DACIA Duster 2024: Αναβάθμιση παντός…εδάφους

Κοινοποίησε το άρθρο

 

To DACIA Duster ανανεώθηκε, διατηρώντας τον περιπετειώδη του χαρακτήρα, προσφέροντας πλέον μεγαλύτερους χώρους και αναβαθμισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης. Παραμένει όμως ένα από τα πιο προσιτά, καθαρόαιμα SUV.

 

 

Τα τελευταία χρόνια η DACIA ξεκάθαρα έχει ανέβει επίπεδο, προσφέροντας σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία παράλληλα, είναι και ιδιαίτερα προσιτά. Βλέποντας μάλιστα τις τάσεις της αγοράς, προσανατολίζεται τα επόμενα χρόνια να δώσει βάρος στα SUV.
Και ήδη ετοιμάζει ένα μεγάλο, εντυπωσιακό μοντέλο για το 2025. Το Bigster.

Η απόφασή της αυτή, μόνο τυχαία δεν είναι, αφού στην γκάμα της έχει ένα από τα best seller SUV της Ευρώπης. Το Duster. Το οποίο εμφανίστηκε το 2010 και ανανεώθηκε για πρώτη φορά το 2017.

Στη 13χρονη καριέρα του, κατέκτησε πάνω από 40 τίτλους, η παραγωγή του έφτασε τα 2,2 εκ. μονάδες, ενώ το 2022 ήταν το κορυφαίο μοντέλο, σε όλες τις κατηγορίες των λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη.
Σήμερα, περίπου 1.000 Duster βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής των εγκαταστάσεων της DACIA στο Πιτέστι της Ρουμανίας κάθε μέρα.

Η μεγάλη του επιτυχία, δεν εμπόδισε την DACIA να το ανανεώσει. Το νέο μοντέλο εξακολουθεί να έχει τη γνώριμή του…σιλουέτα και το συμπαγή, στιβαρό του χαρακτήρα, αλλά σχεδιαστικά, πήγε ένα βήμα παραπάνω.

Οι γραμμές του παραμένουν απλές, ενώ η μάσκα δείχνει τη νέα ταυτότητα της φίρμας. Ξεχωρίζουν βέβαια τα έντονα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, στη φαρδιά πίσω πόρτα, αλλά και στα πλευρικά παράθυρα που καλύπτουν αρμονικά το τμήμα από την εμπρός κολόνα μέχρι το πορτμπαγκάζ.

Το νέο Duster διαθέτει περιφερειακά προστατευτικά στο ύψος της μέσης του αμαξώματος. Τα πλευρικά προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος συνδέονται με εκείνα στους θόλους των τροχών, τα οποία συνδέονται με τη σειρά τους, με τον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα.

Οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω εναρμονίζονται αισθητικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Η απουσία βαφής ωφελεί το περιβάλλον, αλλά και τον ιδιοκτήτη του. Γιατί εκδορές και χτυπήματα δεν χαλάνε το αρχικό χρώμα.

Τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle. Το οποίο έχει σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της DACIA και τους χημικούς της LyondellBasell.

Αυτό το υλικό, το οποίο παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Manifesto, ανακυκλώνεται έως και 20%. Η σύνθεσή του περιλαμβάνει λευκά σωματίδια που του δίνουν μια διάστικτη εμφάνιση, για αυτό και η DACIA αποφάσισε να την υιοθετήσει αντί για τη βαφή.

Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν υιοθετήσει τη μορφή του ‘Y,’ ενώ το ίδιο σχήμα κοσμεί και τις ζάντες αλουμινίου, οι οποίες έχουν υποστεί ειδική κατεργασία χωρίς χρώμιο.

Στο εσωτερικό, έχει δοθεί έμφαση στον τομέα της εργονομίας, όπως στην κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον.

Το νέο Duster είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας, που διαθέτει εξατομικεύσιμο έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, όπου ο οδηγός μπορεί να εμφανίσει τις πληροφορίες που θεωρεί πιο χρήσιμες στη διαμόρφωση που προτιμά.

Τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό. Το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά άνετο στο χειρισμό.

