Συμβουλές για την οδήγηση κατά τη διάρκεια του χειμώνα

Κοινοποίησε το άρθρο

Κατά τη χειμερινή περίοδο, απαιτείται ο οδηγός να βρίσκεται σε ιδιαίτερη εγρήγορση, μιας και αν αποσπαστεί η προσοχή του από το δρόμο έστω και για ελάχιστα δευτερόλεπτα, ενδέχεται να προκληθεί τροχαίο ατύχημα. Πιο κάτω, σας ενημερώνουμε για το τι θα προσέχετε στο δρόμο το χειμώνα, αλλά και πώς θα αποφύγετε τα προβλήματα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ανάβαση στην Πάρνηθα, μιας άλλης εποχής

Σπάνια, συλλεκτικά αυτοκίνητα θα δώσουν το δικό τους χρώμα στην Ανάβαση της Πάρνηθας που διοργανώνει η ΦΙΛΠΑ   Μια εκδρομή στην πανέμορφη, αλλά ταλαιπωρημένη, Πάρνηθα είναι...

Το «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς»

  Το KΙΑ EV9 πέτυχε διπλή νίκη στα Παγκόσμια Βραβεία Αυτοκινήτου του 2024   Τα World Car Awards, που καθιερώθηκαν το 2003, θεωρούνται ίσως η κορυφαία διάκριση...

LIVE TV : Η αποκάλυψη του αυτοκινήτου της XIAOMI

Δείτε live την αποκάλυψη του SU7, του πρώτου αυτοκινήτου της XIAOMI.     Το πρώτο αυτοκίνητο της XIAOMI σας έχει ήδη παρουσιάσει το gonews.gr. https://gonews.gr/%ce%ba%ce%bf%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%82/xiaomi-su7-video/    

Οι 5 βασικοί κίνδυνοι στο δρόμο το χειμώνα

  1. Παγωνιά. Η πρόσφυση των τροχών επάνω στον πάγο είναι ελάχιστη. Η παραμικρή απρόσεχτη κίνηση είναι αρκετή για να ξεκινήσει να γλιστρά το αυτοκίνητο. Επίσης, στο ολισθηρό οδόστρωμα, μεγαλώνει σε σημαντικό βαθμό και η απόσταση φρεναρίσματος.
  2. Φρέσκο χιόνι. Το χιόνι κρύβει διάφορα εμπόδια, τα οποία ενδέχεται να προξενήσουν τροχαία ατυχήματα.
  3. Λιωμένο χιόνι. Αρκετές φορές, επιφέρει το γλίστρημα στη γλίτσα – πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο δημιουργείται από το στρώμα βρωμιάς, χιονιού και νερού, το οποίο μπαίνει ανάμεσα στο πέλμα των ελαστικών και το οδόστρωμα. Λόγω της απώλειας της επαφής με την επιφάνεια του οδοστρώματος, το αυτοκίνητο δεν μπορεί να φρενάρει, να επιταχύνει ή να κάνει ελιγμούς.
  4. Κακή ορατότητα. Τα παράθυρα των αυτοκινήτων σε πολλές περιπτώσεις θαμπώνουν και παγώνουν, εξαιτίας της παγωνιάς και των μεταβολών της θερμοκρασίας. Στις συγκεκριμένες συνθήκες, δεν έχουμε τη δυνατότητα να δούμε και να αξιολογήσουμε ορθά την κατάσταση του δρόμου. Επίσης, λόγω της συσσώρευσης του χιονιού, ο οδηγός δεν μπορεί να δει τις πινακίδες οδικής σήμανσης.
  5. Χαμηλή θερμοκρασία. Στο τσουχτρό κρύο, το καουτσούκ από το οποίο φτιάχνονται τα ελαστικά, σκληραίνει, γεγονός που συνεπάγεται τη μείωση της ικανότητας πρόσφυσής του. Η επαφή ανάμεσα στους τροχούς και το οδόστρωμα γίνεται λιγότερο αξιόπιστη, ενώ η απόσταση φρεναρίσματος μεγαλώνει κατά πολύ.

