Δοκιμή: Seat Leon Xperience 1.6 TDi

Κοινοποίησε το άρθρο

Όταν έχεις την δυνατότητα να δοκιμάσεις ένα τετρακίνητο της Seat, σίγουρα δεν το αφήνεις να περάσει μιας και η εταιρία δεν είχε κάποιο τετρακίνητο μοντέλο στο παρελθόν, αν εξαιρέσεις φυσικά το Altea Freetrack.

Βέβαια μέσα στο 2016 το σκηνικό αλλάζει μιας και θα έρθει στην αγορά το πρώτο SUV των Ισπανών, το Ateca. Mέχρι τότε δοκιμάζουμε το Leon ST (στέισον-βάγκον) σε τετρακίνητη έκδοση ή αλλιώς το Leon Xperience που ανοίγει το δρόμο για τον κύριο εκπρόσωπο της φίρμας στα τετρακίνητα SUV.

Άραγε τί είναι πραγματικά το Leon X-Perience; Όχημα off road δεν είναι σε καμία περίπτωση.
Το Leon X-Perience είναι κανονικά προσθιοκίνητο, αλλά όταν χρειαστεί περισσότερη έλξη –σε δυνατές επιταχύνσεις ή σε ολισθηρά οδοστρώματα– μπορεί να στείλει μέχρι και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Τη μετάδοση της κίνησης και στους 4 τροχούς αναλαμβάνει ένας κεντρικός πολύδισκος συμπλέκτης Haldex, σε συνδυασμό με δύο διαφορετικά συστήματα «ηλεκτρονικού μπλοκέ» διαφορικού και ένα σύστημα ελέγχου ευστάθειας ειδικά ρυθμισμένο για κίνηση εκτός ασφάλτου.

DSC 0163

Μήπως καλύτερα να το πούμε εκτός… ασφάλτου; Ίσως ταιριάζει καλύτερα αυτή η… ταμπέλα.
Έχει κατά 15 mm αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Με τους μεγαλύτερους τροχούς και τα ψηλότερα λάστιχα, η διαφορά ύψους από το νορμάλ Leon ST φτάνει τα 27 mm. Οι μεγαλύτεροι προφυλακτήρες προσθέτουν 8 mm στο μήκος του X-Perience, και υπάρχουν επιπλέον πλαστικές ποδιές και προστατευτικές προσθήκες από μαύρο πλαστικό στα φτερά και τα μαρσπιέ, για πιο «περιπετειώδη» εμφάνιση. Για να είμαστε σαφείς, το Leon X-Perience κινείται με άνεση τόσο στην πόλη όσο και στην ύπαιθρο. Προσέξτε… ύπαιθρο.

Εσωτερικά δεν θα παρατηρήσεις πολλές διαφορές σε σχέση με το “απλό” Leon. Tο εσωτερικό είναι βασικά ίδιο, αλλά με νέους χρωματικούς συνδυασμούς ενώ ανανεωμένα είναι και τα γραφικά του συστήματος πολυμέσων. Ο οδηγός όπως και οι υπόλοιποι 4 ενήλικες θα φιλοξενηθούν στην καμπίνα με σχετική άνεση, χωρίς υπερβολές αλλά και χωρίς παραχωρήσεις.

DSC 0243

O κινητήρας που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν ο 1.6 TDi, συνδυασμένος με την τετρακίνηση 4DRIVE. Τα παραπανίσια κιλάκια του Leon X-Perience (περίπου 250 κιλά πιο βαρύ από το πεντάθυρο και 120 από το ST) σίγουρα είναι αισθητά τόσο στο ξεκίνημα όσο και στην κατανάλωση αφού το συγκεκριμένο μοτέρ το γνωρίζουμε ως πιο οικονομικό όπου και αν το έχει τοποθετήσει το group.
Αυτό μεταφέρεται και στον δρόμο, όπου αισθάνεσαι το σύνολο πιο βαρύ και πιο σκληρό, κάτι που το αποδίδουμε και στις ειδικές ρυθμίσεις που έχει κάνει το εργοστάσιο ώστε η αύξηση του κέντρου βάρους και του ύψους από το έδαφος να μην προκαλεί “πλεύση” όταν το Leon X-Perience κινείται στην άσφαλτο και όχι στο χώμα.

DSC 0244

Κατά τα άλλα διατηρεί όλα τα στοιχεία ενός Leon, δηλαδή, καλή ποιότητα κύλισης, ισορροπία σε όλες τις φάσεις της στροφής, ουδετερότητα ως ενός πολύ υψηλού ορίου, καλό και ακριβές τιμόνι, επαρκέστατα φρένα.

Συμπερασματικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητα που συνδυάζει όλα τα πρακτικά πλεονεκτήματα του Leon ST, σε ένα πιο ξεχωριστό εμφανισιακά πακέτο, με το ατού της τετρακίνησης όσο αφορά στην ασφάλεια και με περισσότερες δυνατότητες κίνησης και σε άλλες επιφάνεις, εκτός της ασφάλτου.    

{gallery}dokimes/leon_xperience{/gallery}