FORD Puma Gen-E: Σε «αναγκάζει» να το οδηγήσεις

Κοινοποίησε το άρθρο

Τελικά έφτασε η ημέρα που μπαίνεις σε ένα ηλεκτρικό FORD, το οδηγείς με όποιον τρόπο θέλεις και αυτό σου αφήνει μια αίσθηση ST!

 

 

 

Του Ηλία Ματζαβά

«Το Puma Gen-E είναι το καλύτερο Puma που είχαμε ποτέ, προσφέροντας την πιο fun-to-drive οδηγική εμπειρία, σε συνδυασμό με ένα απίστευτα αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης» δήλωσε πριν λίγο καιρό ο Jon Williams, General Manager, Ford Blue και Model e Europe.

Ακούγοντάς τον, θα έλεγε κάποιος, ότι αναφέρεται στο γνωστό και επιτυχημένο Puma. Το οποίο, μεταξύ άλλων, φημίζεται για τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Αλλά τελικά ο ενθουσιασμός του, αφορούσε το ηλεκτρικό Puma. Άλλωστε και άλλοι άνθρωποι της FORD, θεωρούν ότι η οδηγική συμπεριφορά του Gen-E, ίσως είναι πιο διασκεδαστική από αυτήν του βενζινοκίνητου Puma. Υπερβολές; Μάλλον όχι.

Και μάλλον τυχαίο δεν είναι το γεγονός, ότι η FORD Motor Hellas μας…σύστησε το Puma Gen-E, σε μια περιοχή, ιδανική για «πραγματική» οδήγηση. Γιατί η «φιδίσια» διαδρομή από την Αράχωβα, μέχρι το Γαλαξίδι, μπορεί να ικανοποιήσει όσους θέλουν να απολαμβάνουν την οδήγηση. Και όχι απλά να μετακινούνται.

Έτσι, με το ηλεκτρικό Puma, ξεκινήσαμε από τα 1.046 μέτρα υψόμετρο, για να βρεθούμε δίπλα στα καταγάλανα νερά του κόλπου του Γαλαξιδίου. Σε μια διαδρομή που διαθέτει τα πάντα. Και μπορείς να οδηγήσεις με όλους τους ρυθμούς.

Στο άνετο και φιλικό εσωτερικό τα πάντα είναι γνώριμα. Μόνο που η οδήγηση του Puma Gen-E είναι ακόμα πιο εύκολη. Όλα γίνονται με έναν, απλό στη χρήση, ηλεκτρονικό μοχλοδιακόπτη. Ο οποίος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και εναλλάσσει την κίνηση προς τα εμπρός, τη νεκρά και την όπισθεν.

Επίσης, ανεξάρτητα από το πιο από τα τέσσερα προφίλ έχει επιλέξει ο οδηγός, έχει τη δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving). Στοιχείο που καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση στην πόλη. Αλλά το απενεργοποιείς αν θέλεις να κάνεις την οδήγηση πιο διασκεδαστική. Γιατί από την πρώτη αυτή γνωριμία μας, διαπιστώσαμε ότι πραγματικά, το Puma Gen-E είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να απολαμβάνεις την οδήγηση. Και ας μπαίνει στην…πρίζα.

Για τους πιο παραδοσιακούς οδηγούς μάλιστα, υπάρχει και η δυνατότητα να…ακούγεται. Γιατί διαθέτει την επιλογή, τεχνητού ηλεκτρονικού ήχου, που παραπέμπει σε τρικύλινδρο κινητήρα. Αν και κινείται με ηλεκτροκινητήρα 168 ίππων με μέγιστη ροπή 290 Nm. Στοιχεία που του εξασφαλίζουν και εξαιρετικές επιδόσεις.

Γιατί το Gen-E, επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα. Πέρα από τα νούμερα, η αίσθηση όταν καθίσεις πίσω από το τιμόνι είναι αυτή που σε κερδίζει. Με εξαιρετική σταθερότητα στις ευθείες και ασφαλέστατη, απολαυστική συμπεριφορά στις στροφές. Που σε πολλές περιπτώσεις θυμίζει ST!

Αν τώρα το…άγχος είναι η αυτονομία, σε μικτές συνθήκες το Puma Gen-E μπορεί να διανύσει 376 χιλιόμετρα. Ενώ εντός πόλης, φτάνει τα 523 χιλιόμετρα. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε, ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, με κυρίως αστικό χαρακτήρα. Που στόχο έχει να κάνει την καθημερινότητα πιο εύκολη, προσφέροντας και πολλές πρακτικές λύσεις. Τελικά, αυτό που καταφέρνει είναι να αφήνει τον οδηγό με ένα χαμόγελο. Ειδικά αν απολαμβάνει την ανάβαση από το Γαλαξίδι στην Αράχωβα. Για τις ξεκούραστες αστικές μετακινήσεις που υπόσχεται, θα έχουμε «εικόνα» προσεχώς.

