To πρώτο Α1 που παρουσιάστηκε το 2010, προκάλεσε αίσθηση και γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Λανσαρίστηκε ως «το πρώτο σου Audi» και για πολύ κόσμο αποτέλεσε την είσοδο στον ξεχωριστό κόσμο της Audi. Στη δεύτερη γενιά του, που θα λανσαριστεί το 2019, το ολοκαίνουργιο Α1 έρχεται να δώσει νέα ταυτότητα στην κατηγορία των premium compact μοντέλων. Με ενθουσιώδες, ανατρεπτικό design, κορυφαία ποιότητα υλικών και κύλιση ανώτερης κατηγορίας, το νέο premium compact εκτοξεύει τον πήχυ και επαναπροσδιορίζει το segment. Με εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και hi-tech Infotainment, παραμένοντας μόνιμα συνδεδεμένο με τον ψηφιακό κόσμο, το νέο Α1 θα προσφέρει διευρυμένες δυνατότητες εξατομίκευσης και προσωποποίησης. Ένα μοντέλο που αποτελεί ένα άλμα στο μέλλον της αυτοκίνησης την ίδια στιγμή που το DNA του είναι αντιπροσωπευτικό, 100% Audi!
Το A1 είναι λίγο πιο μακρύ από τον προκάτοχό του (+56 χιλ., στα 4,03 μ.) ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ. Το compact σπορ αμάξωμα με τη νέα, Singleframe μάσκα χαρακτηρίζεται από φαρδιά μετατρόχια και κοντούς πρόβολους, ενώ κάτω από το άκρο του καπό υπάρχουν τρεις επίπεδες σχισμές, «φόρος τιμής» στο θρυλικό Sport quattro που κυριάρχησε στα ράλλυ το 1984.
Από το πλάι, το νέο A1 έχει έντονες σχεδιαστικές επιρροές τόσο από το Audi Ur-quattro όσο και από το Sport quattro. Ο σχεδιασμός της οροφής, που μπορεί να είναι βαμμένη σε διαφορετικό χρώμα από τις εμπρός κολόνες μέχρι την πίσω αεροτομή, δημιουργεί την εντύπωση ότι είναι πιο επίπεδη από ότι στην πραγματικότητα και το συνολικό design έχει σφηνοειδές σχήμα (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31). Τα φώτα ημέρας με τους προαιρετικούς φουλ LED προβολείς συνδυάζονται με ένα δυναμικό 3D μοτίβο στα πίσω φωτιστικά σώματα, ώστε το Α1 να είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο, ακόμα και στο σκοτάδι.
Στο εσωτερικό, ο οδηγός απολαμβάνει ένα μοναδικής σπορ αίσθησης περιβάλλον! Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια και η προαιρετική οθόνη αφής MMI είναι έντονα προσανατολισμένα προς τον οδηγό, δίνοντας έμφαση στο στοιχείο της απολαυστικής οδήγησης και της εξατομίκευσης. Σε επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει πολύ μεγάλος βαθμός ευελιξίας και δυνατότητα συνδυασμού εκδόσεων.
Το νέο A1 είναι πολύ πιο ευρύχωρο για τον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και την σπορ γραμμή της οροφής, οι ενήλικες στα πίσω καθίσματα εξακολουθούν να απολαμβάνουν πολύ χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους.
Το νέο A1 είναι κατασκευασμένο για τη νέα, ψηφιακή εποχή. Ακόμη και η εισαγωγική έκδοση διαθέτει στάνταρ τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 10,25 ίντσες και με πολύ-λειτουργικό τιμόνι. Το προαιρετικό Audi virtual cockpit με το ευρύτερο φάσμα λειτουργιών, παρέχει πολλές και ολοκληρωμένες πληροφορίες όπως κινούμενους χάρτες πλοήγησης και γραφικά για μερικά συστήματα υποβοήθησης, στο άμεσο οπτικό πεδίου του οδηγού.
Το Infotainment στο νέο A1 προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Το ηχοσύστημα MMI είναι στάνταρ και μπορεί να ρυθμιστεί από τους διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι και την οθόνη στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στην κορυφαία διαμόρφωση, η πλοήγηση MMI plus συνδυάζεται με οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών, η οποία ταιριάζει άψογα με τη μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια.
Το νέο A1 εγγυάται κορυφαία συνδεσιμότητα για οδηγό και επιβάτες, προσφέροντας συνδέσεις Apple CarPlay και Android Auto στο ΜΜΙ που έχει προγραμματιστεί ειδικά για αυτά. Οι φανατικοί της μουσικής και της υψηλής πιστότητας του ήχου θα ικανοποιηθούν ιδιαίτερα με τα διαθέσιμα ηχοσυστήματα, με κορυφαίο αυτό της Bang & Olufsen, με 11 ηχεία και συνολική απόδοση 560 Watt, ενώ η 3D λειτουργία του χρησιμοποιεί το παρμπρίζ σαν επιφάνεια αντανάκλασης.
Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού του Audi A1 έρχονται επίσης από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Διατηρούν το compact μοντέλο στη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, προστατεύουν τον οδηγό από πιθανούς κινδύνους και τον διευκολύνουν να παραμένει στη λωρίδα του ή να παρκάρει.
Το νέο Α1 θα είναι διαθέσιμο με δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες βενζίνης TFSI, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 95 HP (70 kW) έως 200 HP (147 kW). Η υπερτροφοδότηση (turbo), ο άμεσος ψεκασμός και το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων είναι στάνταρ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι είτε μηχανικό είτε το αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic, των 7 ή 6 σχέσεων.