RENAULT Filante Record 2025: «Φτερό» στον άνεμο

Κοινοποίησε το άρθρο

Το RENAULT Filante Record 2025 είναι ένα πρωτότυπο εμπνευσμένο από το παρελθόν, που στόχο έχει να καταρρίψει πολλά ρεκόρ στο μέλλον.

 

Volvo Ex30

 

Βλέποντας τις φωτογραφίες του ασυνήθιστου αυτού οχήματος, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να πηγαίνεις στη δουλειά σου. Το RENAULT Filante Record 2025 είναι ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο, που σχεδιάστηκε για να προβάλλει την τόλμη και την καινοτομία. Συνδυάζοντας την πλούσια κληρονομιά της RENAULT, με ένα φουτουριστικό όραμα για την ηλεκτροκίνηση.

Εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), αυτό το μονοθέσιο φαίνεται να είναι σμιλευμένο από τον άνεμο. Με τις εντυπωσιακές γραμμές του να είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικές, έχοντας πολλά στοιχεία από την αεροναυπηγική. Όπως οι ορατές βίδες του αμαξώματος. Ουσιαστικά είναι ένα…γλυπτό σε κίνηση.

Εντυπωσιακές είναι και οι διαστάσεις του. Με μήκος 5,12 μέτρα, ύψος 1,19μ. και πλάτος 1,71 μ.Το Filante Record 2025, για το σχεδιασμό του οποίο συνεργάστηκαν και μηχανικοί της LIGIER, διαθέτει αμάξωμα σε χρώμα Ultraviolet Blue. Μια νέα απόχρωση που φαίνεται μπλε ή βιολετί, ανάλογα με τις αντανακλάσεις του φωτός και την οπτική γωνία.

Τα αεροδυναμικά βοηθήματα των εμπρός και των πίσω τροχών, είναι μια ακόμη εντυπωσιακή λεπτομέρεια. Γιατί συμβάλουν στην ομαλή ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα. Μαζί, και τα φαρδιά πλευρικά καλύμματα τροχών που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δραστική μείωση των στροβιλισμών του αέρα.

Στο…διαστημικό εσωτερικό του, κάθε εξάρτημα ή είναι εύκολα προσβάσιμο από τον οδηγό. Με σχεδιασμό προσανατολισμένο στην εργονομία και τη μείωση βάρους. Η επιλογή των υλικών ακολουθεί και αυτή την ίδια φιλοσοφία. Το κάθισμα του οδηγού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, που μοιάζει με αιώρα, για να είναι ελαφρύ και να προσφέρει βέλτιστη στήριξη.

Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής. Οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες. Όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από υλικό που ονομάζεται Scalmolloy.

Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων. Όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα» (καλύπτρα μαχητικού), και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.

Ένας από τους βασικούς στόχους στην εξέλιξη του RENAULT Filante Record 2025 ήταν ο περιορισμός του βάρους, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ενεργειακή απόδοση, άρα και η αυτονομία. Εκμεταλλευόμενοι πλήρως τη χρήση ανθρακονημάτων, οι μηχανικοί κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος του κάτω από τα 1.000 κιλά. Με το βάρος της μπαταρίας να είναι 600 κιλά. Η μπαταρία του πάντως είναι ισχύος 87 kW. Όπως δηλαδή και στο Scenic E-Tech Electric.

Το Filante Record 2025 δεν διαθέτει την κλασική «πενταλιέρα». Αντίθετα, τη λειτουργία του φρεναρίσματος διαχειρίζεται ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, αποστέλλεται ένα ηλεκτρικό σήμα στο σύστημα πέδησης, το οποίο κατανέμει τη δύναμη στους τροχούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Πρόκειται για μια τεχνολογία που ανοίγει νέες δυνατότητες στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας και της θέσης οδήγησης.

Πρωτοποριακά είναι και τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά της Michelin σε ζάντες 19ιντσών. Ο συντελεστής τους είναι σχεδόν 40% χαμηλότερος, σε περίπου 4 κιλά/τόνο σε συνθήκες χρήσης, σε σύγκριση με περίπου 6,5 κιλά/τόνο ενός συμβατικού ελαστικού.

Με όλα αυτά, το Filante Record 2025 φιλοδοξεί να σπάσει νέα ρεκόρ, σε απόδοση, κατανάλωση ενέργειας αλλά και αυτονομία. Θυμίζοντας ότι τα πρωτότυπα της RENAULT ξεκίνησαν πριν από 100 χρόνια να κάνουν ρεκόρ. Και συνεχίζουν…

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Μαραθώνιος Αθήνας 2025: Πότε και ποιοι δρόμοι κλείνουν

Δείτε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα γίνουν λόγω της διεξαγωγής του 42ου Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας.     Ο 42ος Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας αποτελεί ένα γεγονός...

Αυτό είναι το πιο ακριβό «πάρκινγκ» στην Αθήνα

Πιο ακριβά από ό,τι περίμενε πλήρωσε ένας 28χρονος το παρκάρισμα στις γραμμές του τραμ. Τελικά κατέληξε στο Εισαγγελέα.     Τις πρωινές ώρες της 6-11-2025, στο κέντρο...

NISSAN Juke: Με προσφορές που το κάνουν πιο προσιτό από ποτέ

Το νέο NISSAN Juke έρχεται ανανεωμένο, με τολμηρό σχεδιασμό, υβριδική τεχνολογία και τιμή από 20.900 ευρώ. Διαθέσιμο άμεσα και στις δύο εκδόσεις κινητήρων.   To Juke,...

MERCEDES-BENZ GLA: Διαθέσιμη με όφελος τιμής ή 299 ευρώ το μήνα

Η MERCEDES-BENZ GLA 200 είναι διαθέσιμη με όφελος που διαμορφώνει την αρχική τιμή κάτω από τα 45.000 ευρώ, ενώ μπορεί να αποκτηθεί με 299...

Δοκιμή SUZUKI Swift 1.2 Hybrid CVT: Σε αναγκάζει να χαλαρώσεις

Το νέο SUZUKI Swift με το αυτόματο κιβώτιο CVT, είναι πρακτικό, ευέλικτο και οικονομικό, προσφέρει άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά μειώνει και το άγχος.     Του...

LIVE TV: Δείτε την αποκάλυψή του RENAULT Twingo E-Tech

Δείτε την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου RENAULT Twingo E-Tech, το οποίο έρχεται να δώσει νέο χρώμα στις αστικές μετακινήσεις.     Το ηλεκτρικό RENAULT Twingo E-Tech, αποτελεί...

Ράλι Ιαπωνίας 2025: Δείτε τι έγινε την πρώτη ημέρα (video)

Δείτε το shakedown και την πρώτη ειδική διαδρομή του Ράλι Ιαπωνίας, το οποίο ενδέχεται να κρίνει τον πρωταθλητή του WRC για το 2025.     Το Ράλι...

DFSK 500: Μείωση τιμής λόγω Black Friday

Το DFSK 500 είναι πλέον ένα από τα πιο προσιτά C-SUV αφού ενόψει Black Friday οι τιμές του ξεκινούν κάτω από τα 19.000 ευρώ.     Η...