Δοκιμή CITROEN C3 1.2T 100PS: Αλλαγή…πλεύσης

Κοινοποίησε το άρθρο

Ευέλικτο και ξεκούραστο στην πόλη, το νέο CITROEN C3 ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια, ενώ χωρίς να…παρεξηγηθείς, μπορείς να το χαρακτηρίσεις και SUV.

 

 

Του Ηλία Ματζαβά

«Καινούργιο είναι αυτό το…τζιπάκι;» ήταν η πρώτη ερώτηση που δεχτήκαμε από περαστικό, τις πρώτες ώρες της συνύπαρξής μας με το νέο CITROEN C3. Δύο ημέρες αργότερα, ένας υπάλληλος σε πάρκινγκ, δυσκολεύτηκε να το βρει γιατί «το σχήμα του δεν μου έμοιαζε για CITROEN» όπως μας είπε. Πρόκειται για δύο γεγονότα που επιβεβαίωσαν αυτό που ξέραμε. Ότι δηλαδή το νέο C3, δεν έχει καμία σχέση με το μοντέλο που τα τελευταία 20 χρόνια, έχει ξεπεράσει τα 5 εκατομμύρια πωλήσεις.

Η CITROEN έκανε άλλη μια…γαλλική επανάσταση με «όπλο» ένα μικρό μοντέλο. Που δείχνει μεγαλύτερο. Το μήκους 4 μέτρων C3, το οποίο έγινε πιο τετράγωνο, χωρίς να έχει καμία σχέση με τον προκάτοχό του. Ακολουθώντας την τάση της εποχής, χωρίς η CITROEN να το…φωνάζει, δείχνει πιο SUV, από ποτέ. Θα μπορούσε μάλιστα, αυτό να είναι το Aircross. Αλλά δεν είναι.

Με πλάτος 1.755 χιλ. ύψος 1.577 και σχεδόν 200 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, ξεχωρίζει. Γιατί δεν είναι πλέον supermini, αλλά ένα σύγχρονο crossover, με νεανικές διαθέσεις. Οι οποίες, μεταξύ άλλων τονίζονται και από τις χρωματικές επιλογές, με τις αρκετές διχρωμίες.

Αναλυτική παρουσίαση με τα χαρακτηριστικά του νέου CITROEN C3, ήδη έχετε διαβάσει στο gonews.gr.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου C3, το πρώτο που διαπιστώνεις είναι ότι είναι ιδιαίτερα φωτεινό. Αλλά και ευρύχωρο, αφού το μεταξόνιο των 2.540 χιλ. εξασφαλίζει χώρους κορυφαίους για την κατηγορία. Ακόμα και για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Από τον μέσο όρο της κατηγορίας ξεφεύγει και ο χώρος αποσκευών των 310 λίτρων, ο οποίος έχει «κανονικό» σχήμα με εκμεταλλεύσιμο όλο το πλάτος του.

Στην αίσθηση ευρυχωρίας συμβάλει και το σχεδόν επίπεδο ταμπλό, με τα σκληρά πλαστικά, αλλά και τις υφασμάτινες επενδύσεις. Οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων προβάλλονται οριζόντια σε μια μαύρη περιοχή πάνω στο ταμπλό, ενώ αυτή που ξεχωρίζει είναι η μακρόστενη οθόνη αφής.

Η οποία στην έκδοση Max που είχε το gonews.gr στη διάθεσή του, ήταν 10,25 ιντσών. Εκεί προβάλλονται, στα ελληνικά, το σύστημα πλοήγησης, το τηλέφωνο και τα πολυμέσα. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το μικρό πολυλειτουργικό τιμόνι, το οποίο είναι πιο επίπεδο στο επάνω και κάτω μέρος του, ενώ αρκετοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα.

Χωρίς να προκαλεί ή να υπερβάλει με την υψηλή τεχνολογία, το εσωτερικό το C3 καταφέρνει να είναι απλό, σύγχρονο, ευχάριστο και πρακτικό. Γιατί λύσεις όπως οι χειροκίνητες ρυθμίσεις του κλιματισμού, κάνουν τη ζωή των επιβατών πιο εύκολη.

Πιο ευχαριστημένος από όλους πάντως είναι οδηγός. Κάθεται ψηλά, έχοντας καλή ορατότητα και ένα εργονομικό και άνετο κάθισμα. Και ας μην έχει ιδιαίτερη πλευρική στήριξη. Σίγουρα το πρώτο που θα εκτιμήσει είναι το τιμόνι. Το οποίο συμβάλει και στην ευελιξία του C3 στους αστικούς ελιγμούς.

Πολύτιμος συνεργάτης αποδεικνύεται και ο τρικύλινδρος κινητήρας Turbo PureTech των 1.2 λίτρων. Αποδίδει 101 ίππους και 205 Nm ροπής. Πολιτισμένος σε λειτουργεία, χωρίς ενοχλητικό ήχο, διακρίνεται για την ελαστικότητα αλλά και την προθυμία του. Ακόμα και στις χαμηλότερες στροφές.

Αποδεικνύεται μάλιστα και ιδιαίτερα οικονομικός αφού η μέση του κατανάλωση, σε ιδανικές συνθήκες, υπολογίζεται σε 5,6λτ./100 χλμ. Ακόμα και σε πιο απαιτητικές διαδρομές δεν θα ξεφύγει πολύ πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ. Οι προδιαγραφές των καυσαερίων του είναι Euro 6e με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να υπολογίζονται σε 128 γραμ./χλμ.

