Το Νέο 500Χ αποτελεί ένα γνήσιο δείγμα της μοναδικής σχεδιαστικής ταυτότητας της Fiat. Εξελιγμένο για να είναι πιο μοντέρνο, πρακτικό, αλλά και τεχνολογικά προηγμένο, το Νέο 500Χ ξεχωρίζει ως ένα γνήσιο μέλος της οικογένειας 500.
Η νέα ταυτότητα σε μεγάλο βαθμό εκφράζεται από τα φωτιστικά σώματα που χρησιμοποιούν τεχνολογία LED. Τόσο τα φώτα ημέρας, όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν λυχνίες LED και βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Διαθέσιμη για τα φωτιστικά σώματα είναι και η επιλογή της τεχνολογίας Full LED, ενός συστήματος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Τα φώτα τεχνολογίας Full LED εκτός από τον ιδιαίτερα δυναμικό σχεδιασμό εξασφαλίζουν και 20% μεγαλύτερη απόδοση φωτεινότητας σε σχέση με την τεχνολογία Xenon που χρησιμοποιούσε το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα με την αυξημένη απόδοση, σημαντικά μειωμένη είναι η κατανάλωση ενέργειας (5φορές μικρότερη σε σχέση με τα φώτα αλογόνου), ενώ εξαιρετικής σημασίας είναι και το γεγονός ότι τα νέα φωτιστικά σώματα μειώνουν την κούραση των ματιών. Σε αυτό συμβάλει τόσο το χρώμα του φωτός που προσομοιάζει εκείνο της ημέρας, όσο και η κάλυψη μεγαλύτερης ακτίνας πεδίου. Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο ότι με ταχύτητα 90 χλμ./ώρα ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει με τα νέα φώτα πιθανά εμπόδια μέχρι και 4” νωρίτερα (κάτι που μεταφράζεται σε μια απόσταση περίπου 100 m) σε σχέση με τις συμβατικές λύσεις.
Τα νέα φωτιστικά σώματα αποτελούν αναμφίβολα ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που συμβάλει στη ξεχωριστή τεχνολογική και σχεδιαστική ταυτότητα του Νέου 500X.
Ο νέος σχεδιασμός τονίζει τους δύο χαρακτήρες του 500Χ. Τον αστικό που του επιτρέπει να κινείται με άνεση στις δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες χάρη στην ευελιξία και την υψηλή θέση οδήγησής του και τον περιπετειώδη χαρακτήρα που του επιτρέπει να αποτελεί το ιδανικό όχημα για εντός και εκτός δρόμου εξορμήσεις. Με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, αλλά ευρύχωρο εσωτερικό και μεγάλο χώρο αποσκευών, οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα ευχάριστο περιβάλλον, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα ποιοτικά υλικά, το υψηλού επιπέδου φινίρισμα και τις πρακτικές λύσεις αποθήκευσης. Ένα άνετο εσωτερικό, με μοναδικό Ιταλικό στιλ και πολλαπλές επιλογές εξατομίκευσης, όπως για παράδειγμα η επιλογή ανάμεσα σε διάφορες επενδύσεις για τα καθίσματα, τις πόρτες, κτλ.
Σε επίπεδο εργονομίας, ο νέος πίνακας οργάνων επιτρέπει την ακόμα πιο εύκολη ανάγνωση των πληροφοριών, ενώ το επανασχεδιασμένο τιμόνι με τη νέα δερμάτινη επένδυση προσφέρει καλύτερο και πιο άνετο κράτημα, καθώς και άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος. Όλα τα χειριστήρια και οι οθόνες είναι σχεδιασμένα και τοποθετημένα έτσι ώστε να επιτρέπουν την άνετη και ασφαλή χρήση τους.
Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τη λογική των τριών κυκλικών τομέων – κύριο χαρακτηριστικό της οικογένειας 500- με τα δύο ακριανά τμήματα να φιλοξενούν τους αναλογικούς δείκτες για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ η κεντρική ψηφιακή οθόνη TFT των 3,5 ιντσών προσφέρει όλες τις σημαντικές πληροφορίες με ένα απλό και ξεκάθαρο τρόπο.
