Η ανοδική πορεία της αγοράς αυτοκινήτων στην Ελλάδα, πάτησε…φρένο τον Αύγουστο. Με τις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών να παρουσιάζουν πτώση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, τον Αύγουστο ταξινομήθηκαν 8.153 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Ενώ τον περσινό μήνα των καλοκαιρινών διακοπών, ήταν 10.368.
Το καλό ξεκίνημα της χρονιάς πάντως, έχει κρατήσει σε θετικό πρόσημο την αγορά. Η οποία το οκτάμηνο του 2024 παρουσιάζει άνοδο 5,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Γιατί έχουν ταξινομηθεί 5.269 περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα.
Αύγουστος 2024 | Αύγουστος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.153 | 10.368 | -21,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 794 | 565 | +40,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 118 | 21 | +461,9% |
| |||
Ιανουάριος Αύγουστος 2024 | Ιανουάριος Αύγουστος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 98.378 | 93.109 | +5,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 7.714 | 7.526 | +2,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 660 | 187 | +252,9% |
Η κατηγορία B και ειδικά τα SUV, εξακολουθούν να αποτελούν επιλογή περισσότερων από των μισών αγοραστών. Γενικότερα τα SUV έχουν συνεχιζόμενη ανοδική πορεία πλησιάζοντας πλέον το 60% των συνολικών ταξινομήσεων. Η συγκεκριμένη τάση άλλωστε, φαίνεται πλέον και από τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Segment | Αύγουστος 2024 | Αύγουστος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος Αύγουστος 2024 | Ιανουάριος Αύγουστος 2023 | Διαφορά |
A | 5,2% | 16,2% | -11,0 | 7,1% | 7,9% | -0,8 |
A-SUV | 3,4% | 2,9% | +0,4 | 4,3% | 2,2% | +2,1 |
(A TOTAL) | (8,6%) | (19,2%) | (-10,6) | (11,4%) | (10,1%) | (+1,3) |
B | 22,5% | 24,6% | -2,1 | 24,7% | 27,4% | -2,7 |
B-SUV | 36,1% | 26,8% | +9,4 | 31,0% | 25,7% | +5,3 |
(B TOTAL) | (58,7%) | (51,4%) | (+7,3) | (55,7%) | (53,1%) | (+2,7) |
C | 5,9% | 4,6% | +1,3 | 6,7% | 8,4% | -1,7 |
C-SUV | 18,6% | 17,8% | +0,8 | 18,3% | 20,6% | -2,2 |
(C TOTAL) | (24,5%) | (22,4%) | (+2,2) | (25,1%) | (29,0%) | (-3,9) |
D | 1,7% | 1,5% | +0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 4,8% | 4,3% | +0,5 | 4,0% | 4,8% | -0,9 |
(D TOTAL) | (6,5%) | (5,8%) | (+0,7) | (5,6%) | (6,2%) | (-0,6) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,3%) | (+0,2) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,3%) | (+0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,0% | 0,1% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,5% | +0,3 | 1,2% | 0,6% | +0,6 |
(SUV TOTAL) | (63,7%) | (52,4%) | (+11,3) | (58,3%) | (53,9%) | (+4,4) |
Συνεχίζεται η ανοδική πορεία και των υβριδικών αυτοκινήτων. Τα οποία πλέον έχουν ξεπεράσει τα βενζινοκίνητα. Το ποσοστό (40,7%) μάλιστα των HEV που έχουν μέχρι τώρα ταξινομηθεί στην Ελλάδα, είναι πάνω από 10% υψηλότερο από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα υβριδικά.
Τα ηλεκτρικά, εξακολουθούν να προσελκύουν περίπου το 10% των νέων αγοραστών.
Αύγουστος 2024 | Αύγουστος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος Αύγουστος 2024 | Ιανουάριος Αύγουστος 2023 | Διαφορά | |
Βενζίνη | 32,7% | 39,2% | -6,6 | 39,1% | 43,5% | -4,4 |
Πετρέλαιο | 4,2% | 13,0% | -8,8 | 8,4% | 14,0% | -5,6 |
Υβριδικά (HEV) | 48,3% | 35,5% | +12,7 | 40,7% | 30,0% | +10,7 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 12,3% | 10,0% | +2,2 | 10,2% | 9,8% | +0,4 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 0,0% | 0,3% | -0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,6% | 1,9% | +0,7 | 1,5% | 2,3% | -0,8 |