12 συμβουλές για να οδηγείτε με ασφάλεια το χειμώνα

  1. Διασφαλίστε ότι θα αλλάξετε τα θερινά ελαστικά με χειμερινά, προτού ξεκινήσει η περίοδος του χειμώνα. Τα χειμερινά φτιάχνονται από ένα ειδικό μείγμα καουτσούκ, το οποίο διατηρεί την ελαστικότητά του στις χαμηλές θερμοκρασίες. Επίσης, το μείγμα του καουτσούκ των ελαστικών χιονιού περιέχει μεγάλο ποσοστό σιλικόνης, το οποίο παρέχει βελτιωμένο κράτημα στο ολισθηρό οδόστρωμα. Ο σχεδιασμός του πέλματος είναι επίσης βελτιωμένος και κατάλληλος για τα χαρακτηριστικά του βρεγμένου και ολισθηρού οδοστρώματος. Παραδείγματος χάρη, κάποιοι κατασκευαστές ελαστικών εφοδιάζουν τα πέλματα με ειδικές μικροαντλίες, οι οποίες απορροφούν την υγρασία από την επιφάνεια του πάγου.
  2. Προτού κινήσετε το όχημα, θα πρέπει να καθαρίσετε το χιόνι από το αυτοκίνητο και τον πάγο από τα παράθυρα, με τη χρήση ενός ειδικού ξέστρου / βούρτσας ή με κάποιο χημικό αποπαγωτικό. Μεγάλη σημασία έχει να ξεπαγώσετε τα παράθυρα εντελώς. Θα πρέπει, επίσης, να καθαρίζετε έγκαιρα τους θόλους των τροχών και τους λασπωτήρες από το συσσωρευμένο χιόνι και τη βρωμιά. Αν παγώσουν, θα εμποδίζουν τη φυσιολογική περιστροφή των τροχών και θα δημιουργούν προβλήματα στην ικανότητα ελιγμών όταν στρίβει το όχημα. Επίσης, θα πρέπει να διασφαλίζετε ότι δεν υπάρχει χιόνι στην οροφή του οχήματος, πριν ξεκινήσετε: κατά την οδήγηση, το χιόνι θα αρχίσει να πέφτει και θα προκαλέσει προβλήματα στην ορατότητα του οδηγού του αυτοκινήτου που κινείται πίσω σας. Εκτός από αυτό, ο εξωτερικός φωτισμός του αυτοκινήτου, καθώς και τα αλάρμ, θα πρέπει να καθαρίζεται από το χιόνι και τον πάγο. Με αυτόν τον τρόπο, θα βοηθήσετε και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου να διακρίνουν το αυτοκίνητό σας στο δρόμο.

  1. Μη φοράτε χειμωνιάτικα ρούχα όταν οδηγείτε, διότι περιορίζουν κατά πολύ τις κινήσεις σας. Επίσης, τα πολύ χοντρά μπουφάν παρεμποδίζουν την ασφάλιση της ζώνης ασφαλείας με αξιοπιστία, γεγονός το οποίο ενδέχεται να επιφέρει τραυματισμούς σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. Κάντε χρήση του συστήματος ελέγχου κλίματος για να υπάρχει μια άνετη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα ογκώδη ρούχα θα πρέπει να αλλάζονται με λεπτά μπουφάν ή γιλέκα.
  2. Να κρατάτε ασφαλή απόσταση από το μπροστινό όχημα. Δεν πειράζει αν είναι μόνο λίγα μέτρα κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα στην κίνηση, θα πρέπει όμως να την αυξήσετε κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους. Στη βέλτιστη περίπτωση, η απόσταση ανάμεσα στα αυτοκίνητα απαιτείται να είναι 2 φορές πιο μεγάλη από την ταχύτητα με την οποία κινείστε. Παραδείγματος χάρη, αν το αυτοκίνητό σας τρέχει με ταχύτητα 40 χλμ/ώρα, η απόσταση μεταξύ του δικού σας και του προπορευόμενου αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι 80 μέτρα.
  3. Να δίνετε προσοχή στις πινακίδες και στις δυο πλευρές του δρόμου,. Έτσι, θα καταφέρετε να προσανατολιστείτε, ακόμη και αν δεν μπορέσετε να δείτε κάποια πινακίδα λόγω του συσσωρευμένου χιονιού.

  1. Να παρακολουθείτε τους άλλους οδηγούς κατά τους ελιγμούς τους: ενδέχεται να κάνουν λάθη. Εάν δείτε ότι το αυτοκίνητο που κινείται πίσω σας, δεν κρατά ασφαλή απόσταση, τότε αφήστε το να σας προσπεράσει, γιατί εσείς θα μπορείτε να φρενάρετε σε περίπτωση ανάγκης, ενώ εκείνο όχι.
  2. Να αποφεύγετε την προσπέραση ειδικών οχημάτων. Παραδείγματος χάρη, τα εκχιονιστικά οχήματα πετούν χιόνι, γεγονός το οποίο παρεμποδίζει αρκετά την ορατότητα. Η προσπέρασή του χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα επικίνδυνη σε αυτές τις περιπτώσεις: το πλάτος του χιονιού που εκτοξεύεται, είναι συνήθως πιο μεγάλο από το ίδιο το αυτοκίνητο κι ας μην το καταλαβαίνετε.

