Νέο Suzuki JIMNY. Θα “κάνει νούμερα” όπως ο προκάτοχος του ;

Κοινοποίησε το άρθρο

Από τότε που το πρώτο JIMNY έκανε το ντεμπούτο του τον Μάρτιο του 1970, αποτέλεσε το αριστούργημα της τετρακίνητης τεχνολογίας από τη Suzuki. Είναι το μοναδικό αυθεντικό off-roader που είναι ελαφρύ, αλλά εξακολουθεί να διατηρεί τις εκτός δρόμου επιδόσεις του.

Μετρώντας σχεδόν 50 χρόνια ιστορίας το νέο JIMNY τέταρτης γενιάς είναι γεγονός. Το νέο JIMNY επέστρεψε, πλήρως ανανεωμένο και έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση.Το ολοκαίνουργιο JIMNY έχει ακόμα περισσότερη λειτουργικότητα και πρακτικότητα τόσο σχεδιαστικά όσο και στις επιδόσεις του, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί το πνεύμα των πολυαγαπημένων του προκατόχων και την βασική φιλοσοφία που σχεδιάστηκε το μοντέλο ως το ” μοναδικό, αυθεντικό, ελαφρύ, τετρακίνητο όχημα”. Το ολοκαίνουργιο JIMNY συνδυάζει την απλότητα, τη λειτουργική ομορφιά και την εγγυημένη τετρακίνητη τεχνολογία της Suzuki που αναζητούν τόσο «οι ειδικοί» στις διαδρομές εκτός δρόμου όσο και οδηγοί πόλης.

ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Η ομορφιά της απλότητας και της οδηγικής λειτουργικότητας μέσα σε ένα στιβαρό εξωτερικό περίβλημα. Το τετραγωνισμένο αμάξωμα του νέου JIMNY εκφράζει την εκτός δρόμου ικανότητα του, καθώς και διευκολύνει τον οδηγό στο χειρισμό. Οι σχεδόν κάθετες κολόνες Α και το επίπεδο καπώ ενισχύουν την καλή ορατότητα από το παρμπρίζ, ενώ η ορατότητα από τα πλευρικά παράθυρα στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού είναι βελτιωμένη. Η μπροστινή μάσκα είναι μαύρη απλής σχεδίασης, διαθέτοντας τους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς προβολείς, ενώ οι ζάντες 15 ιντσών από σκούρο μεταλλικό κράμα* ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη δυναμική εξωτερική εμφάνιση.

Άλλα εξωτερικά χαρακτηριστικά αποτελούν οι ράγες αποστράγγισης στα άκρα της οροφής που εμποδίζουν την είσοδο νερού στην καμπίνα κατά το άνοιγμα ή το κλείσιμο των πορτών, οι προεκτάσεις των θόλων και τα πλευρικά μαρσπιέ που προστατεύουν το αμάξωμα από τις φθορές και τα πίσω φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα στον προφυλακτήρα, τα οποία λόγω του μικρού τους μεγέθους συμβάλουν στο ευρύτερο άνοιγμα της πίσω πόρτας.

* (Διαθέσιμο για την έκδοση GLX)

Πολλά στοιχεία σχεδιασμού κληρονομήθηκαν από τα JIMNY των 3 προηγούμενων γενιών, δημιουργώντας την οικεία αλλά και ξεχωριστή εμφάνιση του νέου JIMNY.

 

Εσωτερική σχεδίαση

Απλή και πρακτική, με κάθε λεπτομέρεια να είναι προσεκτικά σχεδιασμένη ώστε να συνθέτει ένα όμορφο και συνάμα λειτουργικό εσωτερικό. Το ελκυστικό μαύρο εσωτερικό διαθέτει ένα διακριτικό εκλεπτυσμένο στιλ χωρίς υπερβολικά χρώματα ή διακόσμηση για να μην αποσπά την προσοχή και να αφήνει τον οδηγό να συγκεντρωθεί στους ελιγμούς. Οι οριζόντιες γραμμές στο ταμπλό και οι κατακόρυφες γραμμές από τον πίνακα οργάνων μέχρι και την κεντρική κονσόλα ευνοούν την ορατότητα και την αναγνώριση της γωνίας του οχήματος σε απόκρημνους δρόμους από τον οδηγό.

