RENAULT Filante Record 2025: «Φτερό» στον άνεμο

Κοινοποίησε το άρθρο

Το RENAULT Filante Record 2025 είναι ένα πρωτότυπο εμπνευσμένο από το παρελθόν, που στόχο έχει να καταρρίψει πολλά ρεκόρ στο μέλλον.

 

 

Βλέποντας τις φωτογραφίες του ασυνήθιστου αυτού οχήματος, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να πηγαίνεις στη δουλειά σου. Το RENAULT Filante Record 2025 είναι ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο, που σχεδιάστηκε για να προβάλλει την τόλμη και την καινοτομία. Συνδυάζοντας την πλούσια κληρονομιά της RENAULT, με ένα φουτουριστικό όραμα για την ηλεκτροκίνηση.

Εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), αυτό το μονοθέσιο φαίνεται να είναι σμιλευμένο από τον άνεμο. Με τις εντυπωσιακές γραμμές του να είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικές, έχοντας πολλά στοιχεία από την αεροναυπηγική. Όπως οι ορατές βίδες του αμαξώματος. Ουσιαστικά είναι ένα…γλυπτό σε κίνηση.

Εντυπωσιακές είναι και οι διαστάσεις του. Με μήκος 5,12 μέτρα, ύψος 1,19μ. και πλάτος 1,71 μ.Το Filante Record 2025, για το σχεδιασμό του οποίο συνεργάστηκαν και μηχανικοί της LIGIER, διαθέτει αμάξωμα σε χρώμα Ultraviolet Blue. Μια νέα απόχρωση που φαίνεται μπλε ή βιολετί, ανάλογα με τις αντανακλάσεις του φωτός και την οπτική γωνία.

Τα αεροδυναμικά βοηθήματα των εμπρός και των πίσω τροχών, είναι μια ακόμη εντυπωσιακή λεπτομέρεια. Γιατί συμβάλουν στην ομαλή ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα. Μαζί, και τα φαρδιά πλευρικά καλύμματα τροχών που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δραστική μείωση των στροβιλισμών του αέρα.

Στο…διαστημικό εσωτερικό του, κάθε εξάρτημα ή είναι εύκολα προσβάσιμο από τον οδηγό. Με σχεδιασμό προσανατολισμένο στην εργονομία και τη μείωση βάρους. Η επιλογή των υλικών ακολουθεί και αυτή την ίδια φιλοσοφία. Το κάθισμα του οδηγού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, που μοιάζει με αιώρα, για να είναι ελαφρύ και να προσφέρει βέλτιστη στήριξη.

Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής. Οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες. Όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από υλικό που ονομάζεται Scalmolloy.

Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων. Όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα» (καλύπτρα μαχητικού), και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.

Ένας από τους βασικούς στόχους στην εξέλιξη του RENAULT Filante Record 2025 ήταν ο περιορισμός του βάρους, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ενεργειακή απόδοση, άρα και η αυτονομία. Εκμεταλλευόμενοι πλήρως τη χρήση ανθρακονημάτων, οι μηχανικοί κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος του κάτω από τα 1.000 κιλά. Με το βάρος της μπαταρίας να είναι 600 κιλά. Η μπαταρία του πάντως είναι ισχύος 87 kW. Όπως δηλαδή και στο Scenic E-Tech Electric.

Το Filante Record 2025 δεν διαθέτει την κλασική «πενταλιέρα». Αντίθετα, τη λειτουργία του φρεναρίσματος διαχειρίζεται ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Όταν ο οδηγός πατάει το φρένο, αποστέλλεται ένα ηλεκτρικό σήμα στο σύστημα πέδησης, το οποίο κατανέμει τη δύναμη στους τροχούς για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Πρόκειται για μια τεχνολογία που ανοίγει νέες δυνατότητες στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας και της θέσης οδήγησης.

Πρωτοποριακά είναι και τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά της Michelin σε ζάντες 19ιντσών. Ο συντελεστής τους είναι σχεδόν 40% χαμηλότερος, σε περίπου 4 κιλά/τόνο σε συνθήκες χρήσης, σε σύγκριση με περίπου 6,5 κιλά/τόνο ενός συμβατικού ελαστικού.

Με όλα αυτά, το Filante Record 2025 φιλοδοξεί να σπάσει νέα ρεκόρ, σε απόδοση, κατανάλωση ενέργειας αλλά και αυτονομία. Θυμίζοντας ότι τα πρωτότυπα της RENAULT ξεκίνησαν πριν από 100 χρόνια να κάνουν ρεκόρ. Και συνεχίζουν…

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

F1: Αποκάλυψη της WILLIAMS FW47 των Sainz και Albon (video)

Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου η WILLIAMS έκανε την παρουσίαση του μονοθέσιου με το οποίο θα λάβει μέρος το 2025 στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα-1.     H...

Ημέρα Αγίου Βαλεντίνου : «Απόσυρση» για χωρισμένους

Την ευκαιρία να...αποσύρουν και να ξεχάσουν για πάντα τους ή τις πρώην έχουν πλέον οι χωρισμένοι, στέλνοντάς τους για...παλιοσίδερα   Οι χωρισμένοι δεν γιορτάζουν ποτέ, λέει...

Έκθεση Retromobile Paris 2025: Ταξίδι στο παρελθόν – (Video)

Δείτε την έκθεση κλασικών αυτοκινήτων Retromobile, η οποία συγκέντρωσε σπάνια οχήματα από το χθες τα οποία θα συναρπάζουν και στο μέλλον.     Η ετήσια έκθεση Retromobile,...

BMW iX 2025: Ισχυρότερη και πιο…αυτόνομη – Τιμές

Διακριτικές παρεμβάσεις στην εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, αλλά και μεγαλύτερη αυτονομία διαθέτει η ανανεωμένη BMW iX.     H BMW iX είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά...

«Παράνομα» σχολικά λεωφορεία

Παραβάσεις σε σχολικά λεωφορεία, για ακόμα μια φορά βεβαιώθηκαν σε πρόσφατους ελέγχους της Τροχαίας.     Η ανευθυνότητα, για να μην τη χαρακτηρίσουμε διαφορετικά, ορισμένων επαγγελματιών οδηγών,...

LIVE TV: Δείτε live το shakedown του Ράλι Σουηδίας

Παρακολουθείστε σε live streaming, το shakedown του Ράλι Σουηδίας του 2025.       Στα παγωμένα δάση της Σουηδίας διεξάγεται ο δεύτερος αγώνας του WRC για το 2025....

Νέο διζωνικό σύστημα μειωμένης τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας

Δείτε τις ώρες που ισχύει πλέον η μειωμένη τιμολόγηση ηλεκτρικής ενέργειας.     Από την 1η Φεβρουαρίου του 2025 ξεκίνησε το νέο διζωνικό σύστημα μειωμένης τιμολόγησης ηλεκτρικής...

Πουλήθηκαν αυτοκίνητα αξίας 25 εκατομμυρίων ευρώ – Λεφτά υπάρχουν

Σπάνια αυτοκίνητα μεγάλης αξίας είχαν την ευκαιρία να διεκδικήσουν συλλέκτες, σε δημοπρασία που έγινε στο Παρίσι, παράλληλα με την έκθεση Retromobile.     Η έκθεση Retromobile που...