Συνεχίζεται η ανοδική πορεία των ταξινομήσεων των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με τα υβριδικά μοντέλα να προσελκύουν όλο και περισσότερους αγοραστές
Με κεκτημένη ταχύτητα από το 2023 έχει ξεκινήσει η αγορά αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Μετά από μια χρονιά που ολοκληρώθηκε με άνοδο των ταξινομήσεων, κατά 27,7%, σε σχέση με το 2022, το πρώτο δίμηνο του 2024 παρατηρείται νέα άνοδος.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στη χώρα μας, μετά και τον Φεβρουάριο, είναι αυξημένες κατά 15,1% σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2023.
Συγκεκριμένα έχουν ταξινομηθεί 11.459 νέα επιβατικά, έναντι 9.956 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Και μόνο έκπληξη δεν είναι ότι το 57,4% από αυτά ανήκει στην κατηγορία B, με τα δημοφιλή πλέον B-SUV να αποτελούν το 29,9%.
Παρόμοια, με το 2023, είναι και η εικόνα στην επιλογή του καυσίμου. Με τα βενζινοκίνητα να παραμένουν σταθερά, αποτελώντας το 39% και τα υβριδικά να αυξάνονται συνεχώς έχοντας φτάσει στο 38,8%.
Σταδιακά αυξάνεται και το ποσοστό των ηλεκτρικών (9,6%), σε αντίθεση με τα πετρελαιοκίνητα τα οποία μειώνονται συνεχώς. Ακολουθώντας την ευρωπαϊκή και, όχι μόνο, τάση το πρώτο δίμηνο του 2024, μόλις που ξεπέρασαν το 11% των συνολικών ταξινομήσεων στην Ελλάδα.
Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.459 | 9.956 | +15,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 906 | 855 | +6,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 23 | 21 | +9,5% |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 24.211 | 20.488 | +18,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 2.081 | 1.945 | +7,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 70 | 49 | +42,9% |
Segment | Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά
| Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά
|
A | 6,3% | 5,6% | +0,6 | 5,9% | 5,7% | +0,1 |
A-SUV | 1,4% | 0,9% | +0,5 | 1,9% | 1,1% | +0,9 |
A TOTAL | 7,7% | 6,5% | +1,1 | 7,8% | 6,8% | +1,0 |
B | 26,0% | 29,4% | -3,4 | 27,4% | 34,0% | -6,6 |
B-SUV | 31,5% | 26,0% | +5,5 | 29,9% | 25,3% | +4,6 |
B TOTAL | 57,5% | 55,3% | +2,1 | 57,4% | 59,3% | -1,9 |
C | 8,2% | 7,3% | +0,9 | 8,5% | 6,8% | +1,7 |
C-SUV | 17,4% | 23,7% | -6,3 | 18,3% | 20,5% | -2,1 |
C TOTAL | 25,6% | 31,0% | -5,4 | 26,8% | 27,2% | -0,4 |
D | 2,6% | 1,1% | +1,5 | 2,0% | 0,8% | +1,1 |
D-SUV | 4,6% | 4,7% | -0,1 | 4,2% | 4,3% | -0,0 |
D TOTAL | 7,2% | 5,8% | +1,4 | 6,2% | 5,1% | +1,1 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,4% | -0,1 | 0,3% | 0,4% | -0,0 |
E TOTAL | 0,4% | 0,5% | -0,0 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,4% | +0,0 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,1% | –0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,1% | 0,2% | +0,9 | 0,9% | 0,4% | +0,5 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
Εκ των οποίων SUV | 55,5% | 55,9% | -0,4 | 55,0% | 51,7% | +3,3 |
Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά | |
Βενζίνη | 39,0% | 40,8% | -1,8 | 39,9% | 44,1% | -4,2 |
Πετρέλαιο | 11,2% | 19,2% | -8,0 | 11,9% | 19,5% | -7,6 |
Υβριδικά (HEV) | 38,8% | 28,4% | +10,4 | 37,3% | 26,1% | +11,2 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,6% | 9,0% | +0,7 | 9,7% | 7,9% | +1,9 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,1% | 0,3% | -0,2 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,2% | 2,3% | -1,1 | 1,1% | 2,1% | -1,0 |