Λειτουργικότητα:

Όλος ο εξοπλισμός μέσα στην καμπίνα του νέου JIMNY είναι εργονομικά τοποθετημένος για την χρήση του οδηγού και του συνοδηγού. Το νέο JIMNY σχεδιάστηκε για να ανταπεξέλθει σε κάθε πρόκληση, αφού όλα τα εξαρτήματα έως και τον πίνακα οργάνων διαθέτουν ανθεκτικό φινίρισμα ενώ οι οθόνες ελέγχου και τα χειριστήρια έχουν σχεδιαστεί για εύκολη και πρακτική λειτουργία ακόμη κι αν ο οδηγός φοράει γάντια. Κάθε λεπτομέρεια είναι προσεκτικά και ελκυστικά τοποθετημένη για να απολαύσει ο οδηγός την πιο απαιτητική off-road εμπειρία. Ο πίνακας οργάνων φωτίζεται συνεχώς για καλύτερη ευκρίνεια είτε στο φως του ηλίου είτε στο σκοτάδι. Επίσης ο χειρισμός του συστήματος ήχου και πλοήγησης μέσω της οθόνης αφής 7 ιντσών (εκδόσεις GLX), η οποία είναι συμβατή με Apple Car Play, Android Auto TM και MirrorLink TM, επιτρέπει την πρόσβαση στις εφαρμογές του smartphone.

Χώρος αποσκευών:
Ο πίσω χώρος αποσκευών μπορεί να επεκταθεί με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, δημιουργώντας χώρο αποσκευών χωρητικότητας 377 λίτρων *1, ο οποίος είναι 53 λίτρα μεγαλύτερος από τον προκάτοχό του. Φαρδύτερο αμάξωμα και επανασχεδιασμένα καθίσματα συντελούν στο αυξημένο πλάτος του χώρου αποσκευών ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων και το πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι επικαλυμμένες με ειδικό πλαστικό για εύκολο καθαρισμό. Πέντε βίδες είναι τοποθετημένες σε κάθε πλευρά κάτω από τα πίσω παράθυρα για εφαρμογή γάντζων αλλά και στο πάτωμα, για να καταστεί δυνατή η εύκολη και σταθερή στερέωση μεγάλων αντικειμένων.

* 1 Μέτρηση χωρίς αναδιπλωμένο πάτωμα με τη μέθοδο VDA. Όλα τα στοιχεία προέρχονται από τον κατασκευαστή

Επιδόσεις χωρίς όρια:
Τα αυθεντικά off-roader είναι αρκετά ανθεκτικά για να ανταπεξέρχονται στις δυσκολότερες συνθήκες. Από το κλιμακωτό πλαίσιο τύπου σκάλας μέχρι τον κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων, το νέο JIMNY είναι φτιαγμένο για περιπέτειες στους πιο τραχείς δρόμους. Από την άλλη η on road ικανότητα του νέου JIMNY είναι αδιαπραγμάτευτη, με την υψηλότερη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου τύπου σκάλας να προσφέρει μια πιο άνετη και σταθερή οδήγηση στο δρόμο ενώ το επανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης με αποσβεστήρα κραδασμών, ελαχιστοποιεί τους κραδασμούς του τιμονιού.

Off-road Ικανότητα- ALLGRIP PRO:
Το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP PRO που διαθέτει το JIMNY προσφέρει υψηλή απόκριση στις off-road διαδρομές και ανταποκρινόμενο στο πνεύμα περιπέτειας του οδηγού ,του δίνει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει κάθε είδους πρόκληση.
Το JIMNY ενσωματώνει τα τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά για το απόλυτο off-roading – ένα ενισχυμένο πλαίσιο τύπου σκάλας, γωνίες προσέγγισης ράμπας και διαφυγής, ανάρτηση με άκαμπτους άξονες τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια, και σύστημα τετρακίνησης με «κοντές» σχέσεις μετάδοσης.

