Τέλος οι κινητήρες diesel

Κοινοποίησε το άρθρο

Η VOLVO Cars αποχαιρετά το diesel, αφού ο τελευταίος της κινητήρας πετρελαίου θα παραχθεί στις αρχές του 2024

 

Η ηλεκτροκίνηση πλέον φαντάζει ως μονόδρομος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες σταδιακά μειώνουν την παραγωγή κινητήρων βενζίνης. Οι πρώτοι πάντως που πέφτουν «θύματα» αυτής της τάσης είναι οι πετρελαιοκινητήρες.

Η VOLVO Cars, έχει ανακοινώσει ότι ως το 2030 σχεδιάζει να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ως το 2040 σκοπεύει να είναι μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία.

Προκειμένου να υπογραμμίσει τη δέσμευσή της σε αυτούς τους στόχους, ανακοίνωσε τον τερματισμό της παραγωγής όλων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων VOLVO έως τις αρχές του 2024.
Τους επόμενους μήνες θα κατασκευαστεί το τελευταίο VOLVO με κινητήρα diesel, κάτι που καθιστά τη Volvo Cars έναν από τους πρώτους κατασκευαστές που κάνει αυτό το βήμα.

Αυτό το ορόσημο έρχεται ως συνέχεια της απόφασης που πήρε η εταιρεία πέρυσι να σταματήσει την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τον Νοέμβριο του 2022 πούλησε το μερίδιό της στη Aurobay, την κοινοπραξία που περιλάμβανε όλα τα εναπομείναντα περιουσιακά στοιχεία της, που συνδέονταν με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πλέον, δεν διαθέτει ούτε… μία κορόνα από τον προϋπολογισμό της για Έρευνα και Ανάπτυξη στην εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης είναι το μέλλον μας και υπερτερούν σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης: παράγουν λιγότερο θόρυβο, λιγότερους κραδασμούς, έχουν μικρότερο κόστος service για τους πελάτες μας και μηδενικές εκπομπές ρύπων», δηλώνει ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της VOLVO Cars και συμπληρώνει:

«Είμαστε απολύτως προσηλωμένοι στη δημιουργία μιας ευρείας σειράς premium, αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προσφέρουν όλα όσα οι πελάτες μας προσδοκούν από ένα VOLVO και αποτελούν κλειδί για την ανταπόκρισή μας στην κλιματική αλλαγή.

Αυτό που ο κόσμος χρειάζεται τώρα, σε αυτό το κρίσιμο σημείο για τον πλανήτη μας και την ανθρωπότητα, είναι ηγεσία. Είναι καιρός η βιομηχανία και οι πολιτικοί ηγέτες να είναι δυναμικοί και αποφασιστικοί και να παράγουν ουσιαστικές πολιτικές και δράσεις στη μάχη εναντίον της κλιματικής αλλαγής. Εστιάζουμε στην εκτέλεση του μέρους που μας αναλογεί και ενθαρρύνουμε τους συνεργάτες μας, καθώς και τους πολιτικούς ηγέτες ανά τον κόσμο να πράξουν το ίδιο.»

Η VOLVO πάντως ελπίζει να επηρεάσει και άλλες εταιρείες να τολμήσουν να αναλάβουν δράση για την κλιματική αλλαγή, μέσω της ανακοίνωσης για τους κινητήρες diesel. Άλλωστε στόχος είναι έως το 2040 και όχι αργότερα από το 2035, στις μεγάλες αγορές, το σύνολο των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και van να αφορά οχήματα με μηδενικές εκπομπές

Είναι εντυπωσιακό πάντως το πόσο γρήγορα αλλάζουν, τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία όσο και η ζήτηση των πελατών εξαιτίας της κλιματικής κρίσης. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 2019, οι κινητήρες πετρελαίου ήταν η βασική πηγή εσόδων της VOLVO στην Ευρώπη, όπως και για τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ενώ τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μόλις είχαν αρχίσει να αφήνουν το αποτύπωμά τους.

