη σειρά της έχει επιρροές από την εξαιρετική Ferrari 458 Speciale. Υπάρχει ένα κουμπί εκκίνησης στο τιμόνι, ένας επιστρεφόμενος επιλογέας profile οδήγησης και μην ξεχνάμε τα μεγάλα, μεταλλικά paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων.
Στο σημείο αυτό, θα πω ότι είναι ένας από τους ωραιότερους τετρακύλινδρους κινητήρες που πωλούνται εκεί έξω. Είναι απίστευτο, αλλά το καλύτερο κομμάτι είναι ο θόρυβος. Αυτή η μονάδα λατρεύει να περιστρέφεται ψηλά, και όταν η βελόνα φθάνει κοντά στον περιοριστή, ο κινητήρας τραγουδά. Φυσικά είναι γρήγορο…
Δεν μπορώ να σας πω πόσο ήλπιζα ότι η Alfa Romeo Giulia Veloce Ti θα ήταν καλή στην οδήγηση. Αν όλοι ψάχνουμε το ιδανικό αυτοκίνητο που είναι αλλά και δείχνει αυτό που δηλώνει, τότε η Veloce χτυπάει φλέβα.
Στις μερικές μέρες συμβίωσης στα πλαίσια της δοκιμής δεν κουράστηκα να την οδηγώ και να βγαίνω με ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπό μου.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό – το τιμόνι, ο κινητήρας και το πλαίσιο είναι τρεις, αλλά ο κυριότερος προέρχεται από ένα μικρό κουμπί στην κεντρική κονσόλα.
Είναι ο διακόπτης DNA της Alfa ή με άλλα λόγια, το κουμπί επιλογής mode οδήγησης. Είτε πρόκειται για supercar είτε για οικογενειακό SUV, κάθε νέο αυτοκίνητο φαίνεται να έχει ένα σήμερα. Ουσιαστικά, κάθε ρύθμιση προσαρμόζει το αυτοκίνητο σε μια συγκεκριμένη καθορισμένη παράμετρο, και στη Giulia υπάρχουν οι Dynamic, Normal και Advance Efficiency.
Το τιμόνι είναι πολύ γρήγορο, το μπροστινό μέρος αλλάζει κατεύθυνση αρκετά απότομα, αλλά όλα τα αισθάνεσαι αρκετά φυσικά. Σύντομα συνηθίζεις πόσο πρόθυμα είναι τα “μούτρα” και θέλεις να το εκμεταλλευτείς.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα, μάλλον οι ιδιοκτήτες δεν θα αγγίξουν ποτέ αυτούς τους τρόπους οδήγησης, ίσως απλώς για να αναγνωρίζουν τη λεπτή διαφορά μεταξύ «Normal» και «Sport». Αλλά ευτυχώς, η Alfa είναι διαφορετική.
Η κανονική λειτουργία είναι εξαιρετική κάθε μέρα, αλλά στον σωστό δρόμο, η εναλλαγή σε Dynamic είναι εξαιρετική ιδέα. Η αίσθηση του τιμονιού αλλάζει, ο κινητήρας 2.0 λίτρων ξυπνά πραγματικά και το κιβώτιο ταχυτήτων μετατρέπει τις ομαλές αλλαγές σε υπόθεση ελάχιστων δευτερολέπτων.
Από την άλλη πλευρά, η Advanced Efficiency “μαλακώνει” τον χαρακτήρα του τετρακύλινδρου κινητήρα και διατηρεί τις ταχύτητες για περισσότερο χρόνο για τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου του ιταλικού sedan.
Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις της Giulia MY20, η Veloce Ti διαθέτει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, με τις κυριότερες διαφορές σε σχέση με το παρελθόν να εστιάζονται στο νέο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 8,8 ινστών, αλλά και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που προσδίδουν επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2 στο μοντέλο.
Για κλείσιμο…
Η Giulia προσελκύει πραγματικά ματιές θαυμασμού από όλα τα είδη οδηγών, όχι μόνο εκείνων σε μια BMW , Audi ή Mercedes. Αλλά, πιθανώς δεν αποτελεί έκπληξη, η μεγαλύτερη αντίδραση είναι από τους ιδιοκτήτες της Alfa.
Είτε πρόκειται για μια Giulietta ή μια Spider, η Giulia ανοίγει στόματα και σηκώνει αντίχειρες. Είναι σαν ένα νεύμα έγκρισης ότι έχετε αγοράσει και οδηγείτε κάτι που είναι λίγο διαφορετικό.
Σαν να είσαι μέλος ενός κλαμπ που καταλαβαίνει ότι αγοράζετε ένα Alfa Romeo επειδή το θέλετε, όχι επειδή το επιβάλει κάποιο trend ή εταιρία leasing…