FORD Mustang GTD: Παράθυρο με θέα την ανάρτηση (video)

Κοινοποίησε το άρθρο

Η πιο προκλητική Mustang, η GTD, εντυπωσιάζει όχι μόνο με την ιπποδύναμη και τις επιδόσεις της, αλλά κυρίως με τη δυνατότητά της να δείχνει τη λειτουργία της υπερσύγχρονης ανάρτησης

 

Volvo Ex30

 

 

Η FORD ετοιμάζεται να φέρει στην Ευρώπη την πιο προηγμένη Mustang όλων των εποχών. Πρόκειται για τη Mustang GTD, η οποία θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στις 24 Ώρες του Le Mans.

Πρόκειται για το απόλυτο supercar, το οποίο εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα που αναμένεται να ξεπερνάει τους 800 ίππους. Οι πληροφορίες πάντως για την GTD αποκαλύπτονται σταδιακά.

Η FORD προετοιμάζεται να ξεκινήσει να δέχεται αιτήσεις ενδιαφέροντος από υποψήφιους πελάτες και στην Ευρώπη. Το παράθυρο υποβολής αιτήσεων για τους καταναλωτές της Βόρειας Αμερικής έκλεισε στις 21 Μαΐου, με περισσότερους από 7.500 ενδιαφερομένους να υποβάλλουν αίτηση για την αγορά μιας Mustang GTD MY 2025 ή 2026.

Αν και οι επιδόσεις αναμένεται να είναι το ισχυρότερο «όπλο» της συγκεκριμένης Mustang, η ανάρτησή της είναι αυτή που θα συζητηθεί περισσότερο. Όχι μόνο για τις δυνατότητές της, αλλά κυρίως για τις…ορατές της λειτουργίες. Και όλα αυτά μέσω ενός παραθύρου στην καμπίνα που μετατρέπεται σε βιτρίνα.

Με το παράθυρο αυτό, οι ιδιοκτήτες της Mustang GTD έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν τις μπλε και χρυσαφί πινελιές των αμορτισέρ, χωρίς να πρέπει να αφαιρεθεί το πάνελ, ενώ ταυτόχρονα ο συνοδηγός μπορεί κυριολεκτικά να παρακολουθεί την ανάρτηση σε δράση.

Με πλάτος που φτάνει σχεδόν τα 60 εκατοστά και ύψος 25, το συγκεκριμένο παράθυρο, είναι κατασκευασμένο από πολυκαρβονικό φύλλο με επίστρωση ανθεκτική στις γρατσουνιές και στις δύο πλευρές του. Η εικόνα της ανάρτησης πάντως θυμίζει ένα εξαιρετικής κατασκευής ρολόι ακριβείας.

Αναμφίβολα πρωτοποριακή, αυτή η ημι-ενεργή ανάρτηση και τα προηγμένα αμορτισέρ ήταν το κλειδί για να μετατραπεί μια Mustang σε Mustang GTD.

Η πίσω ανάρτηση της Mustang GTD, στην οποία τα αμορτισέρ και τα ελατήρια τοποθετούνται χαμηλά και ανάμεσα στους πίσω τροχούς και όχι εν σειρά και πάνω από αυτούς, αποτελεί ένα ακόμη δείγμα ότι η FORD φέρνει σε μοντέλα παραγωγής την αγωνιστική της τεχνογνωσία.

Τα αμορτισέρ Adaptive Spool Valve, τα οποία υπογράφει η Multimatic, μπορούν να μεταβούν από τη πιο μαλακή στην πιο σκληρή ρύθμισή τους, σε μόλις 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Δηλαδή έξι φορές ταχύτερα από το ανοιγοκλείσιμο του ανθρώπινου ματιού.

Προσαρμόζονται συνεχώς με βάση το πρόγραμμα οδήγησης, το οδόστρωμα και τις εντολές του οδηγού, προκειμένου να μεγιστοποιούν σε όλες τις συνθήκες την επιφάνεια επαφής των ελαστικών της Michelin με τον δρόμο.

