Tο DS 3 Hybrid, με την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία του, μπορεί να καλύπτει περισσότερο από το 50% των διαδρομών σε αστικό κύκλο, αμιγώς ηλεκτρικά. Δηλαδή χωρίς ρύπους και με μειωμένη κατανάλωση
H DS Automobiles μπορεί να ετοιμάζεται για το λανσάρισμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, αυτό δεν την εμποδίζει όμως να προσθέτει και υβριδικά στην γκάμα της. Όπως άλλωστε κάνουν και αρκετές άλλες εταιρείες.
Το νέο υβριδικό μέλος της οικογένειας είναι το DS 3 Hybrid.
Το σύστημα κίνησής του αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.199 κ.εκ. με 136 ίππους και 230 Nm ροπής. Ο οποίος συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW, δηλαδή 28 ίππων, με ροπή 55 Nm. Το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα τροφοδοτείται από μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου.
Ο ηλεκτροκινητήρας, μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπό μέτρια φορτία, χωρίς υποβοήθηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6 συμβάλλει επίσης στην άνεση και την αποδοτικότητα, περιορίζοντας τα διαλείμματα στη ροπή. Το DS 3 Hybrid επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα (1,2 ταχύτερα από την έκδοση με τον κινητήρα PureTech 130 EAT8), ενώ ο χρόνος εκκίνησης από στάση στα 1.000 μέτρα μειώνεται κατά 1,1 δευτερόλεπτα, στα 29,7.
Το DS 3 Hybrid ξεκινά αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια, με μηδενικές εκπομπές CO2, ενώ όταν απαιτηθεί συνδυάζει ταυτόχρονα δύο διαφορετικές μορφές ενέργειας. Σε μια αστική διαδρομή αρκετών χιλιομέτρων, η υβριδική τεχνολογία καθιστά δυνατή την ηλεκτροκίνηση για περισσότερο από το 50% της διαδρομής, με όφελος έως και 40% στην κατανάλωση καυσίμου.
Στο δρόμο, ο συνδυασμός βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρει αποτελεσματικότητα και ευελιξία στην οδήγηση. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ σε περίπτωση έντονης επιτάχυνσης, πραγματοποιείται αύξηση της ισχύος που προσφέρει καλύτερες επιδόσεις με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Το σύστημα Hybrid είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί αυτόνομα, αφού η μπαταρία φορτίζεται αυτόματα κατά την οδήγηση. Καθώς τα στάδια επιβράδυνσης ελέγχονται αυτόματα με σκοπό την ανάκτηση ενέργειας, η χρήση του μηχανικού συστήματος πέδησης περιορίζεται σημαντικά, μειώνοντας τόσο τις φθορές όσο και τις εκπομπές μικροσωματιδίων.
Η αθόρυβη λειτουργία του DS 3 Hybrid στην πόλη συμβάλλει θετικά στο περιβάλλον και τους κατοίκους, ενώ για την ασφάλεια των πεζών ένας ελαφρύς θόρυβος (AVAS) παράγεται όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα.
Σε σύγκριση με το DS 3 PureTech 130 EAT8, στον συνδυαστικό κύκλο WLTP, το υβριδικό DS 3 έχει κέρδος σχεδόν 20% σε κατανάλωση, δηλαδή 1,2 λίτρα καυσίμου λιγότερα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αλλά και μείωση κατά 27 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (ή -19%) σε 112 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Κάτι που σημαίνει ότι δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας, ενώ στην πόλη, η μείωση της κατανάλωσης φθάνει έως και 38%.
Σημαντικό στοιχείο πάντως είναι ότι τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος είναι τοποθετημένα κάτω από το καπό και στο πάτωμα. Άρα δεν επηρεάζουν την πρακτικότητα και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που παραμένει ίδια ακριβώς με τη βενζινοκίνητη έκδοση.
Ο οδηγός δεν ασχολείται με την επιλογή των δύο κινητήρων, οι εναλλαγές των οποίων είναι ανεπαίσθητες. Όταν λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας η ένδειξη ταχύτητας γίνεται μπλε, ενώ στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων, η ροή ενέργειας εμφανίζεται μαζί με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την κατάσταση λειτουργίας της, μέσω ενός μετρητή ισχύος.
Το ποσοστό της απόστασης που διανύει το DS 3 Hybrid μόνο με ηλεκτρική ενέργεια εμφανίζεται στον ενσωματωμένο υπολογιστή ταξιδιού και επίσης στο τέλος κάθε διαδρομής εμφανίζεται το ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος, η DS Automobiles θα προσφέρει σε κάθε νέο ιδιοκτήτη, καθοδήγηση κατά την παράδοση των DS 3 Hybrid.
Οι τιμές του DS 3 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 στην έκδοση Bastille, ξεκινούν από 32.800 ευρώ, ενώ 1.000 ευρώ ακριβότερη είναι η έκδοση Performance Line.