Το JIMNY αποδεικνύει ότι μπορεί να ταξιδέψει στις πιο απαιτητικές συνθήκες και να ανταπεξέλθει σε άμεσα σε ελιγμούς ακόμη και στα πιο δύσκολα εδάφη.

Το ενισχυμένο πλαίσιο τύπου σκάλας παρέχει μια σταθερή βάση για τα εξαρτήματα ανάρτησης στις εκτός δρόμου διαδρομές και επίσης βοηθά στην προστασία του αμαξώματος ακόμη και στις πιο ανισόπεδες επιφάνειες. Στο νέο JIMNY, έχει προστεθεί μια ενίσχυση πλαισίου σχήματος ‘Χ’ και δύο επιπλέον εγκάρσιες δοκοί για περαιτέρω αντοχή και αυξημένη ακαμψία στρέψης.

Η μεγάλη γωνία προσέγγισης 37 μοιρών, η γωνία ράμπας 28 μοιρών και η γωνία διαφυγής 49 μοιρών επιτρέπουν στο JIMNY να σκαρφαλώσει σε εμπόδια και απότομους λόφους χωρίς να έρθουν σε επαφή οι προφυλακτήρες ή το κάτω μέρος του.

Η ανάρτηση με άκαμπτο άξονα τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια είναι ιδανική για τις εκτός δρόμου διαδρομές. Όταν ο τροχός πιέζεται προς τα πάνω από ένα εμπόδιο, ο συνδεδεμένος στην άλλη πλευρά τροχός πιέζεται προς τα κάτω, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη πρόσφυση σε ανώμαλο έδαφος. Το JIMNY εξοπλίζεται με ανάρτηση με άκαμπτο άξονα τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, επιτρέποντάς του να ταξιδέψει ακόμα και στα πιο τραχιά οδοστρώματα.

Το JIMNY διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP PRO με κοντές σχέσεις μετάδοσης, το οποίο μπορεί εύκολα να αλλάξει από την κίνηση στους δύο τροχούς (2WD-H) σε κίνηση σε τέσσερις τροχούς (4WD-H  και 4WD-L) με τη χρήση ενός μοχλού. Αναφορικά με την κίνηση στους 4 τροχούς η λειτουργία 4WD-L  σε σύγκριση με τα 4WD-H, μπορεί να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους τροχούς, στις χαμηλότερες ταχύτητες, για καλύτερη πρόσφυση σε απότομες πλαγιές και τραχύ έδαφος.

Όταν οι δύο διαγώνιοι τροχοί χάνουν την πρόσφυση, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης LSD του JIMNY φρενάρει αυτόματα τους τροχούς που ολισθαίνουν διανέμοντας τη ροπή προς την άλλη πλευρά ώστε να ανακτηθεί η πρόσφυση του οχήματος. Αυτό το σύστημα επιτρέπει στο JIMNY να διασχίζει ολισθηρές επιφάνειες και ανώμαλους τραχείς δρόμους.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1,5 ΛΙΤΡΩΝ

Ο προηγούμενος κινητήρας 1,3 λίτρων αντικαθίσταται από έναν ελαφρύ, συμπαγή και οικονομικό ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρων στο νέο JIMNY. Ο νέος κινητήρας παρέχει μεγαλύτερη ροπή σε όλη την γκάμα στροφών σε σχέση με τον απερχόμενο κινητήρα. Ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές, όπου συχνά απαιτούνται στις εκτός δρόμου διαδρομές παρέχει αυξημένη ροπή βελτιώνοντας την οδηγική συμπεριφορά. Ο νέος 1,5 λίτρων κινητήρας παρά τον αυξημένο κυβισμό, έχει μικρότερες συνολικές διαστάσεις από τον κινητήρα που αντικαθιστά και  κατά 15% μειωμένο βάρος, συμβάλλοντας έτσι στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία αγγίζει τα 6,8 λίτρα/100 χλμ.

ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΙΒΩΤΙΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΙ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ 4 ΣΧΕΣΕΩΝ

Το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων έχει βελτιστοποιημένες σχέσεις μετάδοσης για τον νέο κινητήρα και προσφέρει επίσης χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει επανασχεδιαστεί με γνώμονα τη μείωση των κραδασμών και παρέχει ακόμα πιο σταθερή και άμεση αίσθηση στις αλλαγές ταχυτήτων.

Επίσης το αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων έχει επανασχεδιαστεί για να προσφέρει λιγότερη τριβή και αυξημένη οικονομία καυσίμου. Η διαδικασία εναλλαγής σχέσεων έχει αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο με γνώμονα την απλοποίηση της λειτουργίας.

SUZUKI SAFETY SUPPORT – Ασφάλεια:

Τα προηγμένα συστήματα Suzuki Safety Support ενισχύουν την ασφάλεια του οδηγού σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης αλλά και κατά τη διάρκεια της καθημερινής οδήγησης. Το σύστημα DSBS (Dual Sensor Brake Support) *, αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου προσθέτοντας ένα ακόμα πλεονέκτημα στο νέο JIMNY.

Το σύστημα DSBS διαθέτει εμπρόσθιο σύστημα ανίχνευσης, χρησιμοποιώντας συνδυαστικά μια κάμερα και έναν αισθητήρα λέιζερ. Η κάμερα υπερέχει στην ανίχνευση μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, αναγνωρίζοντας πεζούς και λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ ο αισθητήρας λέιζερ υπερέχει σε μικρές αποστάσεις και νυχτερινή ανίχνευση, επιτυγχάνοντας εξαιρετική ασφάλεια. Άλλες λειτουργίες του συστήματος αποτελούν το σύστημα Προειδοποίησης Ενδεχόμενης Σύγκρουσης και Αυτόματης Πέδησης, το Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας*, το Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου*  και την αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist)*.

* Κάθε λειτουργία ενεργοποιείται υπό διαφορετικές συνθήκες και όρια ταχυτήτων.

Το JIMNY είναι το πρώτο μοντέλο της Suzuki, το οποίο μέσω του συστήματος DSBS, διατίθεται Λειτουργία Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition).Το νέο αυτό σύστημα ασφάλειας χρησιμοποιεί την κάμερα ώστε να παρακολουθεί τις πινακίδες κυκλοφορίας στο δρόμο. Όταν εντοπίζει οδικά σήματα, όπως όρια ταχύτητας ή σήμανση επιτρεπόμενης προσπέρασης, εμφανίζει το σήμα στην οθόνη του πίνακα οργάνων για να βοηθήσει τον οδηγό να θυμάται ποια οδική σήμανση έχει περάσει. Για πρόσθετες πινακίδες κυκλοφορίας που εμφανίζουν συμπληρωματικές πληροφορίες, εμφανίζεται κενό πλαίσιο κάτω από το κύριο σημείο κυκλοφορίας για να ειδοποιήσει τον οδηγό.

 

Άλλα συστήματα ασφαλείας:

  • 6 αερόσακους
  • Σύστημα Hill Hold Control
  • Σύστημα Ελέγχου Κατάβασης (Hill Descent Control)
  • ESP®*1
  • Άκαμπτο πλαίσιο τεχνολογίας TECT*2
  • Σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών
  • Αμάξωμα σχεδιασμένο για βέλτιστη προστασία πεζών
  • Προειδοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης

* 1 Εμπορικό σήμα κατατεθέν της DaimlerAG.
* 2 Total Effective Control Technology