Η νέα υπογραφή σε σχήμα ‘Y’ υπογραμμίζει τη σχέση μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής σχεδίασης. Ξεχωρίζουν οι αεραγωγοί σε σχήμα ‘Y’, ενώ το χαρακτηριστικό ‘Y’ υπάρχει επίσης και στα υποβραχιόνια των θυρών.

Το νέο Duster είναι κατασκευασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγική στρατηγική της φίρμας. Αυτή η εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο νέο Sandero και στη συνέχεια στο Jogger.

Χάρη σε αυτήν την πλατφόρμα, το Duster προσφέρει τώρα περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ είναι λίγο μακρύτερο συνολικά. Το μήκος του φτάνει τα 4,34 μ. το ύψος του είναι 1,66μ. και το πλάτος 1,81 μ.

Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (472 λίτρα κάτω από τη εταζέρα στην έκδοση 4×2).

Η αρχιτεκτονική αυτής της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης κατά την οδήγηση.
Παράλληλα, μπορεί να φιλοξενήσει και κινητήριες μονάδες τεχνολογίας Mild και Full Hybrid.

Αναβαθμισμένες αναμένονται και οι εκτός δρόμου δυνατότητές του. Οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν το σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης.

AUTO: το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα περιστροφής των τροχών.

SNOW: βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης, χάρη στις ειδικές ρυθμίσεις του ESC και του συστήματος anti-spin.

MUD/SAND: για κίνηση σε σαθρά εδάφη.

OFF-ROAD: κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος, με λειτουργία παρόμοια με το 4×4 Lock του σημερινού Duster. Αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα της αυτόματης και βέλτιστης κατανομής της ροπής στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, ανάλογα το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα.

ECO: μειώνει την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος. Βελτιστοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό την κατανομή της ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, ώστε να περιορίσει την κατανάλωση, ενώ προσαρμόζεται και στο επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος.

Η απόσταση από το έδαφος είναι 217 στην έκδοση 4×4, ενώ οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης για υπέρβαση ακόμα περισσότερων εμποδίων είναι 31°εμπρός και 36° πίσω.
Η εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς, έχουν 209 χλστ. απόσταση από το έδαφος.

Ο…εκδρομικός χαρακτήρας το νέου DACIA, τονίζεται και από τα αξεσουάρ InNature. Όπως το πακέτο ύπνου. Το οποίο γνωρίσαμε στο Jogger.

 

Πρόκειται για ένα απλό, αφαιρούμενο και προσιτό κουτί 3 σε 1, που περιέχει ένα διπλό κρεβάτι που διπλώνει σε λιγότερο από 2 λεπτά (μήκος 1,90 μέτρα και πλάτος έως 1,30 μέτρα), τραπεζάκι και αποθηκευτικό χώρο.

Υπάρχει και νέα σχάρα οροφής, που είναι εξαιρετικά βολική για τις υπαίθριες δραστηριότητες και μεταφέρει φορτία έως και 80 κιλά. Στερεώνεται πανεύκολα στις αρθρωτές μπάρες οροφής σε εγκάρσια τοποθέτηση, ή σε εγκάρσιες ράβδους που διατίθενται ξεχωριστά.

Για την κίνηση του νέου DACIA Duster, φρoντίζουν οι νέοι, υβριδικοί κινητήρες του RENAULT Group.
Ο Hybrid 140 περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα).

O γνωστός από τα RENAULT, TCe 130, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην DACIA . Συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48 V. Διατίθεται με κιβώτιο 6 σχέσεων.

Υπάρχει ακόμα ο διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο) ECO-G 100. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Duster εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Μπορεί να διανύσει έως και 1.300 χλμ. με τα δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 100 λίτρων ( 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG). Η επιλογή του καυσίμου γίνεται εύκολα και ανεπαίσθητα, με ένα κουμπί στο ταμπλό.

Ακολουθώντας το…ρεύμα της εποχής, το νέο Duster είναι ψηφιακό και…δικτυωμένο. Το νέο σύστημα infotainment με κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών, περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό από την έκδοση Expression και πάνω.

Το Media Display, περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay™ και Android Auto™.

Το Media Nav Live, περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω συν ένα δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης που παρέχει ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο και ηχοσύστημα της Arkamys 3D με έξι ηχεία.