Από τότε, αυτή η τάση έχει αντιστραφεί σε μεγάλο βαθμό, λόγω της μεταβολής στη ζήτηση, των αυστηρότερων κανονισμών για τους ρύπους, καθώς και της προσήλωσης στην ηλεκτροκίνηση. Η πλειοψηφία των πωλήσεών της VOLVO στην Ευρώπη πλέον αποτελείται από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, είτε με αμιγώς ηλεκτρικό είτε με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.

Φυσικά ηλεκτροκίνητο είναι και το πολυαναμενόμενο μικρό της SUV, το ΕΧ 30 που πρόσφατα έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα.

Ένας από τους λόγους πάντως που τα πετρελαιοκίνητα οχήματα περνούν σιγά σιγά στην…ιστορία, είναι ότι ο μικρότερος αριθμός αυτοκινήτων diesel στους δρόμους έχει θετική επίδραση και στην ποιότητα του αέρα στις πόλεις.
Παρόλο που οι κινητήρες πετρελαίου εκπέμπουν λιγότερο CO2 από τους κινητήρες βενζίνης, έχουν μεγαλύτερες εκπομπές αερίων όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx) που επιδρούν αρνητικά στην ποιότητα του αέρα, ιδίως στις πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Κάποια μοντέλα Diesel πάντως, όπως το VOLVO 244, θα μείνουν αξέχαστα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

CITROEN C4 Collection: Νέα, εκλεπτυσμένη έκδοση – Τιμές

Η νέα έκδοση Collection του CITROEN C4 διακρίνεται από τις ζάντες αλουμινίου 18” Amber Black, τη διχρωμία με μαύρη οροφή Perla Nera και τα...

CUPRA Tindaya: «Ηφαιστειακή» αποκάλυψη

Η CUPRA αποκάλυψε το όνομα του νέου της τολμηρού μοντέλου, το οποία θα λέγεται Tindaya, με το όνομά του να έχει…ηφαιστειακή προέλευση.     Ένα από τα...

GARAGISTI GP1: Αναλογική απόλαυση στην ψηφιακή εποχή – Τιμή

Το GARAGISTI GP1 είναι ένα αναλογικό Hypercar 800 ίππων, που επαναφέρει την ψυχή στην οδήγηση, χωρίς να χρησιμοποιεί ψηφιακές ή ηλεκτρονικές λύσεις.   Η GARAGISTI &...

ROLLS-ROYCE Phantom: Πηγή έμπνευσης θρύλων της μουσικής

H ROLLS-ROYCE Phantom για περίπου 100 χρόνια αποτελεί το μοντέλο…επίδειξης, αλλά και έμπνευσης θρύλων της μουσικής, όπως ο John Lennon και Elvis Presley, οι...

FORD Transit : Επαγγελματική ιστορία 60 χρόνων

Δείτε τη μεγάλη ιστορία του FORD Transit, η παραγωγή του οποίου ξεκίνησε το 1965 και από τότε εξακολουθεί να αποτελεί ένα ιδιαίτερα χρήσιμο «εργαλείο»...

Το NISSAN Qashqai e-Power διανύει όλο το Ηνωμένο Βασίλειο χωρίς ανεφοδιασμό

Το NISSAN Qashqai με το νέο σύστημα e-Power, κατάφερε να διανύσει μια διαδρομή 1.347 χιλιομέτρων χωρίς να σταματήσει σε βενζινάδικο, αφού τελικά είχε και...

OPEL Corsa GSE Vision Gran Turismo: Η…ψηφιακή γενιά των 800 ίππων

Η OPEL μας προετοιμάζει για το μέλλον με ένα εντυπωσιακό τετρακίνητο Corsa GSE Vision Gran Turismo 800 ίππων, το οποίο αρχικά, θα είναι ιδανικό...

ΕΛΒΟ: Ποιος είναι ο νέος αποκλειστικός ιδιοκτήτης

Η ήδη ιδιωτικοποιημένη ΕΛΒΟ πέρασε αποκλειστικά στην ιδιοκτησία του Ισραηλινού SK Group, που ήταν ο μεγαλύτερος μέτοχός της τα τελευταία χρόνια.   Ο Όμιλος SK από...