Νέας γενιάς κινητήρες βενζίνης για κορυφαία απόδοση στην κατηγορία
Το Νέο 500X είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που εφοδιάζεται με τους νέας γενιάς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης Firefly, οι οποίοι σχεδιάστηκαν με γνώμονα την ιδανική ισορροπία μεταξύ απόδοσης, οδηγικής απόλαυσης, αλλά και οικονομίας καυσίμου. Το αποτέλεσμα είναι τα νέα κινητήρια σύνολα να προσφέρουν υψηλή ιπποδύναμη και ροπή με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία (20% πιο αθόρυβοι σε σχέση με αντίστοιχης απόδοσης κινητήρες diesel) και 20% χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες προηγούμενης γενιάς.
Οι κινητήρες Firefly είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Κατά την εξέλιξη τους ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή, καθώς και 60.000 ώρες εξέλιξης με πραγματικά οχήματα που κάλυψαν 5 εκατομμύρια χλμ. σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί κορυφαίο επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.
Σχεδιασμένοι γύρω από την αρχιτεκτονική ενός κυλίνδρου χωρητικότητας 0,33 λίτρων, η νέα γενιά κινητήρων είναι διαθέσιμη σε 3κυλινδρη έκδοση 1 λίτρου και 4κυλινδρη έκδοση 1,3 λίτρων. Η μικρότερη έκδοση αποδίδει 120 ίππους και 190 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αντίστοιχα η μεγαλύτερη έκδοση αποδίδει 150 ίππους και 270 Nm ροπής και εφοδιάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των 6 σχέσεων. Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Η αρχιτεκτονική των κινητήρων Firefly εξασφαλίζει αποδοτικότητα, υψηλή αξιοποίηση κοινών μηχανικών τμημάτων, τυποποίηση των εξαρτημάτων και της γραμμής παραγωγής, αλλά και μεγάλη ευελιξία για μελλοντικές εξελίξεις.
Οι νέοι κινητήρες είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από κράμα αλουμινίου, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλό βάρος (η 3κυλινδρη έκδοση ζυγίζει μόλις 93 κιλά). Ιδιαίτερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης, ενώ και η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους.
Η χρήση αρκετών προηγμένων τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως ο εξελιγμένος άμεσος ψεκασμός, ο στροβυλοσυμπιεστής (turbo) χαμηλής αδράνειας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, κ.α., συνεισφέρουν στην αυξημένη απόδοση και την άνεση, αλλά και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Ακόμα μία πρωτοπορία των κινητήρων Firefly είναι η παρουσίαση της 3ης γενιάς του συστήματος MultiAir (αποκλειστικότητα της FCA), το οποίο βελτιστοποιεί περαιτέρω την απόδοση της καύσης μέσω του ελέγχου του χρονισμού – βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής. Το σύστημα MultiAir III βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Τη γκάμα των κινητήρων βενζίνης του Νέου 500X συμπληρώνει ο ανανεωμένος 1.6 E-Torq με τους 110 ίππους, προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP, οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο.
Κινητήρας 1.6 Turbo Diesel MultiJet I με σύστημα Stop&Start προδιαγραφών Euro 6/D
Το Νέο 500X είναι διαθέσιμο και με τον κινητήρα turbo diesel τεχνολογίας MultiJet II, χωρητικότητας 1.6 λίτρων, ο οποίος αναβαθμίστηκε με την εφαρμογή επιλεκτικού καταλύτη SCR στο επίπεδο προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 6 σχέσεων. Για την βέλτιστη απόδοση, οι μηχανικοί της FCA συνδύασαν σε μία μονάδα τον καταλύτη SCR με ψεκασμό ουρίας (AdBlue) και το φίλτρο σωματιδίων DPF, έτσι ώστε να επιτυγχάνετε η μέγιστη δυνατή μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) και των μικροσωματιδίων (PM). Ο κινητήρας diesel του Νέου 500Χ συνδυάζει τη μέγιστη φιλικότητα προς το περιβάλλον χωρίς καμία παραχώρηση στις επιδόσεις. Τα στοιχεία ροπής – ισχύος του κινητήρα επιβεβαιώνουν την ανωτερότητα της τεχνολογίας MultiJet II, με τον κινητήρα 1.6 MultiJet II να αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm μόλις στις 1.750 σ.α.λ.