Το σίγουρο είναι το FORD Puma Gen-E, μας «αναγκάζει» να ασχοληθούμε και με τον παράγοντα απόλαυση οδήγησης. Κάτι που πριν λίγο καιρό δεν υπήρχε ούτε σαν…υποψία όταν αναφερόμασταν σε καθημερινά, ηλεκτρικά μοντέλα. Αλλά οι εποχές αλλάζουν. Και ας μην θέλουμε αρκετοί οδηγοί, να το παραδεχτούμε αλλά και να το αποδεχτούμε.

Ειδικά στο…φλέγον θέμα της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υπάρχουν πλέον νέα δεδομένα. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τη γνωριμία μας με το Puma Gen-E, ταξιδέψαμε από την Αθήνα στην Αράχωβα, με ένα FORD Explorer. Το οποίο εκτός από τον «ταξιδιάρικο» χαρακτήρα του, απέδειξε και στην πράξη ότι με μια φόρτιση, μπορεί να πάει από την Αθήνα στην Αράχωβα και να επιστρέψει. Κάτι που ισχύει και για το Capri, το οποίο μας έφερε στη βάση μας μετά από μια γεμάτη, FORD Electric day.

Οπότε, οι φίλοι των αποδράσεων στα χιόνια μάλλον θα μπορούν, «ηλεκτρικά» κινούμενοι, να ανέβουν στον Παρνασσό όταν χειμωνιάσει, χωρίς να αγχώνονται αν θα μείνουν από μπαταρία. Και χωρίς να κινδυνεύουν να γίνουν πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων…

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

12ο Ράλι Σπριντ Αιγίου

Οι άστατες καιρικές συνθήκες είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στο 12ο Ράλι Σπριντ Αιγίου, όπου νικητές αναδείχτηκαν οι Χρήστος Αυγερόπουλος – Στράτος Γιαβάσης με PEUGEOT 208...

Πουλήθηκαν σπάνια αυτοκίνητα αξία 3 εκατομμυρίων ευρώ

Ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια ευρώ η αξία των αυτοκινήτων που δημοπρατήθηκαν στο Μουσείο Château de Vernon στη Γαλλία, όπου συγκεντρώθηκαν χιλιάδες συλλέκτες.     Μια δημοπρασία πολλών…εκατομμυρίων...

AUDI Q3 2025: Το οδηγούμε στην Ελλάδα – Τιμές

Το νέο AUDI Q3 ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά έχοντας υψηλές βλέψεις, κυρίως γιατί είναι ένα ολοκληρωμένο, υπερσύγχρονο SUV, το οποίο δεν...

SEAT MÓ 125 με έκπτωση 4.000 ευρώ

Μια νέα προωθητική ενέργεια, σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά διαμορφώνουν την τιμή του SEAT MÓ 125 κάτω από τα...

Πότε η τεχνητή νοημοσύνη θα «οδηγεί» τα αυτοκίνητά μας

Η NISSAN ξεκίνησε δοκιμές της νέας γενιάς του συστήματος υποβοήθησης ProPILOT, το οποίο με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης θέτει νέα πρότυπα στις τεχνολογίες...

Τί είναι το Ήπιο Yβριδικό σύστημα (mild hybrid) 48V

Ιδαίτερα δημοφιλείς είναι πλέον οι εκδόσεις γνωστών μοντέλων σε έκδοση με Ήπιο Yβριδικό σύστημα (mild hybrid) 48V. Τί ακριβώς όμως είναι ;     Το σύστημα κίνησης...

LAMBORGHINI Pregunta: Προς πώληση το μοναδικό πρωτότυπο – Τιμή

Η μια και μοναδική Pregunta του 1998 ετοιμάζεται να βγει από το μουσείο της LAMBORGHINI και να αναζητήσει νέο ιδιοκτήτη σε δημοπρασία.     Η Broad Arrow...

H CITROEN στη Φόρμουλα Ε: Αυτοί είναι οι οδηγοί της

H CITROEN επιστρέφει στην αγωνιστική δράση συμμετέχοντας με εργοστασιακή ομάδα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα Ε.     Στις 6 Δεκεμβρίου, από το Σάο Πάολο της Βραζιλίας...