Η Hyundai παραδοσιακά προσέφερε λειτουργικά, αξιόπιστα και χαμηλού κόστους κτήσης αυτοκίνητα. Αυτό είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί.
Στον αντίποδα θα έλεγε κανείς ότι σχεδιαστικά ήταν αδιάφορα, κάτι που ο υποψήφιος αγοραστής θα έπρεπε να “ζυγίσει” και να αποφασίσει αν θα ακολουθήσει την λογική ή το συναίσθημα.
Μετά την ανανέωση των i30 και i10, σειρά παίρνει το i20, το σούπερ μίνι της εταιρίας το οποίο κάνει στροφή 180 μοιρών, κοιτάει στα μάτια τους Ευρωπαίους αντιπάλους του και διεκδικεί το χαμένο έδαφος του προκατόχου του. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε μερικές μέρες με το i20 1.1 CRDI
Το i20 ξέρει πολύ καλά ότι η επικράτηση στην “καυτή” κατηγορία που ανήκει, κρίνεται στις λεπτομέρειες και ως δυνατό χαρτί διαθέτει τις διαστάσεις του που είναι οι μεγαλύτερες στην κατηγορία. Συγκεκριμένα, το καινούργιο i20 είναι κατά τέσσερα εκατοστά πιο μακρύ, κατά 2,4 εκατοστά πιο πλατύ ενώ το ύψος του αμαξώματός του είναι κατά 1,6 εκατοστά μικρότερο. Σε ό,τι αφορά το μεταξόνιο είναι κατά 4,5 εκατοστά πιο μακρύ, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Η αύξηση του μεταξονίου βελτίωσε περαιτέρω την ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες ενώ μεγάλωσε λίγο (κατά τουλάχιστον 16 λίτρα) και το πορτμπαγκάζ. Ο χώρος για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και πίσω μπορούν με σχετική άνεση να φιλοξενηθούν 3 άτομα.
Το εσωτερικό διαθέτει μία σύγχρονη αλλά ταυτόχρονα και οικεία εικόνα. Το ταμπλό δεν διεκδικεί το βραβείο του πιο εντυπωσιακού σε σχεδίαση, ούτε διαθέτει κάποια τεράστια οθόνη για τα πολυμέσα ή άπειρες θήκες για μικροαντικείμενα. Όμως όλα είναι τοποθετημένα σε σωστή θέση με τα υλικά να είναι σαφώς αναβαθμισμένα δίνοντας το στίγμα της αναβάθμισης του μοντέλου σε κάθε σημείο. Κάποιος μοντέρνος τόνος μπορεί να θεωρηθεί η διχρωμία που διατίθεται σε κάποιες εκδόσεις ανάλογα με την ταπετσαρία των καθισμάτων.
Στον δρόμο καταλαβαίνεις αμέσως ότι ο προσανατολισμός του δεν είναι σπορ, αλλά δόθηκε βαρύτητα στην άνεση. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι τόσο από την ρύθμιση της ανάρτησης, από την κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου αλλά και την πληροφόρηση από το τιμόνι. Η δε ποιότητα κύλισης είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία και πολλές φορές σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Ο κινητήρας 1.1 diesel των 75 ίππων κάνει φιλότιμες προσπάθειες να κινήσει με αξιοπρέπεια το βάρους 1.100 κιλών αμάξωμα και είναι αρκετά ελαστικός. Βέβαια οι επιδόσεις του δεν είναι και οι καλύτερες (0-100 σε περίπου 16”), ενώ αν θελήσει κάποιος να κινηθεί οικογενειακώς, μάλλον θα αναπολήσει την επιλογή του 1.400άρη με τα 90 άλογα.
Συμπερασματικά, το νέο i20 ξανασυστήνει την Hyundai στο κοινό, προσφέροντας του ένα πραγματικά καλό σύνολο με σαφή Ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Η αύξηση στην τιμή σε σχέση με τον προκάτοχο του, δικαιολογείται απόλυτα από την αναβάθμιση που έχει υποστεί και ας μην ξεχνάμε ότι προσφέρεται και με 5ετή εγγύηση ανεξαρτήτητως χιλιομέτρων, κάτι στο οποίο υστερεί ο ανταγωνισμός…