Χωρίς κάποια υβριδική υποβοήθηση, ο κινητήρας συνεργάζεται ιδανικά με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει πολύ καλή αίσθηση και εξαιρετικό «κούμπωμα». Οι επιδόσεις που υπόσχεται το C3, μάλλον υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Η επιτάχυνση από στάση ως τα 100χλμ./ώρα έρχεται σε 10,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα. Η αίσθηση μάλιστα που αποκομίζει ο οδηγός είναι ότι το συγκεκριμένο σύνολο μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Μπορείς να το οδηγήσεις και σβέλτα, αλλά δεν είναι αυτός ο προορισμός του. Άλλωστε και η φιλοσοφία της ανάρτησής του, έχοντας αμορτισέρ με Progressive Hydraulic Cushions, δίνει έμφαση στην άνεση, εξασφαλίζοντας ξεκούραστες και ασφαλείς μετακινήσεις. Όταν χρειαστεί επεμβαίνουν και τα ηλεκτρονικά συστήματα, με την ιδιαίτερα έντονη ηχητική προειδοποίηση, ενώ αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα.

Χωρίς αμφιβολία, η ποιότητα κύλισης, η άνεση, η στιβαρότητα και ο γενικότερα πολιτισμένος χαρακτήρας του είναι η μεγαλύτερη διαφορά της τέταρτης γενιάς του CITROEN C3, από τις προηγούμενες. Όσο μάλιστα περισσότερο το οδηγείς, τόσο…παρασύρεσαι για να το συγκρίνεις με μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο της δημοφιλούς κατηγορίας Β. Το οποίο χωρίς τεχνολογικές υπερβολές, καταφέρνει να ικανοποιεί σε όλους τομείς. Είναι ευέλικτο και ξεκούραστο στην πόλη, ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια, ενώ χωρίς να…παρεξηγηθείς, μπορείς να το χαρακτηρίσεις και SUV. Άλλωστε δεν φοβάται να κινηθεί και σε βατές, χωμάτινες διαδρομές.

Και όλα αυτά με πληρέστατο εξοπλισμό και τιμές που ξεκινούν αρκετά πιο χαμηλά από το…φράγμα των 20.000 ευρώ. Η έκδοση You αρχίζει από 17.900 ευρώ, η Plus από 19.500 και η κορυφαία Max, από 20.500 ευρώ. Τιμές δηλαδή που δύσκολα βρίσκεις σε αυτοκίνητο που φαίνεται σαν «τζιπάκι» μεγαλύτερης κατηγορίας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

MERCEDES-BENZ Vision Iconic: Το παρελθόν «φωτίζει» το μέλλον (video)

Το Vision Iconic αποκαλύπτει τη μελλοντική σχεδιαστική φιλοσοφία της MERCEDES-BENZ, συνδυάζοντας την πολυτέλεια, με την υψηλή τεχνολογία, αλλά και το…φως του ήλιου.     Η MERCEDES-BENZ μπαίνει...

Ανάβαση Αχλαδόκαμπου 2025

Συναρπαστική εξέλιξη είχε η Ανάβαση Αχλαδόκαμπου 2025 με τη νίκη σε αρκετές κατηγορίες να κρίνεται σε δέκατα του δευτερολέπτου.     Με την παρουσία πολυάριθμων θεατών και...

CUPRA Formentor VZ5: Η επιστροφή των πεντακύλινδρων κινητήρων

Το νέο CUPRA Formentor στην έκδοση VZ5 των 390 ίππων, απευθύνεται στους λάτρεις των επιδόσεων που προσφέρουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.     Η είδηση της έλευσης...

Μικρός Δακτύλιος: Μονά – Ζυγά στο κέντρο της Αθήνας

Ο Μικρός Δακτύλιος επέστρεψε στο κέντρο της Αθήνας. Δείτε ποια αυτοκίνητα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα και ποιοι δικαιούνται κάρτα ελεύθερης εισόδου και εξόδου.     Η επιστροφή...

RENAULT Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300hp: Υβριδική απογείωση – Τιμές

Με υπερσύγχρονο υβριδικό σύνολο 300 ίππων, τετρακίνηση, αποκλειστικές τεχνολογίες και ιδιαίτερο σχεδιασμό, το RENAULT Rafale Hyper Hybrid E-Tech καταφέρνει να μην θεωρείται ένα ακόμα...

FERRARI Elettrica: Το…κάστρο με τα ηλεκτρικά άλογα

Η FERRARI αποκαλύπτει σταδιακά την Elettrica, το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό supercar με 830 kW ισχύ, καινοτόμο πλαίσιο, ενεργή ανάρτηση, μεγάλη αυτονομία και υψηλές...

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πήγε «στο φεγγάρι και γύρισε», χωρίς αλλαγή μπαταρίας

Μια FORD Mustang Mach-E έχει διανύσει μέσα σε τρία χρόνια, περισσότερα από 400.000 χλμ. με την μπαταρία της να εξακολουθεί να αποδίδει σαν καινούργια.     Η...

Τι έδειξαν οι έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα και τέλη κυκλοφορίας – Τα πρόστιμα

Περισσότερες από 218.000 παραβάσεις εντόπισαν οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι για ανασφάλιστα ή οχήματα που δεν έχουν πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας.     Οι ηλεκτρονικοί, διασταυρωτικοί έλεγχοι που είχαν ανακοινωθεί,...