Ηλεκτρονικοί έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα – Τα νέα πρόστιμα

Κοινοποίησε το άρθρο

τέλη κυκλοφορίας 2021

Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που αφορά στην θέσπιση ενός νέου συστήματος ελέγχων, με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, για τα ανασφάλιστα οχήματα

 

 

 

Το νομοσχέδιο αφορά στην ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου καθώς και την εφαρμογή του Κανονισμού 2022/858. Εκτός από τα ανασφάλιστα, ο ηλεκτρονικός έλεγχος θα αφορά και οχήματα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους. Παράλληλα, έρχεται ένα νέο πλαίσιο κυρώσεων για όλα τα παραπάνω.

Το νομοσχέδιο περιέχει, επίσης, μεταξύ άλλων, διατάξεις που αφορούν στη θέσπιση κλιμακωτών προστίμων για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας και στη διαδικασία αδρανοποίησης και διαγραφής από τα μητρώα οχημάτων.

Οι παρεμβάσεις του νομοσχεδίου αφορούν:

1) Στη διαμόρφωση ενός νέου συστήματος διασταυρώσεων για τον εντοπισμό παραβάσεων προς τις υποχρεώσεις κυκλοφορίας των οχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό ενεργοποιείται ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου για τον εντοπισμό:
ανασφάλιστων οχημάτων,
οχημάτων των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.

 

 

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε εξάμηνη βάση από την ΓΓΠΣ με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και του ΤAXISnet.

Εφόσον εντοπιστούν παραβάσεις, θα ειδοποιείται ο κάτοχος της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και ορίζονται τα εξής πρόστιμα:

Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος:
1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης
500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης
250 ευρώ για τα δίκυκλα

Σε περίπτωση που διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους βεβαιώνονται στο σύνολό τους τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας μετά του προστίμου που αναλογεί.
Ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επιβολή του προστίμου.

Η ένσταση εξετάζεται από την Αρχή που επιβάλλει το αντίστοιχο πρόστιμό της εντός 30 εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται.

Εφόσον εντός 10 εργάσιμων ημερών από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης, ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του αναφορικά με την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.
Σημειώνεται ότι, μετά τη διαπίστωση παράβασης διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου.

δήλωση ακινησίας

Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι τον νέο έλεγχο, αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος, τα οποία επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

2) Στην υιοθέτηση κλιμακωτών προστίμων σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας οχημάτων:

25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου του επομένου έτους από το έτος καταβολής,
50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,
100% αν καταβληθεί μετά το τέλος Φεβρουαρίου.
Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

3) Στον καθορισμό της διαδικασίας αδρανοποίησης και διαγραφής από τα Μητρώα οχημάτων.

Τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλισθεί, δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ και δεν έχουν καταβληθεί γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία 7 έτη, τίθενται σε καθεστώς προσωρινής αδράνειας. Κατόπιν, ειδοποιούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ώστε είτε να προχωρήσουν στην οριστική αδρανοποίηση των οχημάτων και τη διαγραφή τους από τα μητρώα, είτε στη δήλωση ακινησίας τους, είτε, εφόσον προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες, στην επανακυκλοφορία τους.

Προβλέπεται, επίσης, η συχνότητα των ελέγχων, οι συνέπειες της προσωρινής και οριστικής αδράνειας και οι κυρώσεις για παραβάσεις των σχετικών ρυθμίσεων.

Σημειώνεται ότι:
Διευκολύνεται η διαγραφή οχήματος θανόντος που μπορεί να γίνει χωρίς να έχει μεταβιβαστεί το όχημα στους κληρονόμους.

Σε περίπτωση χρήσης του οχήματος που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί επιβάλλεται στον κάτοχό του πρόστιμο 10.000 ευρώ, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα για το έτος εντοπισμού.

Εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους.

Ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων καθώς και μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων.
Εάν επαναληφθεί η παράβαση εντός πενταετίας το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος.

4) Στην καθορισμό ενός συνεκτικού πλαισίου για την ασφάλιση οχημάτων- με ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 (L 430) στο εθνικό Δίκαιο που προβλέπει ότι:

Η υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου να αποζημιώνει ζημιωθέντες από αυτοκινητιστικά ατυχήματα καλύπτει πλέον και τις περιπτώσεις, όπου το όχημα που προκάλεσε τη ζημία ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία έχει τεθεί σε ασφαλιστική εκκαθάριση.

Το Επικουρικό Κεφάλαιο παρέχει αποζημίωση όταν η ασφαλιστική εταιρεία που έχει πτωχεύσει ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και προβλέπεται σχετική διαδικασία αναγωγής).

Ισχύει ενιαία μορφή στις βεβαιώσεις ιστορικού αξιώσεων αποζημίωσης τρίτων ώστε να καθίσταται εφικτή η εξακρίβωση της γνησιότητάς τους. Υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης ασφάλισης για τα αυτοκίνητα.

ΠΡΟΣΦΡΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

NISSAN Leaf 2025: Εκσυγχρονισμός στο ρεύμα της εποχής

Το αυτοκίνητο με το οποίο η NISSAN συστήθηκε στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, το Leaf, εκσυγχρονίζεται φιλοδοξώντας να αποτελέσει το ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο της νέας...

Hamilton και Leclerc οδηγούν FERRARI F80 (video)

Δείτε πως ένα αυτοκίνητο 1.200 ίππων, η FERRARI F80, μπορεί να εντυπωσιάσει ακόμα και κορυφαίους οδηγούς της Φόρμουλα-1.     «Αυτό είναι το γρηγορότερο αυτοκίνητο δρόμου που...

AUDI Q3 2025: «Έξυπνη» αναβάθμιση – Τιμές

Με μοχλό δίπλα στο τιμόνι για τις επιλογές των ταχυτήτων, νέα ανάρτηση, εξελιγμένους mild hybrid, αλλά Plug-in Hybrid κινητήρες και νέα συστήματα υποβοήθησης έρχεται...

OPEL Corsa Edition Plus: Πλουσιότερη έκδοση χωρίς αύξηση τιμής

Ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς, το OPEL Corsa αποκτά μια ανανεωμένη έκδοση, την Edition Plus, διατηρώντας σταθερή την τιμή του.     Το OPEL...

BYD Electric Bonus: Νέες τιμές με όφελος έως 8.000 ευρώ

Το Electric Bonus του Ομίλου Σφακιανάκη είναι μια νέα προωθητική ενέργεια που ενισχύει την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, με επιπλέον εκπτώσεις στα...

NIO: Έρχεται στην Ελλάδα. Η σχέση της με την…PORSCHE

Ο Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ φέρνει στην Ελλάδα τα πολυτελή, υψηλών επιδόσεων, «έξυπνα» ηλεκτρικά μοντέλα της NIO.     Τα «μαθήματα» της κινεζικής γλώσσας στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζονται....

PEUGEOT E-208 GTi: Ο θρύλος στην…πρίζα (video)

Η PEUGEOT επιστρατεύει το θρύλο του GTi, αλλά και την αγωνιστική της τεχνογνωσία για να δημιουργήσει ένα απολαυστικό στην οδήγηση ηλεκτρικό μοντέλο. Το E-208...

SMART #5: Πότε έρχεται στην Ελλάδα – Τιμές

To #5 είναι το πρώτο μεσαίου μεγέθους SUV της SMART με δυνατότητα ταχείας φόρτισης έως 400 kWh και το μοναδικό στην Ελλάδα που έχει...