FERRARI F80: Με 1.200 ίππoυς και ούτε…4 εκατομμύρια ευρώ (video)

Κοινοποίησε το άρθρο

Με συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 1200 ίππων, το V6-υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της F80 την καθιστά το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που βγήκε ποτέ από τις πύλες του εργοστασίου της FERRARI.

 

Volvo Ex30

 

Ένα νέο κεφάλαιο έγραψε η FERRARI στην ιστορία των θρυλικών υπεραυτοκινήτων της. Γιατί με την αποκάλυψη της εντυπωσιακής F80 συνεχίζει την παράδοση θρυλικών μοντέλων. Όπως είναι η GTO, η F40 και η LaFerrari.

Από το Μαρανέλο θα βγουν μόλις 799 αντίτυπα της F80. Η οποία διαφέρει από οτιδήποτε άλλο στο σημερινό κόσμο των supercars. Γιατί συνδυάζει τα κορυφαία τεχνολογικά τα χαρακτηριστικά, με ασυμβίβαστα επίπεδα χρηστικότητας στο δρόμο, όπου μπορεί να οδηγηθεί με ευκολία. Γιατί όλα τα υπεραυτοκίνητα, είναι προσανατολισμένα για οδήγηση σε πίστες.

Η αρχιτεκτονική της F80 είναι τόσο ακραία, που η διάταξη που επιλέχθηκε, έχει ως αποτέλεσμα μια πιο στενή, οδηγοκεντρική καμπίνα. Η οποία παρόλα αυτά προσφέρει εξαιρετικό χώρο και άνεση στον επιβάτη. Αυτή η επιλογή είχε κρίσιμα οφέλη όσον αφορά την ελαχιστοποίηση της αντίστασης και του βάρους.

Ο χώρος του πιλοτηρίου έχει μια ξεχωριστή αίσθηση μονοθέσιου. Παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει άδεια για για δύο επιβάτες.

Στο παρελθόν, η GTO και η F40 τροφοδοτούνταν από έναν turbo V8. Επειδή τα μονοθέσια της Φόρμουλα-1 χρησιμοποιούσαν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες τη δεκαετία του 1980.

Σήμερα, τόσο στη Φόρμουλα-1 όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), οι κινητήρες είναι turbo V6 ICE που συνδυάζονται με ένα υβριδικό σύστημα 800 V. Έτσι, η ίδια αρχιτεκτονική που χρησιμοποίησε η 499P, η οποία σημείωσε δύο διαδοχικές νίκες στις 24 Ώρες του Λε Μαν, μεταφέρθηκε στην F80.

Tο σύστημα μετάδοσης κίνησης όμως συμπληρώνεται περαιτέρω από την εισαγωγή, για πρώτη φορά σε μια FERRARI, τεχνολογίας ηλεκτρικού τούρμπο. H οποία, με έναν ηλεκτροκινητήρα εγκατεστημένο μεταξύ της τουρμπίνας και του συμπιεστή κάθε turbo, επιτρέπει μια εξαιρετική ειδική ισχύ εξόδου. Αλλά και στιγμιαία απόκριση από χαμηλά στο εύρος στροφών.

Ο τρίλιτρος V6 της F80 είναι η απόλυτη έκφραση του εξακύλινδρου κινητήρα της FERRARI. Αποδίδει 900 ίππους, καθιστώντας τον τον κινητήρα με την υψηλότερη ειδική ισχύ όλων των εποχών στην ιστορία της μάρκας.

Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 850 Nm, ενώ το στροφόμετρο μπορεί να δείξει μέχρι και 9.200 σ.α.λ. Επιπλέον, ο ηλεκτρικός μπροστινός άξονας και ο πίσω κινητήρας του υβριδικού συστήματος προσθέτουν άλλους 300 ίππους. Το κιβώτιο είναι 8 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, προδιαγραφών F1.

Όλα τα παραπάνω μας προετοιμάζουν για…αγωνιστικές επιδόσεις. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 350 χλμ./ώρα ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 2,15 δευτερόλεπτα! Και σε 5,75” τα 0-200 χλμ./ώρα.

Η αεροδυναμική βέβαια παίζει βασικό ρόλο στην F80. Με λύσεις όπως το ενεργό πίσω φτερό, ο πίσω διαχύτης και το επίπεδο κάτω μέρος του αμαξώματος. Αλλά και το μπροστινό φτερό τριπλάνου και το S-Duct που συνεργάζονται για να δημιουργήσουν 1000 κιλά κάθετη δύναμη στα 250 χλμ./ώρα.

