Οδηγούμε το FIAT 600 1.2 Hybrid των 110 ίππων, το οποίο αποδεικνύεται μια σύγχρονη, ολοκληρωμένη πρόταση που στέκεται με αξιώσεις στην κατηγορία των B-SUV.
Του Ηλία Ματζαβά
Η επιστροφή της FIAT στην κατηγορία των μικρών SUV ξεκίνησε με το νέο 600. Ένα μοντέλο που παντρεύει το ρετρό παρελθόν με τη σύγχρονη τεχνολογία. Με στόχο να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο για την καθημερινή μετακίνηση.
Οι σχεδιαστές του εμπνεύστηκαν από το θρυλικό FIAT του 1955. Αλλά περισσότερο επηρεάστηκαν από το σύγχρονο 500, από το οποίο όμως κατάφεραν να διαφοροποιήσουν το 600.
Γνωρίζοντας από κοντά το FIAT 600, στην Hybrid έκδοσή του, διαπιστώνεις ότι είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα περνά απαρατήρητο. Και ας μοιάζει με άλλα «συγγενικά» μοντέλα.
Ειδικά το εμπρός μέρος, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που δείχνουν σαν…μάτια και την επιβλητική μάσκα, παραπέμπει στα εμβληματικά FIAT του παρελθόντος.
Και πίσω όμως ξεχωρίζει, συνδυάζοντας στοιχεία από χάτσμπακ και SUV. Ενώ με το μεγάλο λογότυπο 600, δείχνει την…ταυτότητά του.
Με μήκος 4.171 χλστ. πλάτος 1.971 και ύψος 1.536 χλστ. κατατάσσεται στη δημοφιλή κατηγορία των B–SUV. Έχοντας μάλιστα και απόσταση 205 χλστ. από το έδαφος, υπόσχεται απροβλημάτιστα περάσματα σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό αυτό που σε κερδίζει είναι η ευρυχωρία. Έχοντας μεταξόνιο 2.557 χλστ. φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ή ακόμα και πέντε επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ των 385 λίτρων με το διπλό πάτωμα, που φτάνει τα 1.256 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, είναι ένα ακόμα στοιχείο που δίνει στο 600 επιπλέον πόντους στον τομέα της πρακτικότητας.
Παράλληλα ο διάκοσμος, χωρίς υπερβολές, είναι σύγχρονος και λειτουργικός. Ό,τι χρειάζεται δηλαδή κάποιος για τις καθημερινές μετακινήσεις. Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά, χωρίς να δείχνουν φθηνά, ενώ ιδιαίτερα προσεγμένες είναι οι ταπετσαρίες.
Κάτω από το καπό του FIAT 600 που είχε το gonews.gr στη διάθεσή του, βρισκόταν ένα ήπιο υβριδικό σύνολο 48V. Που αποτελείται από τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1.199 κ.εκ. με απόδοση 100 ίππων και 205 Nm ροπής, σε συνεργασία με έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW ενσωματωμένο στο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Για την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια φροντίζει μια μικρή, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh. Η οποία προσφέρει, σε χαμηλές ταχύτητες, αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για περίπου 1 χιλιόμετρο. Γιατί είπαμε, ότι πρόκειται για mild hybrid και όχι για ηλεκτρικό μοντέλο.
Οδηγώντας το 600 πάντως δεν θα ασχοληθείς με τη μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής, υβριδικής και θερμικής λειτουργίας. Άλλωστε δεν έχεις να επιλέξεις προγράμματα οδήγησης. Όλα γίνονται αβίαστα, τονίζοντας τον ευχάριστο και πολιτισμένο χαρακτήρα του. Επιπλέον, τα paddles στο τιμόνι, δίνουν τη δυνατότητα για χειροκίνητες, γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων.
Τον οικογενειακό χαρακτήρα του FIAT 600 Hybrid των 110 συνολικά ίππων, ακολουθούν και οι επιδόσεις. Με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 10,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 184 χλμ./ώρα.
Η ιδανική μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τη FIAT βρίσκεται στα 4,8 λτ./100χλμ. Στην πράξη πάντως ο υπολογιστής ταξιδιού θα δείξει…κάτι παραπάνω. Οι εκπομπές CO2 υπολογίζονται σε 109 γραμ./χλμ.
Στο δρόμο το FIAT 600 Hybrid θα ικανοποιήσει τόσο τον οδηγό, όσο και τους επιβάτες. Με την ανάρτηση να συνδυάζει άνεση και σταθερότητα. Η ποιότητα κύλισης παραμένει σε υψηλά επίπεδα, ενώ το τιμόνι και τα φρένα ολοκληρώνουν τη γενικότερη θετική οδηγική αίσθηση. Η οποία σίγουρα δεν προδιαθέτει για σπορ…συμπεριφορές, αλλά αφήνει ευχάριστες εντυπώσεις στον οδηγό.
Το FIAT 600 Hybrid αποδεικνύεται ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με οικογενειακούς προσανατολισμούς. Χωρίς να εντυπωσιάζει σε κάποιον τομέα και να…υπερηφανεύεται, όπως κάποια άλλα μοντέλα, ότι είναι το κορυφαίο στην κατηγορία του, ικανοποιεί σε όλους τους τομείς. Χωρίς να του λείπει κάτι. Είναι δηλαδή ιδανικό για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, ικανοποιώντας και στις εκτός των πόλεων αποδράσεις.
Τιμές
Οι τιμές του FIAT 600 Hybrid, ξεκινούν από 24.267 ευρώ (από 23.390 ευρώ με προωθητική ενέργεια) έχοντας πλουσιότατο βασικό εξοπλισμό. Με επιπλέον 1.000 ευρώ μπορούν να προστεθούν τα πακέτα Style ή Comfort. Οι πλουσιότερες εκδόσεις La Prima ξεκινούν από 28.977 ευρώ.