Προσπαθώ να θυμηθώ πόσες λέξεις, πόσα άρθρα και πόσες σελίδες αφιερώθηκαν στο γεγονός ότι η θρυλική Alfa Romeo εισέρχεται στην εμπορική κατηγορία των SUV. Τα ερωτήματα τότε άπειρα…
– Θα είναι πραγματική Alfa Romeo;
– Θα διατηρήσει αυτό το ξεχωριστό, οδηγο-κεντρικό προφίλ που χαρακτηρίζει τα μοντέλα των Ιταλών;
– Μήπως θα χάσει από τον χαρακτήρα του, υποκύπτοντας και αυτό στις “σίγουρες” λύσεις του ανταγωνισμού;
Και έρχεται η Stelvio, ως άλλη ντίβα και πετάει το γάντι σε αντίστοιχες – Γερμανικές κυρίως- προτάσεις με τα δυναμικά της στοιχεία μέσα-έξω, αλλά κυρίως για την οδηγική εμπειρία που προσφέρει, που δείχνει και είναι Alfa Romeo.
Εντάξει στην κατηγορία αυτή των SUV, η άνεση έχει τον πρώτο λόγο, αλλά άνεση βρίσκεις και σε σύγχρονα λεωφορεία. Από πότε, αλήθεια, η άνεση σημαίνει και “ευνουχισμός” της οδηγικής απόλαυσης; Ευτυχώς για όλους εμάς η Stelvio ακολουθεί την δική της φιλοσοφία, επί αυτού…
Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για την πετρελαιοκίνητη έκδοση Q4 των 2.2 λίτρων και 210 ίππων. Ένα μηχανικό σύνολο που υποστηρίζει υποδειγματικά και το βάρος αλλά και τον όγκο της Stelvio. Από την άλλη κάνει και μαθήματα το τι σημαίνει και χαμηλό κόστος χρήσης!
Δυναμική σχεδίαση που δεν περνά απαρατήρητη
Η Stelvio, το πρώτο SUV της Alfa Romeo, δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει το 100% του DNA της ιστορικής ιταλικής εταιρείας με τους χιλιάδες πιστούς οπαδούς σε όλον τον κόσμο και φυσικά και στην Ελλάδα.
Όχι δεν θα περάσεις απαρατήρητος μαζί της. Ίσως και να μην θέλεις άλλωστε. Γιατί το μπροστινό μέρος με την μεγάλη V μάσκα και τα led φώτα σε προδίδουν συνέχεια. Οι διαστάσεις της Stelvio (μήκος 4,68μ., ύψος 1,67μ. και πλάτος 2,16μ.) αποπνέουν έντονο δυναμισμό. Εξωτερικά, το γοητευτικό περίγραμμα περικλείει τέλεια την παράδοση, τον σχεδιασμό και τις επιδόσεις που αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια της ιστορίας της μάρκας. Ουσιαστικά, η ξεχωριστή σχεδίασή της εκφράζει τρία ουσιώδη χαρακτηριστικά του Alfa Romeo design: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα και την υψηλή ποιότητα στο φινίρισμα των επιφανειών.
Εσωτερικό που δεν ¨θυσιάστηκε” στον βωμό των σύγχρονων επιταγών
Αν νομίζεις ότι επειδή είναι SUV, δεν θα χαίρεσαι τις ώρες που θα κάθεσαι μέσα της, γελιέσαι… Καθαρά οδηγο-κεντρική από την θέση οδήγησης, μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια, έτσι όπως άλλωστε έχεις συνηθίσει και θέλεις τις Alfa Romeo από την εποχή της 156 ακόμη, που ναι μεν ήταν “κούρσα” αλλά την ένιωθες χτισμένη γύρω σου. Η ίδια ακριβώς σπορ έμπνευση διακατέχει το εσωτερικό. Α, και να μην το ξεχάσω.
Στο επίκεντρο βρίσκεται ο οδηγός και αυτό είναι εμφανές από τον προσανατολισμό του ταμπλό.