Κάθε αμορτισέρ έχει δύο ελατήρια που συνεργάζονται όταν το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο για να εξασφαλίσουν βέλτιστα επίπεδα άνεσης. Ενεργοποιώντας το πρόγραμμα Track, το ένα από τα δύο ελατήρια συμπιέζεται υδραυλικά, σχεδόν διπλασιάζοντας τη συνολική σκληρότητα του συστήματος. Παράλληλα το ύψος του αυτοκινήτου χαμηλώνει κατά περίπου 40 χιλιοστά, ώστε να μεγιστοποιηθούν οι δυνατότητές του στην πίστα.

Σε αυτή την περίπτωση η μηχανική πρόσφυση αυξάνεται ενώ, όπως ακριβώς συμβαίνει και με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, η πιο σκληρή ρύθμιση των ελατηρίων βελτιώνει ταυτόχρονα και την πρόσφυση που προέρχεται από την αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης. Έτσι, τα ελαστικά να διατηρούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα τόσο κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, όσο και στις στροφές.

Πρώτος στόχος της Mustang GTD ήταν εντυπωσιάσει με τη…θέα της ανάρτησής της. Επόμενος είναι, αργότερα μέσα στη χρονιά, να μπορεί να ολοκληρώσει έναν γύρο στη θρυλική πίστα του Nurburgring Nordschleife σε λιγότερα από 7 λεπτά. Αρκεί βέβαια ο οδηγός, την ώρα που θα προσπαθεί να δαμάσει τους ίππους, να μην…θαυμάζει την εικόνα της ανάρτησης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Χριστουγεννιάτικα «δώρα» αξίας εκατομμυρίων (video)

0
Δείτε Χριστουγεννιάτικα videos με σπάνια, συλλεκτικά αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες των εορταστικών ημερών.     Η Girardo & Co είναι μια εταιρεία, με εγκαταστάσεις...

Χριστουγεννιάτικη παρέλαση των τρακτέρ (video)

0
Την ώρα που στην Ελλάδα τα τρακτέρ κάνουν Χριστούγεννα στους δρόμους, σε άλλες χώρες παρελαύνουν στολισμένα, τονίζοντας το εορταστικό κλίμα των ημερών.   Tα πολυάριθμα τρακτέρ...

Κινούμαι Ηλεκτρικά: Μέχρι πότε θα ισχύει το πρόγραμμα επιδότησης

0
Παράταση μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2026 πήρε ο τρίτος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο γίνεται προσπάθεια να συνεχιστεί και αργότερα.     Επεκτείνεται για...

GEELY EX5: Το νέο ηλεκτρικό SUV με αυτονομία έως 430 χλμ. και τιμή από...

0
To GEELY EX5 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά SUV που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, προσφέροντας πολλά περισσότερα από όσα φαντάζεσαι, με τιμή...

Το «προεδρικό» DS N°8 στην Ελλάδα: Οι τιμές του

0
Το DS N°8 μας δείχνει το μέλλον της γαλλικής μάρκας, προσφέροντας φινέτσα, πολυτέλεια, πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες και εξοπλισμό υψηλού επιπέδου.   Η DS Automobiles γιορτάζει τα 70...

Chris Rea: Η σχέση του με τα αυτοκίνητα και τα τραγούδια του

0
Ο Chris Rea πέθανε παραμονές Χριστουγέννων, τις ημέρες που παντού ακούγεται το Driving Home for Christmas, αλλά δεν ήταν το μοναδικό του, σχετικό με...

Η NISSAN ετοιμάζει νέα μοντέλα NISMO

0
H NISSAN θέλοντας να δώσει έμφαση στην οδηγική απόλαυση, προσθέτει νέα μοντέλα NISMO στην γκάμα της, στα οποία θα εφαρμόζεται η τεχνογνωσία από το...

Αυτό είναι το μεγαλύτερο Κέντρο Δοκιμών Οχημάτων στον κόσμο (video)

0
Το Geely Safety Centre καταρρίπτει πέντε Παγκόσμια Ρεκόρ Guinness σε μέγεθος, εύρος και τεχνολογικές δυνατότητες, αποτελώντας πλέον το μεγαλύτερο και πιο ολοκληρωμένο Κέντρο Δοκιμών...