Το GARAGISTI GP1 είναι ένα αναλογικό Hypercar 800 ίππων, που επαναφέρει την ψυχή στην οδήγηση, χωρίς να χρησιμοποιεί ψηφιακές ή ηλεκτρονικές λύσεις.
Η GARAGISTI & Co. είναι μια βρετανική μάρκα που κατασκευάζει αναλογικά υπεραυτοκίνητα, εμπνευσμένα από το παρελθόν αλλά σχεδιασμένα για το μέλλον. Η εταιρεία αποτελείται από μια ομάδα κορυφαίων σχεδιαστών και μηχανικών, που στοχεύουν σε κάτι περισσότερο από τις επιδόσεις. Φιλοδοξούν να επαναφέρουν το συναίσθημα στην οδήγηση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το GP1. Ένα υπεραυτοκίνητο που ξεχωρίζει στην εποχή του τεχνολογικού αυτοματισμού και ψηφιακών αλγορίθμων. Γιατί δεν χρησιμοποιεί τίποτα από αυτά. Ο σχεδιασμός του GP1, είναι έργο του Angel Guerra. Πρώην συνεργάτη των BUGATTI και RIMAC.
Οι γραμμές του είναι σύγχρονες αλλά και διαχρονικές, ενώ υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες που θυμίζουν LANCIA Stratos ή LAMBORGHINI Countach.
Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα πάντως, με πλαίσιο από ανθρακονήματα, βρίσκεται μια πολύ διαφορετική σχεδιαστική γλώσσα. Με αεροδυναμικές επιλογές αγωνιστικών προδιαγραφών. Χάρη στην έξυπνη διάταξη, η κάτω πλευρά φιλοξενεί μερικούς από τους μεγαλύτερους πίσω διαχύτες που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο δρόμου.
Στην καρδιά του GP1 δεν πρόκειται να βρείτε κάποιο εξηλεκτρισμένο ή υβριδικό σύστημα. Εκεί βρίσκεται ένας νέος ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας 6,6 λίτρων, που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την ιταλική Italtecnica Srl. Με 800 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και ροπή πάνω από 700 Nm, υπόσχεται εντυπωσιακές επιδόσεις. Αλλά και έναν ακατέργαστο, μηχανικό ήχο που ξυπνά αναμνήσεις από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα των δεκαετιών του ’80 και ’90. Η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων της Xtrac.
Το διθέσιο εσωτερικό είναι λιτό αλλά πολυτελές. Ξεχωρίζει η απουσία οθονών ενώ δεν πρόκειται να δείτε πολυάριθμα λαμπάκια στο ταμπλό. Η έμφαση έχει δοθεί στη λειτουργικότητα. «Χωρίς περιττά τεχνάσματα. Μόνο εσύ, η μηχανή και ο δρόμος», όπως δηλώνει ο Guerra.
Παρά τις κορυφαίες επιδόσεις, το GARAGISTI GP1 παραμένει ένα λειτουργικό GT. Ζυγίζει μόλις 1.000 κιλά, αλλά προσφέρει άνεση, χώρο αποσκευών και την ικανότητα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 25 αυτοκίνητα, με τιμή εκκίνησης πάνω από 2.800.000 ευρώ. Οι πρώτοι 12 ιδιοκτήτες θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα “Open Doors”, έχοντας άμεση πρόσβαση στους δημιουργούς του οχήματος. Αλλά και τηδυνατότητα να παρακολουθήσουν από κοντά τη γέννηση του δικού τους GP1.
Το GARAGISTI GP1 δεν είναι απλώς ένα hypercar. Είναι μια επιστροφή στις ρίζες της οδήγησης, χωρίς φίλτρα και χωρίς εκπτώσεις. Αλλά η «αναλογική» απόλαυση στην ψηφιακή εποχή, κοστίζει…