Γιατί τα πίσω φανάρια στα αυτοκίνητα είναι κόκκινα ;

Κοινοποίησε το άρθρο
Ένα από τα κοινά που έχουν όλα τα αυτοκίνητα είναι το κόκκινο χρώμα στα πίσω φανάρια τους. Και τα πίσω φώτα θέσης αλλά και των φρένων. Όλα τα αυτοκίνητα στα φανάρια έχουν κόκκινο χρώμα, ανεξαρτήτως τον τύπο του μοντέλου, μάρκας, αμαξώματος κ.λπ.
Αυτό που διαφέρει είναι το σχήμα και ο σχεδιασμός ενώ στα πιο νέα μοντέλα είναι πιο εντυπωσιακά, χάρη στην τεχνολογία LED. Εκτός όμως από τον προφανή λόγο ότι τα κόκκινα φώτα φαίνονται πιο καλά από μακριά και στο σκοτάδι, ο λόγος που επιλέχθηκε στα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο αυτός.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

MAXUS T60 MAX για εργασία και…χαρά – Τιμή

0
Το MAXUS T60 MAX είναι ένα σύγχρονο pick-up, που συνδυάζει εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης, με ανέσεις και εξοπλισμό πολυτελών μοντέλων.   To MAXUS T60 MAX,...

Η MAXUS στην Ελλάδα: Όλα τα μοντέλα και οι τιμές τους

0
Η MAXUS κάνει νέο δυναμικό ξεκίνημα στην ελληνική αγορά, έχοντας πληρέστατη γκάμα, ηλεκτροκίνητων και πετρελαιοκίνητων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.     Η MAXUS ξεκινά μια νέα εποχή στην...

Hoonigan Gymkhana 2025: O Travis Pastrana σε επικίνδυνη αποστολή (video)

0
Δείτε τον Travis Pastrana να «πετάει» κυριολεκτικά σε ένα νέο video, αντάξιο της συναρπαστικής σειράς Gymkhana.     Τα ανεπανάληπτα Gymkhana του αείμνηστου Ken Block, όσα χρόνια...

Πρόκειται ουσιαστικά για μια συνήθεια που έχεις τις ρίζες της πίσω στον 18ο αιώνα. Ήταν εκεί στα τέλη του 18ου αιώνα και αρχές του 19ου όταν ξεκίνησαν οι μηχανοκίνητες μεταφορές. Τα ελάχιστα οχήματα που κυκλοφορούσαν είχαν φώτα μόνο στο εμπρός τμήμα τους. Αργότερα όμως, όταν αυξήθηκαν τα οχήματα που κυκλοφορούσαν δημιουργήθηκε η ανάγκη να είναι ορατά και από την πίσω πλευρά τους.

Volvo Ex30

Επέλεξαν, λοιπόν το κόκκινο χρώμα που χρησιμοποιούταν ακόμη παλιότερα. Πότε ακριβώς; Το κόκκινο ήταν το χρώμα που είχε επιλεγεί να μπαίνει στο τελευταίο βαγόνι ενός συρμού για να επισημαίνει που βρίσκεται το τέλος μιας αμαξοστοιχίας. Επίσης χρησιμοποιήθηκε και στους σιδηροδρόμους. Μάλιστα, ακόμη παλιότερα έβαζαν ένα κόκκινο φανάρι, στο πίσω μέρος στις άμαξες στο Λονδίνο.

Έτσι, πράγματι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτίμησαν να κρατήσουν την παράδοση αιώνων από το να αλλάξουν χρώμα. Δεν προτίμησαν για παράδειγμα να διαλέξουν για τα φρένα στα αυτοκίνητα ένα πορτοκαλί που επίσης είναι έντονο και φαίνεται από μακριά. Δεν είναι τυχαίο, μάλιστα, ότι το κόκκινο χρώμα σημαίνει εδώ και αιώνες κίνδυνο, προσοχή ή πρόβλημα.
Παράλληλα το κόκκινο χρώμα στα φώτα έχει την ιδιότητα να γίνεται αντιληπτό στα μάτια από μακριά ακόμα και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας ενώ δεν τυφλώνει τα μάτια όπως γίνεται με τα μπροστινά λευκά φώτα.