Η Mazda Θέλει να εξελίξει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα είναι όχι μόνο οικονομικός αλλά ελάχιστα ρυπογόνος, δηλαδή καλός για τον πλανήτη.
Η Mazda αναφέρει ότι ο κινητήρας αυτός έγινε πραγματικότητα χάρη σε μία αποκλειστική μέθοδο ανάφλεξης που ονομάζεται «Spark Controlled Compression Ignition». Όχι δεν είναι αστείο η μια είδηση «μαϊμού». Η Mazda ανακοίνωσε ο διάδοχος του πετρελαιοκίνητου «SkyActiv D» και του βενζινοκίνητου «SkyActiv G» θα ονομάζεται «SkyActiv X» και θα είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας παραγωγής στον οποίο το καύσιμο μείγμα αυταναφλέγεται κατά την συμπίεση από το πιστόνι και θα παρουσιαστεί το 2019. Όσοι γνωρίζουν ελάχιστα από κινητήρες αντιλαμβάνονται πως το εγχείρημα είναι ιδιαίτερα περίπλοκο και συναντάει απλά εμπόδια όπως για παράδειγμα την οξυγόνωση του μείγματος ή την συμπίεση που στους βενζινοκινητήρες είναι χαμηλότερη από ότι στους πετρελαιοκινητήρες. Η Mazda σκοπεύει όχι μόνο να συν-κεράσει αυτούς τους δύο διαφορετικούς κόσμους αλλά να το πράξει με επιτυχία που θα δώσει νέα ώθηση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.