Οι πετρελαιοκινητήρες επιστρέφουν και κινούνται με υδρογονωμένα φυτικά έλαια

Κοινοποίησε το άρθρο

Η BMW συνεχίζει να εξελίσσει τους πετρελαιοκινητήρες της, οι οποίοι θα μπορούν να εφοδιάζονται με καθαρά καύσιμα, προερχόμενα από απόβλητα, αντί για το παραδοσιακό ορυκτό diesel.

 

 

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ο «βίαιος», ίσως και επιτακτικός τρόπος με τον οποίον προωθείται, έχει προβληματίσει. Και είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι δεν έχει τα αναμενόμενα, για ορισμένους, αποτελέσματα. Το δείχνουν άλλωστε και οι ταξινομήσεις των επαναφορτιζόμενων οχημάτων στην Ευρώπη.

Η εξέλιξη αυτή έχει ως αποτέλεσμα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξετάζουν και άλλες επιλογές για τη μείωση των εκπομπών CO2. Γιατί οι νέες τεχνολογίες δεν αποτελούν μονόδρομο.

Εκτός από υδρογόνο, το οποίο ίσως αποτελεί το καύσιμο της επόμενης ημέρας, υπάρχουν και άλλες λύσεις. Όπως η χρήση καυσίμων, που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες.

Σε μια τέτοια επιλογή ήδη προχωρά το BMW Group. Το οποίο από τον Ιανουάριο του 2025, θα εφοδιάζει όλα τα diesel μοντέλα που κατασκευάζονται στη Γερμανία με HVO 100. Ένα υψηλής ποιότητας υποκατάστατο του diesel, με εκπομπές CO2 που είναι έως και 90% χαμηλότερες στο συνολικό ισοζύγιο.

Η συντομογραφία HVO (hydrotreated vegetable oil) σημαίνει «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο». Ενώ η προσθήκη του αριθμού «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καθαρό (100%) καύσιμο.

Το Neste MY Renewable Diesel™ αποτελεί το καύσιμο HVO 100 που χρησιμοποιείται στα εργοστάσια του BMW Group στο Μόναχο, στο Dingolfing, στο Regensburg και στη Λειψία. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν ετησίως πάνω από το 50% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων του ομίλου.

Το καύσιμο, που παρέχεται από τον Φινλανδό κατασκευαστή Neste, εξασφαλίζει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 90% κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Σε σύγκριση βέβαια με το παραδοσιακό ορυκτό diesel.

Ήδη από τα τέλη Μαΐου του 2024, το παραφινικό ντίζελ HVO μπορεί να πωλείται στα πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία. Το συγκεκριμένο καύσιμο παράγεται από διάφορα απόβλητα. Όπως τα μαγειρικά έλαια, καθώς και από υπολείμματα και άλλες ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Πληροί αυστηρά πρότυπα ποιότητας και βιωσιμότητας, χωρίς τη χρήση φοινικέλαιου κατά την παραγωγή του. Και δεν περιέχει συμβατικό βιοντίζελ.

Συγκρινόμενο με το ορυκτό ντίζελ, το HVO 100 αποτελεί ένα προϊόν ανώτερης ποιότητας. Και παρέχει μια σειρά από τεχνικά πλεονεκτήματα. Πέρα από τις μικρότερες εκπομπές CO2, οι χημικές του ιδιότητες εξασφαλίζουν καλύτερη συμπεριφορά κατά την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Επιπλέον, χάρη στην καθαρότητά του, είναι ανθεκτικό στη μικροβιακή μόλυνση. Την αποκαλούμενη «πανούκλα του ντίζελ».

Οι πετρελαιοκινητήρες του BMW Group, οι οποίοι εξελίσσονται στο εργοστάσιο Steyr στην Αυστρία, έχουν λάβει έγκριση για τη χρήση του καυσίμου HVO 100. Σύμφωνα πάντα με το ευρωπαϊκό πρότυπο καυσίμου EN 15940. Η δυνατότητα αυτή μάλιστα υπάρχει από τον Μάρτιο του 2015 για συγκεκριμένα μοντέλα και τύπους. Τα οποία μπορείτε να δείτε εδώ.

