Γιατί τα πίσω φανάρια στα αυτοκίνητα είναι κόκκινα ;

Κοινοποίησε το άρθρο
Ένα από τα κοινά που έχουν όλα τα αυτοκίνητα είναι το κόκκινο χρώμα στα πίσω φανάρια τους. Και τα πίσω φώτα θέσης αλλά και των φρένων. Όλα τα αυτοκίνητα στα φανάρια έχουν κόκκινο χρώμα, ανεξαρτήτως τον τύπο του μοντέλου, μάρκας, αμαξώματος κ.λπ.
Αυτό που διαφέρει είναι το σχήμα και ο σχεδιασμός ενώ στα πιο νέα μοντέλα είναι πιο εντυπωσιακά, χάρη στην τεχνολογία LED. Εκτός όμως από τον προφανή λόγο ότι τα κόκκινα φώτα φαίνονται πιο καλά από μακριά και στο σκοτάδι, ο λόγος που επιλέχθηκε στα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο αυτός.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές

Ένα SKODA Elroq, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, πέντε μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του.     Η SKODA, ακολουθώντας τον ηλεκτρικό μονόδρομο που ωθείται...

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Πρόκειται ουσιαστικά για μια συνήθεια που έχεις τις ρίζες της πίσω στον 18ο αιώνα. Ήταν εκεί στα τέλη του 18ου αιώνα και αρχές του 19ου όταν ξεκίνησαν οι μηχανοκίνητες μεταφορές. Τα ελάχιστα οχήματα που κυκλοφορούσαν είχαν φώτα μόνο στο εμπρός τμήμα τους. Αργότερα όμως, όταν αυξήθηκαν τα οχήματα που κυκλοφορούσαν δημιουργήθηκε η ανάγκη να είναι ορατά και από την πίσω πλευρά τους.

Επέλεξαν, λοιπόν το κόκκινο χρώμα που χρησιμοποιούταν ακόμη παλιότερα. Πότε ακριβώς; Το κόκκινο ήταν το χρώμα που είχε επιλεγεί να μπαίνει στο τελευταίο βαγόνι ενός συρμού για να επισημαίνει που βρίσκεται το τέλος μιας αμαξοστοιχίας. Επίσης χρησιμοποιήθηκε και στους σιδηροδρόμους. Μάλιστα, ακόμη παλιότερα έβαζαν ένα κόκκινο φανάρι, στο πίσω μέρος στις άμαξες στο Λονδίνο.

Έτσι, πράγματι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτίμησαν να κρατήσουν την παράδοση αιώνων από το να αλλάξουν χρώμα. Δεν προτίμησαν για παράδειγμα να διαλέξουν για τα φρένα στα αυτοκίνητα ένα πορτοκαλί που επίσης είναι έντονο και φαίνεται από μακριά. Δεν είναι τυχαίο, μάλιστα, ότι το κόκκινο χρώμα σημαίνει εδώ και αιώνες κίνδυνο, προσοχή ή πρόβλημα.
Παράλληλα το κόκκινο χρώμα στα φώτα έχει την ιδιότητα να γίνεται αντιληπτό στα μάτια από μακριά ακόμα και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας ενώ δεν τυφλώνει τα μάτια όπως γίνεται με τα μπροστινά λευκά φώτα.