Το Media Control, στη βασική έκδοση, είναι ένα πλήρες σύστημα infotainment που δίνει τη δυνατότητα χειρισμού από το τιμόνι. Εμφανίζει πληροφορίες πολυμέσων σε μια οθόνη 3,5 ιντσών δίπλα στα αναλογικά όργανα στο ταμπλό.
Διαθέτει τέσσερα ηχεία, σύνδεση Bluetooth, θύρα USB και βάση smartphone ενσωματωμένη στο ταμπλό.
Όταν συνδεθεί στη δωρεάν εφαρμογή Dacia Media Control, παρέχει τη δυνατότητα χειρισμού του ραδιοφώνου, άλλων μέσων και πολλών ακόμα λειτουργιών, από την οθόνη του smartphone.

Οι πολλές δικτυωμένες υπηρεσίες, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνουν και το Firmware Over The Air με ενημερώσεις λογισμικού. Που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να περάσετε από έναν αντιπρόσωπο, για να «φορτώσετε» την πιο πρόσφατη έκδοση.
Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προστέθηκαν στο νέο Duster. Όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσικλετών.
Αναβαθμισμένος είναι και ο εξοπλισμός με πλήθος ανέσεων που διευκολύνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών.

Το νέο DACIA, το οποίο στην Ελλάδα αναμένεται το καλοκαίρι του 2024, αναμφίβολα ανεβαίνει επίπεδο. Αλλά παράλληλα, υπόσχεται να παρέχει την καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής στην κατηγορία του.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

MAZDA EZ-6 : Το μελλοντικό (;) ηλεκτρικό 6 (video)

Με αρκετά παραδοσιακά χαρακτηριστικά της MAZDA, αλλά και υπερσύγχρονη τεχνολογία από την Κίνα, το ηλεκτρικό EZ-6 μας φέρνει αρκετά μηνύματα για το μέλλον     Είναι ξεκάθαρο...

F1 : Ο πρώτος οδηγός της AUDI

Ο Nico Hulkenberg είναι ο ένας από τους δύο πιλότους που θα οδηγήσουν τα μονοθέσιά της AUDI στο ξεκίνημά της στη Φόρμουλα-1     Θέλοντας να τονίσει...

Κ.Τ.Ε.Ο. : Πότε περνούν από τεχνικό έλεγχο τα καινούργια οχήματα – Ημερομηνίες

Δείτε μέχρι πότε πρέπει να επισκεφθούν τα Κ.Τ.Ε.Ο. τα καινούργια οχήματα και όσα μεταβιβάστηκαν πρόσφατα         Ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων, όλοι ξέρουμε ότι είναι υποχρεωτικός....

MINI Aceman : Ηλεκτρικό crossover πόλης (video)

Το Aceman είναι ένα ηλεκτρικό πενταθέσιο MINI, ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις διατηρώντας παράλληλα την ευελιξία και τη λειτουργικότητα ενός Crossover       Η MINI επιστρέφει στη...

MITSUBISHI “Diamond Bonus Deals” με όφελος πάνω από 4.000 ευρώ

Το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Diamond Bonus Deals" της MITSUBISHI Motors προσφέρει σημαντικά προνόμια για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν τα νέα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας     Τα...

Ένας 12χρονος Έλληνας στο Karting Academy Trophy 2024

  Από τα θρανία στις πίστες θα βρεθεί ο Νικόλας Καραγιάννης, ο οποίος θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα, στο FIA Karting Academy Trophy 2024. Έναν θεσμό...

SMART Concept #5 για εκτός πόλης αποδράσεις

Το Concept #5 είναι το πιο ευρύχωρο και ευέλικτο όχημα της SMART μέχρι σήμερα, σηματοδοτώντας την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των premium μεσαίων...

Ο διάσημος πρώτος επιβάτης του ιπτάμενου αυτοκινήτου Klein Vision (video)

  Ο διάσημος μουσικός Jean Michel Jarre έγινε ο πρώτο επιβάτης που πέταξε με το ιπτάμενο αυτοκίνητο της εταιρείας Klein Vision       Ο καθηγητής Stefan Klein θεωρείται...