Συνεχίστηκε και τον Οκτώβριο η αύξηση των ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων στην ελληνική αγορά.
Η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα συνεχίζει τη σταθερά ανοδική της πορεία. Σε σύγκριση με τους πρώτους 10 μήνες του 2022, η αύξηση έχει φτάσει στο 27,6%, με τις συνολικές ταξινομήσεις να έχουν ξεπεράσει το…φράγμα των 100.000.
Τα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα πάντως είναι αυτά που παρουσιάζουν συνεχιζόμενη αύξηση, αποτελώντας το 30,3% και 10,8% αντίστοιχα, των ταξινομήσεων μέχρι τώρα. Τα βενζινοκίνητα βέβαια εξακολουθούν να αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό.
Αντίθετα, η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα μειώνεται συνεχώς. Τον Οκτώβριο μάλιστα ήταν λιγότερα από τα επαναφορτιζόμενα! Άλλωστε, όπως έχουμε ξαναγράψει, ορισμένες εταιρείες σταματούν την παραγωγή των πετρελαιοκινητήρων.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και, την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Ιούλιο και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Οκτώβριος 2023 | Οκτώβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.290 | 7.791 | +44,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 957 | 936 | +2,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 9 | 11 | -18,2% |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 115.800 | 90.727 | +27,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 9.231 | 8.670 | +6,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 213 | 174 | +22,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Segment | Οκτώβριος 2023 | Οκτώβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,2% | 4,8% | +2,4 | 7,7% | 7,3% | +0,4 |
A-SUV | 1,3% | 2,3% | -1,0 | 2,2% | 1,9% | +0,3 |
A TOTAL | 8,5% | 7,1% | +1,4 | 9,9% | 9,2% | +0,8 |
B | 16,7% | 25,5% | -8,9 | 26,3% | 25,2% | +1,1 |
B-SUV | 31,9% | 18,1% | +13,7 | 26,0% | 24,2% | +1,8 |
B TOTAL | 48,6% | 43,7% | +4,9 | 52,3% | 49,4% | +3,0 |
C | 7,0% | 14,4% | -7,4 | 8,2% | 10,7% | -2,5 |
C-SUV | 25,9% | 24,8% | +1,1 | 21,3% | 22,5% | -1,2 |
C TOTAL | 32,9% | 39,3% | -6,3 | 29,5% | 33,2% | -3,7 |
D | 1,8% | 2,1% | -0,3 | 1,4% | 1,3% | +0,1 |
D-SUV | 6,4% | 5,9% | +0,5 | 5,1% | 5,0% | +0,1 |
D TOTAL | 8,2% | 8,0% | +0,1 | 6,5% | 6,3% | +0,2 |
E | 0,0% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,6% | 0,6% | +0,0 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
E TOTAL | 0,7% | 0,6% | +0,0 | 0,5% | 0,5% | -0,1 |
F-G | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,3% | –0,0 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | –0,0 | 0,0% | 0,0% | –0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,6% | –0,2 | 0,5% | 0,8% | –0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 66,4% | 51,9% | +14,5 | 55,3% | 54,3% | +0,9) |
Οκτώβριος 2023 | Οκτώβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 37,6% | 39,1% | -1,6 | 42,6% | 45,4% | –2,8 |
Πετρέλαιο | 12,1% | 19,2% | –7,1 | 13,6% | 16,3% | -2,7 |
Υβριδικά (HEV) | 34,2% | 26,4% | +7,7 | 30,3% | 27,4% | +2,9 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 13,7% | 10,7% | +3,0 | 10,8% | 7,4% | +3,4 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,4% | 0,7% | –0,3 | 0,3% | 0,7% | –0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,1% | 3,9% | –1,8 | 2,4% | 2,8% | –0,4 |