  1. Αν το αυτοκίνητο δεν ξεκινά γιατί γλιστρούν οι τροχοί, περάστε τα ελαστικά με ειδικό σπρέι για καλύτερο κράτημα στον πάγο. Έτσι, θα ξεκινήσετε το όχημα με σιγουριά, ακόμα και αν υπάρχει σφοδρός παγετός.
  2. Να φρενάρετε νωρίτερα στα φανάρια και τις διασταυρώσεις, μιας και τα συγκεκριμένα σημεία χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα επικίνδυνα για δυο λόγους. Αρχικά, λόγω του ότι όλοι φρενάρουν στο ίδιο σημείο, το οδόστρωμα είναι πιο ολισθηρό εκεί, συγκριτικά με τα άλλα μέρη του δρόμου και δεύτερον, υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο σύγκρουσης με κάποιον άλλο χρήστη του οδικού δικτύου, ο οποίος ενδέχεται να κάνει κάποιο λάθος.
  3. Κατά την επιτάχυνση, οι τροχοί θα πρέπει να βρίσκονται στην ευθεία, αλλιώς ενδέχεται να χάσουν πιο εύκολα το κράτημά τους οι τροχοί.
  4. Κατά το σχεδιασμό των χειμερινών σας διακοπών, να σιγουρεύεστε ότι οι αποσκευές σας είναι σωστά συσκευασμένες και αξιόπιστα στερεωμένες: σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, ακόμα και τα μικρού μεγέθους αντικείμενα ενδέχεται να αποβούν ιδιαίτερα επικίνδυνα, λόγω της αδράνειας της κρούσης.
  5. Εξασκήστε πολύ τις ικανότητές ελιγμών σας. Στο ολισθηρό οδόστρωμα, μπορεί να γίνει χρήση των ακόλουθων:
    • Αν το αυτοκίνητο δεν υπακούει στις εντολές του συστήματος διεύθυνσης, γυρίστε το τιμόνι στην αρχική του θέση και στη συνέχεια, στρίψτε και πάλι με αργές κινήσεις. Απαγορεύεται να στρίβετε απότομα και τελείως το τιμόνι: αυτή η πρακτική ενδέχεται να επιφέρει ολοκληρωτική απώλεια ελέγχου.
    • Για να μπείτε σωστά σε μια στροφή, κάντε τα εξής. Για να μη γλιστρήσουν οι εμπρόσθιοι τροχοί, προτού ξεκινήσετε τον ελιγμό, θα πρέπει το μέγιστο φορτίο να βρίσκεται επάνω τους. Για να γίνει αυτό, αφήστε απότομα το πετάλι του γκαζιού και στη συνέχεια, στρίψτε το τιμόνι σε μεγάλη γωνία. Αφότου αρχίσετε να στρίβετε, πατήστε και πάλι ελαφρά το πετάλι του γκαζιού.
    • Για να επαναφέρετε την πλαγιολίσθηση κατά την οδήγηση με πισωκίνητο αυτοκίνητο, στρίψτε το τιμόνι προς την πλευρά που γλιστρά το αυτοκίνητο και αφήστε εντελώς το πετάλι του γκαζιού. Στα τετρακίνητα αυτοκίνητα, το τιμόνι θα πρέπει να γυριστεί επίσης προς την πλευρά που γλιστρά το όχημα, όμως το πετάλι του γκαζιού θα πρέπει να παραμείνει ελαφρά πατημένο. Στα μπροστινοκίνητα οχήματα, οι τροχοί θα πρέπει να κοιτάζουν την επιθυμητή πορεία κίνησης και να πιέζετε το πετάλι του γκαζιού.
    • Είναι επίσης εφικτός ο έλεγχος του αυτοκινήτου με τη βοήθεια του πεταλιού του συμπλέκτη. Το σύντομο πάτημά του ενδέχεται να σταματήσει την περιστροφή και την πλαγιολίσθηση του αυτοκινήτου. Σε σημεία καλυμμένα με χιόνι, στα οποία δεν υπάρχει ικανό κράτημα για να ξεκινήσετε, έχετε τη δυνατότητα να αυξήσετε την ταχύτητα του κινητήρα πατώντας το πετάλι του συμπλέκτη.
    • Για να σταματήσετε με ασφάλεια, η μέθοδος του διακοπτόμενου φρεναρίσματος είναι ιδανική. Πρόκειται για μια σειρά από σύντομα, απότομα και επαναλαμβανόμενα πατήματα του πεταλιού του φρένου. Η συγκεκριμένη μέθοδος κάνει εφικτή τη σταδιακή μείωση της ταχύτητας του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών.
    • Το ταυτόχρονο πάτημα του πεταλιού του γκαζιού και του πεταλιού των φρένων στα αυτοκίνητα με μπροστινή κίνηση, κάνει επίσης εφικτό τον έλεγχο της ολίσθησης. Παρόμοιου τύπου ελιγμοί υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν και με τη χρήση του μηχανισμού του χειρόφρενου.

Συμπέρασμα

Ο δρόμος το χειμώνα ενέχει πολλούς κινδύνους. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι απαιτείται το αυτοκίνητο να παραμείνει στο γκαράζ σας, μέχρι να καλυτερέψει ο καιρός. Θα απολαύσετε πραγματικά την οδήγηση το χειμώνα, εφόσον λαμβάνετε υπόψη σας τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου, κρατάτε σε καλή λειτουργική κατάσταση τα συστήματα και τις μονάδες του αυτοκινήτου σας, βελτιστοποιείτε συνέχεια τις οδηγικές σας δεξιότητες και τηρείτε τις συστάσεις μας.