Αυτό το αποτέλεσμα ενισχύεται περαιτέρω χάρη στην ενεργή ανάρτηση. Αλλά και από τον ηλεκτρικό μπροστινό άξονα, ο οποίος εξασφαλίζει την ικανότητα τετρακίνησης. Φυσικά και τα νέα φρένα με τεχνολογία CCM-R Plus, προέρχονται από αγωνιστικά μοντέλα.

Για την αισθητική της κορυφαίας FERRARI, δεν υπάρχουν σχόλια. Γιατί η F80 έχει ένα έντονα φουτουριστικά στοιχεία, με αναμφισβήτητες αναφορές στην αεροδιαστημική.

Αν σας άνοιξε η… όρεξη, υπάρχουν και ορισμένες χρηστικές πληροφορίες. Η F80 έχει μήκος 4,84 μέτρα και πλάτος 2,06μ. Άρα θα βρει θέση στα περισσότερα γκαράζ. Ακόμα και στα… χαμηλοτάβανα, αφού το ύψος της δεν ξεπερνά τα 1.14 μέτρα.

Επίσης το ρεζερβουάρ χωράει 63,5 λίτρα βενζίνης. Αλλά η κατανάλωση δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Για να μην έχετε άγχος με τα…απρόοπτα μάλιστα, συνοδεύεται και με εγγύηση 7 ετών.

Αν όλα τα παραπάνω καλύπτουν τις απαιτήσεις σας, θα χρειαστεί να εκταμιεύσετε, ούτε 4 εκατομμύρια ευρώ. Γιατί οι τιμές αναμένεται να ξεκινούν από τα 3,6 εκατομμύρια ευρώ.

Σε διαφορετική περίπτωση, μπορείτε να απολαύσετε τη FERRARI F80 δωρεάν. Στο παρακάτω video.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

To GAC Hyptec SSR των 1.200 ίππων σπάει ρεκόρ Guinness στο drift

To Hyptec SSR των 1.200 ίππων, το ηλεκτρικό supercar της GAC, η οποία σύντομα έρχεται στην Ελλάδα, έκανε παγκόσμιο ρεκόρ drift, με ταχύτητα που...

GEELY EX5 με νέα προνομιακή τιμή

Με τιμή που ξεκινά κάτω από τα 29.000 ευρώ είναι διαθέσιμο πλέον το GEELY EX5, το οποίο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να γνωρίσουν και διαδικτυακά...

PEUGEOT Polygon: Το αυριανό 208

Η PEUGEOT δημοσίευσε την πρώτη εικόνα του νέου φουτουριστικού Polygon Concept, δίνοντας μια πρώτη γεύση από το επόμενο 208.     Μετά την αποκάλυψη του ονόματος Polygon,...

FERRARI 849 Testarossa : Ο Leclerc στο τιμόνι του νέου υβριδικού θηρίου των 1050...

Ο Charles Leclerc δεν μπόρεσε να αντισταθεί στο κάλεσμα του κινητήρα V8. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Scuderia Ferrari επέστρεψε στην πίστα του Φιοράνο για...

Ζώνη ασφαλείας της VOLVO με τεχνητή νοημοσύνη: Μια από τις κορυφαίες εφευρέσεις της χρονιάς

Η ζώνη ασφαλείας πολλαπλής προσαρμογής της VOLVO Cars, που κάνει πρεμιέρα στο προσεχές EX60, είναι σύμφωνα με το TIME μια από τις Καλύτερες Εφευρέσεις...

FORD Puma Sound Edition: Δείτε…ακούστε και οδηγήστε τη νέα έκδοση των Puma 1.0 EcoBoost...

Η έκδοση Sound Edition διευρύνει την ολοκληρωμένη γκάμα εκδόσεων των FORD Puma 1.0L MHEV και Gen-E προσθέτοντας στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό τους ξεχωριστά στοιχεία...

CITROEN C5 Aircross 2025: Υβριδικό και ηλεκτρικό SUV με κορυφαία άνεση και τεχνολογία –...

Το νέο CITROEN C5 Aircross 2025 εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τη μάρκα, με ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις, αυτονομία έως 680 χλμ. και άνεση...

1ο Ράλι Παρνασσού: Έπεσε η αυλαία στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Χώματος

Με το Ράλι Παρνασσού, στο οποίο επικράτησαν οι πρωταθλητές Παπαδημητρίου – Κουζιώνης, ολοκληρώθηκε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2025.     Με το 1ο Ράλι Παρνασσού έπεσε...