Αυξήθηκαν οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων το 2024, με περισσότερους από 50.000 Έλληνες να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα και να αποκτούν ένα SUV.
Με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκε το 2024 για την αγορά αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Αν και τους τελευταίους μήνες του έτους παρατηρήθηκε μείωση των πωλήσεων. Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ και τους πρώτους υπολογισμούς, την χρονιά που πέρασε ταξινομήθηκαν 137.101 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Κάτι που σημαίνει ότι υπήρξε άνοδος κατά 1,9% σε σχέση με τις 134.484 ταξινομήσεις του 2023.
Δεκέμβριος 2024 | Δεκέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.706 | 8.240 | 5,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 594 | 685 | -13,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 40 | 21 | 90,5% |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2024 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 137.101 | 134.484 | 1,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 10.761 | 10.870 | -1,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 874 | 252 | 246,8% |
Υπενθυμίζουμε ότι το 2022 είχαν ταξινομηθεί 105.283 αυτοκίνητα και 100.911 το 2021.
Το 2024 ταξινομήθηκαν ακόμα, 10.761 καινούργια φορτηγά και 874 λεωφορεία.
Στο θέμα της επιλογής καυσίμου και τους τρόπους κίνησης γενικότερα, όπως είχε φανεί τους περασμένους μήνες, τα παραδοσιακά, αμιγώς βενζινοκίνητα, χάνουν συνεχώς έδαφος. Με την πρώτη επιλογή του 42,3% των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων, να αποτελούν πλέον τα υβριδικά μοντέλα. Κάτι που συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Τρίτη…δύναμη, με μικρή όμως αύξηση σε σχέση με το 2023 αποτέλεσαν τα ηλεκτρικά. Τα οποία ήταν επιλογή του 12,4% (11,3% το 2023) των αγοραστών. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάντως το μερίδιο αγοράς των επαναφορτιζόμενων είναι περίπου στο 20%.
Σε συνεχιζόμενη πτώση βρίσκονται τα πετρελαιοκίνητα, που αποτέλεσαν το 7,2%. Ενώ πριν πέντε χρόνια αποτελούσαν το 27% των ταξινομήσεων! Σταθερά στο 2,5% βρίσκεται το ποσοστό των αυτοκινήτων με υγραέριο.
Δεκέμβριος 2024 | Δεκέμβριος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος Δεκέμβριος 2024 | Ιανουάριος Δεκέμβριος 2023 | Διαφορά | ||
Βενζίνη | 22,4% | 35,3% | -12,9 | 35,7% | 41,9% | -6,2 | |
Πετρέλαιο | 5,6% | 7,9% | -2,3 | 7,2% | 13,1% | -6,0 | |
Υβριδικά (HEV) | 45,6% | 37,6% | +8,0 | 42,3% | 30,9% | +11,4 | |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 20,6% | 15,1% | +5,5 | 12,4% | 11,3% | +1,1 | |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 5,8% | 3,9% | +1,9 | 2,5% | 2,5% | -0,0 |
Εκτός από τα υβριδικά όμως, η νέα…μόδα είναι τα SUV. Τα οποία μάλλον αποτελούσαν το όνειρο των Ελλήνων. Και τώρα πού όλες οι μάρκες έχουν ή… βαπτίζουν SUV τα περισσότερα μοντέλα τους, αποτέλεσαν το 60% των ταξινομήσεων το 2024.
Με τα περισσότερα από αυτά (30,7%), να ανήκουν στη δημοφιλέστατη κατηγορία Β. Η οποία είχε το 54% των συνολικών ταξινομήσεων τη χρονιά που πέρασε. Η επόμενη, σε μέγεθος, κατηγορία C, αποτέλεσε το 27% της ελληνικής αγοράς το 2024.
Segment | Δεκέμβριος 2024 | Δεκέμβριος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος Δεκέμβριος 2024 | Ιανουάριος Δεκέμβριος 2023 | Διαφορά |
A | 3,3% | 5,2% | -1,9 | 6,4% | 7,5% | -1,1 |
A-SUV | 2,3% | 3,0% | -0,7 | 3,8% | 2,2% | +1,5 |
(A TOTAL) | (5,6%) | (8,2%) | (-2,6) | (10,1%) | (9,7%) | (+0,4) |
B | 16,6% | 17,4% | -0,8 | 23,4% | 25,1% | -1,8 |
B-SUV | 29,9% | 27,4% | +2,4 | 30,7% | 26,5% | +4,2 |
(B TOTAL) | (46,5%) | (44,8%) | (+1,7) | (54,0%) | (51,6%) | (+2,4) |
C | 7,5% | 9,3% | -1,9 | 7,1% | 8,3% | -1,2 |
C-SUV | 29,0% | 25,0% | +4,0 | 20,3% | 21,7% | -1,3 |
(C TOTAL) | (36,4%) | (34,4%) | (+2,1) | (27,5%) | (29,9%) | (-2,5) |
D | 2,4% | 3,9% | -1,5 | 1,8% | 1,6% | +0,2 |
D-SUV | 6,8% | 6,4% | +0,4 | 4,5% | 5,2% | -0,7 |
(D TOTAL) | (9,2%) | (10,3%) | (-1,1) | (6,3%) | (6,8%) | (-0,6) |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,7% | +0,0 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,8%) | (0,8%) | (+0,0) | (0,6%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,5% | 0,5% | -0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,6%) | (0,6%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,7% | +0,1 | 1,0% | 0,6% | +0,4 |
(SUV TOTAL) | (69,1%) | (63,1%) | (+6,0) | (60,0%) | (56,4%) | (+3,6) |