Άνεση και ασφάλεια χάρη στα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Παράλληλα με το ξεχωριστό στιλ και την κορυφαία άνεση, το Νέο 500X δίνει απάντηση και στην ανάγκη των καταναλωτών που ζητούν τα πιο προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης οδήγησης.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι δύο νέα συστήματα προσφέρονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Το πρώτο είναι το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το οποίο ενημερώνει τον οδηγό ώστε να προσαρμόσει κατάλληλα την ταχύτητα του οχήματος (Speed Advisor) και το δεύτερο το σύστημα διόρθωσης πορείας (Lane Assist), το οποίο διορθώνει την πορεία του οχήματος αν αυτό ακούσια αλλάξει λωρίδα. Παράλληλα διαθέσιμα είναι συστήματα όπως το επόπτευσης τυφλού σημείου (Blind Spot Alert), το ενεργό σύστημα διατήρησης ασφαλούς απόστασης (Safety Distance Manager), καθώς και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Autonomous Emergency Brake).
Το νέο σύστημα Traffic Sign Recognition αποτελείται από μία κάμερα τοποθετημένη στο εσωτερικό μέρος του παρμπρίζ, η οποία αναγνωρίζει τις πινακίδες που ορίζουν το όριο ταχύτητας. Τα στοιχεία που καταγράφονται μεταφέρονται σε πραγματικό χρόνο στον πίνακα οργάνων ώστε να ενημερωθεί ο οδηγός.
H λειτουργία Speed Advisor αποτελεί ένα νέο χαρακτηριστικό του περιοριστή ταχύτητας το οποίο μόλις ενεργοποιηθεί ρυθμίζει την ταχύτητα του οχήματος με το απλό πάτημα ενός κουμπιού. Το σύστημα Traffic Sign Recognition αναγνωρίζει το όριο ταχύτητας και η λειτουργία Speed Advisor μειώνει ανάλογα την ταχύτητα
Αντίστοιχα το σύστημα Lane Assist μέσω της ίδιας κάμερας αναγνωρίζει τη θέση του οχήματος σε σχέση με τις λωρίδες κυκλοφορίας. Αν το αυτοκίνητο οδηγηθεί ακούσια (χωρίς να χρησιμοποιηθούν οι δείκτες κατεύθυνσης) εκτός πορείας, τότε το σύστημα θα ενημερώσει μέσω οπτικής ένδειξης τον οδηγό, ενώ παράλληλα εφαρμόζει ροπή στο τιμόνι ώστε να διορθωθεί η πορεία. Το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό και λειτουργεί σε ταχύτητες από 60 έως και 180 χλμ./ώρα.
Με την ενεργοποίηση του συστήματος Safety Distance Manager το όχημα μειώνει αυτόματα την ταχύτητά του όταν πλησιάζει σε προπορευόμενο όχημα, το οποίο είτε κινείται στην ίδια λωρίδα κυκλοφορίας, είτε αλλάζει λωρίδα και περνά σε αυτή που επίσης κινείται το 500Χ. Το σύστημα επιταχύνει και πάλι στην αρχική ρύθμιση ταχύτητας μόλις απομακρυνθεί (επιταχύνει ή αλλάξει λωρίδα) το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 30 χλμ./ώρα.
Η λειτουργία Autonomous Emergency Brake στο Νέο 500X επιτρέπει την αναγνώριση εμποδίων στην πορεία του αυτοκινήτου και ενεργοποιεί τα φρένα στην περίπτωση που ο οδηγός δεν κάνει κάποια κίνηση ώστε να αποφύγει την επικείμενη σύγκρουση. Το σύστημα υποβοήθησης πέδησης υποστηρίζει τρείς λειτουργίες: AutonomousEmergency Brake, Prefill και Brake Assist. Η πρώτη, παρά το ότι αφήνει τον έλεγχο του οχήματος στον οδηγό, ενεργοποιεί τα φρένα μετά από προσεκτική εκτίμηση της θέσης και ταχύτητας του εμποδίου, την ταχύτητα του οχήματος, τη διαμήκη επιτάχυνση και τις κινήσεις του οδηγού στο τιμόνι και το γκάζι. Η λειτουργία Prefill προφορτίζει το κύκλωμα του συστήματος πέδησης, έτσι ώστε να είναι πιο άμεση και αποτελεσματική η ενεργοποίηση του συστήματος Autonomous Emergency Brake. Τέλος η λειτουργία Brake Assist αναγνωρίζει επικίνδυνες καταστάσεις τροποποιώντας την απόκριση του πεντάλ του φρένου για μια ακόμα πιο αποτελεσματική πέδηση σε κρίσιμες περιπτώσεις.