Εκτός από την οθόνη infotainment και τους εργονομικά τοποθετημένους διακόπτες, μην περιμένεις πολλά κουμπάκια-λαμπάκια να δημιουργούν το πάνελ του Enterprise. Η καμπίνα διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, γεγονός που υπογραμμίζεται από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (που φιλοξενεί τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης, το ελαφρώς κυματοειδές ταμπλό και το άμεσο, μικρό, δερμάτινο τιμόνι που προσαρμόζεται αποτελεσματικά σε όλους τους τρόπους οδήγησης.
210 ίπποι, κίνηση all-wheel drive αλλά… κατανάλωση μεσαίου SUV
Τα σπορ γονίδια της Stelvio δεν οφείλονται μόνο στο εξαιρετικό πλαίσιο αλλά και στην αρχιτεκτονική της Q4, τετρακίνησής της με το ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής
Έχεις διαβάσει όλα τα παραπάνω, για σπορ διάθεση και DNA και ξαφνικά βλέπεις ότι μιλάμε για diesel κινητήρα… Μην αλλάζεις διάθεση !
Ο 2.2 δεν θα μπορούσε να αποτελεί τροχοπέδη στο όλο πακέτο και προσφέρει απλόχερα 210 ίππους, οι οποίοι μπορεί σε αστικές συνθήκες να κρύβονται επιμελώς, στον ανοικτό δρόμο όμως κάνουν ωραία πράγματα σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, το οποίο μην ξεχνάμε με περισσή άνεση φθάνει να υποστηρίζει και τα 510 άλογα της Quadrifoglio
Και αν θέλεις να ψαχτείς περισσότερο, εκεί ακριβώς στο δεξί σου χέρι και δίπλα από τον επιλογέα, είναι ο διακόπτης του Alfa DNA με τα τρία προγράμματα: Το οικονομικό Advanced Efficiency, το βασικό Natural και το σπορ Dynamic. Η απόκριση στο γκάζι αλλάζει σε όλα ενώ στο τρίτο, αλλάζει και η χαρτογράφηση του κιβωτίου.
Και πως είναι δηλαδή η ζωή μαζί της;
H Stelvio πέρα από συναρπαστική στο δρόμο είναι και ιδιαίτερα ασφαλής, καθώς εξοπλίζεται με εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης
Μέσα στην πόλη η Stelvio αποδείχθηκε ευέλικτη και ευκολο-οδήγητη , παρά τον όγκο της αλλά θα ήταν ψέμα να μην αναφέρουμε ότι θα δυσκολευόμασταν χωρίς την βοήθεια των αισθητήρων και των καμερών.
Αργότερα σε επαρχιακά κομμάτια ίσως θελήσεις περισσότερο χρόνο να συνηθίζεις τον σπορ προσανατολισμό της και την σφιχτή της ανάρτηση, αλλά θα λατρέψεις το πλαίσιο της.
Στο εθνικό δίκτυο η Stelvio ξεδιπλώνει την ικανότητα της σε συνδυασμό με το μηχανικό σύνολο και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο.
Δηλαδή το προτείνεις;
Θέλεις να νιώθεις ότι οδηγάς βενζίνη αλλά να έχεις τις ευεργετικές ιδιότητες (sic) των κινητήρων diesel ;
– Θέλεις να έχεις ένα SUV που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα που κινούνται σχεδιαστικά σε safe επιλογές;
– Θέλεις να ικανοποιείς τις οικογενειακές σου ανάγκες αλλά να κάθεσαι στην θέση του οδηγού και να μην θέλεις να βγεις;
Τότε είσαι ο άνθρωπος που θέλει μία Stelvio 2.2D Q4 210ps και η Stelvio είναι ένα SUV που απευθύνεται σε ανθρώπους με τα παραπάνω χαρακτηριστικά όπως εσύ.
Eντάξει, η τιμή της (από 59.900 ευρώ) περιορίζει τα όνειρα αρκετών από εμάς, αλλά με χαρτί και μολύβι αν το πάρεις, προσφέρει αρκετά περισσότερα από άλλες προτάσεις του ανταγωνισμού στην συγκεκριμένη κατηγορία.