Tο 500L City Cross αποτελεί ένα από τα μέλη της οικογένειας 500, και είναι τρανό παράδειγμα πετυχημένης συμβίωσης του σύγχρονου life style με το οικογενειακό προφίλ και ότι αυτό πρεσβεύει. Η γκάμα του 500 μεγάλωσε ακολουθώντας τις σύγχρονες επιταγές (κάτι αντίστοιχο κάνει και η Mini), όμως αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό…
Εσωτερικό
H πρακτικότητα και η ευρυχωρία κινούνται σε υψηλό επίπεδο. Τα 455 λίτρα στο χώρο αποσκευών με το πρακτικό (χαμηλό) κατώφλι φόρτωσης του 500L είναι υπεραρκετά αλλά ακόμη και στην περίπτωση που αυτά δεν είναι αρκετά, το σύστημα Cargo Magic Space και τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα του Fiat απελευθερώνουν ακόμη περισσότερο πολύτιμο χώρο. Μέσα, το ιταλικό αυτοκίνητο, αποπνέει μια αίσθηση ποιότητας. Η ευρυχωρία είναι εξαιρετική και στις δυο σειρές καθισμάτων (η πίσω συρόμενη), οι χρωματισμοί ευπαρουσίαστοι, ενώ ο πίνακας οργάνων εμφανίζεται πρωτότυπος και ιδιαίτερα καλαίσθητος.
Πλούσιος και πλήρης ο εξοπλισμός
Το 500L City Cross των 1,6 λίτρων στη ντίζελ εκδοχή με τους 120 ίππους κοστίζει 20.400 ευρώ (έκδοση δοκιμής), ενώ ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ESP με hill holder, Traction Plus, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων U-Connect Navi 7” HD LIVE με θύρα USB, Bluetooth, οθόνη αφής και δυνατότητα λειτουργίας MirroLink, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Κινητήρας-κιβώτιο
Εντυπωσιακός κινητήρας ο 1.6 MJTD πετρελαίου του 500L City Cross, ο οποίος θα σε κερδίσει σε απόκριση αλλά και σε αίσθηση. Στην πράξη οι 120 ίπποι και ειδικότερα η ροπή των 32,6 kgm, δηλώνουν βροντερό παρών από τις μόλις 1.750 στροφές, κάθε φορά που θα βυθίσεις το δεξί πόδι. Το αποτέλεσμα είναι μια μεστή επιτάχυνση που αρχικά θα σας ξαφνιάσει και θα νομίζετε ότι οδηγείται κάποιο σπορτίφ μικρομεσαίο. Το σύνολο παρουσιάζεται πρόθυμο και γεμάτο σε βάθος απόδοσης, απαιτώντας όμως γύρω στα 7,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Τέλος, εξαιρετικό σε αίσθηση αποδείχτηκε το κιβώτιο έξι σχέσεων και με σωστή κλιμάκωση.
Οδηγώντας
Το 500L City Cross δεν διαθέτει κάποιο σπορτίφ στοιχείο στα οδηγικά χαρακτηριστικά του. Δεν χρειάζεται άλλωστε σε ψηλό πρακτικό αμάξωμα, που πρωτίστως καλείται να εξυπηρετήσει τις αμιγώς οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως υστερεί στον τομέα της ασφάλειας, απλώς δεν θα σε ενθουσιάσει εάν σου αρέσει να οδηγείς απαιτητικά σε κάποιες πιο ενδιαφέρουσες διαδρομές. Η αίσθηση που αποκομίζεις εάν ψάχνουμε να αποκρυπτογραφήσουμε τη συμπεριφορά του, είναι ότι δεν θα σε απογοητεύσει τόσο με την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης αλλά και με το κράτημα του, αναλογικά με το τι πρεσβεύει. Στον τομέα της άνεσης όμως, δίνει τα ρέστα του, αφού αντιμετωπίζει με εξαιρετικό τρόπο τους Ελληνικούς δρόμους με ότι αυτό συνεπάγεται.
Συμπέρασμα
Σε τέτοιου είδους και ύφους αυτοκίνητα αποκλείεται να βγεις χαμένος κατά την αγορά. Αρκεί να κατανοήσεις από την αρχή ότι οι Ιταλοί προσπάθησαν να βάλουν πινελιές “crossover” σε αμάξωμα MPV. Πάντως είναι σαφές ότι θα εκτιμήσεις την εντυπωσιακή ευελιξία στην καμπίνα, τον πλούσιο εξοπλισμό, τον ικανότατο κινητήρα, όπως επίσης και την ελκυστική κατά τη γνώμη μας εξωτερική εμφάνιση.