Το BMW Group δοκιμάζει συνεχώς τη συμβατότητα όλων των νέων καυσίμων για τους κινητήρες του. Πέρα από τα HVO 100, B10 και όλα τα ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels) που έχουν εγκριθεί για πετρελαιοκινητήρες.

Για τους βενζινοκινητήρες, έχουν εγκριθεί τα E25 και e-fuels βάσει του προτύπου καυσίμου EN228. Η χρήση υψηλότερων αναγεννητικών συστατικών στα καύσιμα μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2 και στους βενζινοκινητήρες. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό, η ΕΕ θα πρέπει να αυξήσει το ανώτατο όριο που ορίζεται στην παλιά οδηγία για την ποιότητα των καυσίμων, από E10 σε E20 ή E25.

Το HVO 100 πάντως χρησιμοποιείται, από τον Μάρτιο του 2023 στο Μόναχο και στα φορτηγά των logistics του εργοστασίου του BMW Group. Το οποίο αποτελεί νέο μέλος της συμμαχίας eFuel Alliance. Που επιδιώκει να προωθήσει ένα ρεαλιστικό ρυθμιστικό πλαίσιο και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη της αγοράς για τα ανανεώσιμα καύσιμα.

Η συνεργασία αυτή στόχο έχει επίσης να ενθαρρύνει άλλους εκπροσώπους του κλάδου να υιοθετήσουν τα ανανεώσιμα καύσιμα ως μια επιπλέον συμπληρωματική τεχνολογία. Γιατί όλοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι η ηλεκτροκίνηση δεν θα πρέπει να είναι μονόδρομος.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

RENAULT Filante Record 2025: «Φτερό» στον άνεμο

Το RENAULT Filante Record 2025 είναι ένα πρωτότυπο εμπνευσμένο από το παρελθόν, που στόχο έχει να καταρρίψει πολλά ρεκόρ στο μέλλον.     Βλέποντας τις φωτογραφίες του...

H ALFA FERRARI βγήκε από τις σκόνες της (video)

Η μία και μοναδική ALFA FERRARI που κατασκευάστηκε ποτέ, έκανε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση μετά από 30 χρόνια.     Το 1986 εμφανίστηκε στους βρετανικούς αγώνες...

TOYOTA Yaris Cross GR Sport σε Storm Grey

Με νέα χρώματα βάφεται πλέον το TOYOTA Yaris Cross GR Sport, θέλοντας να δείξει ότι και τα SUV μπορούν να έχουν σπορ διαθέσεις.     Τo TOYOTA...

AUDI Q6 e-tron offroad στα…χνάρια του quattro

Το AUDI Q6 e-tron offroad είναι ένα πανίσχυρο πρωτότυπο με δύο ηλεκτροκινητήρες και εντυπωσιακές δυνατότητες αναρρίχησης.     H AUDI έχει μεγάλη παράδοση στα τετρακίνητα μοντέλα. Και...

Νέα CITROEN C4 και C4 X – Τιμές

Διατηρώντας τα βασικά τους χαρακτηριστικά, τα CITROEN C4 και C4 X ανανεώθηκαν, κυρίως εξωτερικά, συνεχίζοντας να προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης.     Συνεχίζοντας την ανανέωση των μοντέλων...

Πλαίσιο μιας PORSCHE 934 πουλήθηκε σε τιμή ρεκόρ

Μια χειροποίητη PORSCHE 934 από σωληνωτό πλαίσιο, ξεπέρασε σε δημοπρασία ακόμα και την τιμή πραγματικών συλλεκτικών μοντέλων.     Η PORSCHE 934 ήταν μια αγωνιστική έκδοση της...

Έρχεται το NISSAN Ariya NISMO με 435 ίππους

Η NISMO περιποιήθηκε το NISSAN Ariya e-4ORCE 87 kWh, το οποίο μεταμορφώθηκε σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων που υπόσχεται μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία.     Έχοντας δημιουργήσει παράδοση...

Οι πρώτες ημέρες του Lewis Hamilton στη FERRARI (video)

Ο Lewis Hamilton έφτασε στο Μαρανέλο και έκανε τους πρώτους του γύρους με το μονοθέσιο της FERRARI.     Η εποχή του Lewis Hamilton στη FERRARI ξεκίνησε....