Το BMW Group και η Toyota Motor Corporation, ενώνουν τις δυνάμεις και τις τεχνολογικές τους δυνατότητες για να φέρουν στους δρόμους ένα σύστημα κυψελών καυσίμου νέας γενιάς.
Οι τεχνολογικές απαιτήσεις της νέας εποχής, έχουν ως αποτέλεσμα τις συνεργασίες μεταξύ κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών. Εταιρειών, που εμπορικά, είναι μεγάλοι αντίπαλοι.
Μετά τη συνεργασία της με τη MERCEDES-BENZ για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, η BMW έχει ενώσει την τελευταία δεκαετία τις δυνάμεις με την TOYOTA. Η οποία συνεργάζεται με τη NISSAN.
Και οι δύο εταιρείες προσβλέπουν στην προώθηση της οικονομίας του υδρογόνου. Με το οποίο ασχολούνται αρκετά χρόνια. Τώρα, οι δύο όμιλοι, επεκτείνουν τη συνεργασία τους για τη μετάβαση αυτής της τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών ρύπων στην επόμενη φάση.
Το BMW Group και η Toyota Motor Corporation θα αναπτύξουν από κοινού το σύστημα κίνησης για επιβατικά οχήματα. Mε τη βασική τεχνολογία κυψελών καυσίμου (τις κυψέλες καυσίμου τρίτης γενιάς) να δημιουργεί συνέργειες για χρήση τόσο σε επαγγελματικά όσο και σε επιβατικά μοντέλα.
Το αποτέλεσμα αυτής της συλλογικής προσπάθειας θα αξιοποιηθεί σε ανεξάρτητα μοντέλα τόσο της BMW όσο και της TOYOTA και θα διευρύνει τη γκάμα των επιλογών FCEV που είναι διαθέσιμες στους πελάτες. Tα μοντέλα κυψελών καυσίμου πάντως θα διατηρήσουν την ταυτότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε μάρκας, αποτελώντας ανεξάρτητες εκδόσεις FCEV.
Η δημιουργία συνεργασιών και η συγχώνευση του συνολικού αριθμού των συστημάτων κίνησης χάρη στις από κοινού διαδικασίες ανάπτυξης και προμήθειες, υπόσχεται και μείωση του κόστους της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.
Η πορεία για την πλήρη αξιοποίηση της δυναμικής της κινητικότητας υδρογόνου περιλαμβάνει τη χρήση του σε επαγγελματικά οχήματα. Αλλά και τη δημιουργία υποδομών ανεφοδιασμού για όλες τις εφαρμογές κινητικότητας. Συμπεριλαμβανομένων των επιβατικών οχημάτων που τροφοδοτούνται με υδρογόνο.
Το BMW Group αναμένεται να είναι έτοιμο το 2028 για την ευρεία παραγωγή αυτοκινήτων με συστήματα κίνησης υδρογόνου. Τα οχήματα αυτά θα ενσωματωθούν στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο της BMW, η οποία θα προσφέρει μια πρόσθετη παραλλαγή, ενός υφιστάμενου μοντέλου με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Το υδρογόνο αναγνωρίζεται ως ένας πολλά υποσχόμενος μελλοντικός φορέας ενέργειας για την παγκόσμια απεξάρτηση από τον άνθρακα. Λειτουργεί ως αποτελεσματικό μέσο αποθήκευσης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Συμβάλλοντας στην εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης και επιτρέποντας μια πιο σταθερή και αξιόπιστη ενσωμάτωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό δίκτυο.
Το υδρογόνο είναι το κομμάτι το οποίο λείπει για τη συμπλήρωση του παζλ που σχετίζεται με την ηλεκτρική κινητικότητα, στις περιπτώσεις που τα συστήματα ηλεκτροκίνησης με μπαταρία δεν αποτελούν βέλτιστη λύση.
«Πρόκειται για ένα ορόσημο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το πρώτο όχημα ευρείας παραγωγής με κυψέλες καυσίμου που προσφέρεται από έναν παγκόσμιο premium κατασκευαστή. Με κινητήρια δύναμη το υδρογόνο και με οδηγό το πνεύμα της συνεργασίας μας, θα υπογραμμίσει τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογική πρόοδος διαμορφώνει τη μελλοντική κινητικότητα», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG. «Και θα προαναγγείλει μια εποχή σημαντικής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου».
Ο Koji Sato, Πρόεδρος & Μέλος του Δ.Σ. (Representative Director) της Toyota Motor Corporation, δήλωσε, «Είμαστε χαρούμενοι που η συνεργασία της BMW με την TOYOTA εισέρχεται σε μία νέα φάση. Στην μακρά ιστορία της συνεργασίας μας, έχουμε επιβεβαιώσει ότι η BMW και η TOYOTA μοιράζονται το ίδιο πάθος για τα αυτοκίνητα και την πίστη στις ανοιχτές τεχνολογίες και στην προσέγγιση πολλαπλών οδών με στόχο την ουδετερότητα του άνθρακα. Θα επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας από κοινού με την BMW και τους εταίρους μας σε διάφορους κλάδους για την υλοποίηση ενός μέλλοντος όπου η ενέργεια του υδρογόνου θα υποστηρίζει την κοινωνία».